Gå til innhold

Syk av stress

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Har hatt depresjon og lettere plaget med angst. Men kroppen reagerer(overreagerer) ved stress. Ved stort stress reagerer den ved å begynne å skjelve, skikkelig gråte humør og følelsen av å miste kontroll. Etterpå(dagen etter) er kroppen helt skutt, får lett angst anfall osv. Prøver å styre tankene ved stress; dette går bra osv. Men uten stort hell.. Dette er snakk om typen stress som ved kolisjon- motorstopp i trafikkert vei osv.

Har ikke disse plagene i forbindelse med jobb, men det går alikevel utover jobben dagen etter som noe har skjedd.

Bruker ingenting av medisiner for angsten.

Ved lettere stress blir kroppen "bare" skikkelig trøtt!

Noen som har noen gode råd om hva jeg bør gjøre/kan gjøre selv? Eller noen som har erfaringer med det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pust er kjempeviktig! Dypt ned i magen, rolig og avslappet. Inn gjennom nesa og ut gjennom munnen.

Ellers er aromaterapi en avslappende og velgjørende behandling som man kan unne seg! ;) Har du forsøkt noe innen alternativ medisin da?

Endret av Ling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isabellas

Jeg har hatt det likedan i det siste, og det kan skje helt plutselig av seg selv, skjelver, hjertet slår utrolig fort og hardt, og det er som det kiler inni armene mine, blir av og til så skjelven at beina blir som gele. Dette skjer bare når jeg er hjemme. Sover dårlig om natta, har mareritt, og kan bråvåkne ved at hjertet slår fort og hardt og det er som om hele kroppen følger med... Har det ikke helt bra pga forholdet for tida, så vet årsaken men får ikke pratet med han om det og han vet nok ikke hvor ille det egentlig er. Fikk sovemedisin hos legen, men vurderer å be om mer for å ta om dagen også. Ingenting som hjelper, men en annen her nevnte aromaterapi, og vet at spesielt lavendelolje skal være beroligende. Mandarinolje også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...