AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #21 Skrevet 13. april 2021 Det er en god grunn til at det er 13 års aldersgrense på Tik tok og alt annet av sosiale media! Barn under 13 år er ikke modne nok til å forstå hva som er rett og galt, og hva som kan bli konsekvensen av sine handlinger. Dette er ditt ansvar fom forelder å sørge for at ikke kan skje! Men det er bra at du legger ut dette, for du er ikke den eneste voksne som ikke har skjønt hva som kan skje. Veldig mange foreldre gir barna tilgang på sosiale media lenge før de er 13 år. Og blir sjokkert når barna har sett og gjør ting de ikke burde. Det er skremmende hvor naive voksne mennesker kan være. Barnevakten reiser rundt og informere på skoler og foreldremøter om farene knyttet til dette. men det er gjerne når barna går i 3. eller 4. klasse, så dine barn er for små til at dette har vært gjort. Likevel kan man søke informasjon selv på barnevakten.no. Anonymkode: fbc88...ae2 2
lillevill Skrevet 13. april 2021 #22 Skrevet 13. april 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Vil bare advare andre foreldre om dette. Anonymkode: 504f2...766 Hvem har han delt med? Føler med deg, det må være fortvilende.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #23 Skrevet 13. april 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg har nettopp funnet ut at sønnen på 8 år har delt en video av min datter på 4 år, der hun kler av seg, og viser alt. Dvs at hun viser seg uten truse. Jeg er overbevist om at han har fått påvirkning utenfra for å ta bilder og videoer av henne der hun kler av seg til naken. På tiktok, der de fleste foreldre tror deres barn har bare uskyldig kontakt med andre, der er også de som vil utnytte barna. Min sønn er som de fleste andre barn på 8 år, så jeg tror ikke han visste hva han gjorde da han delte filmen av søster på 4 år som kledde av seg naken. Anonymkode: 504f2...766 Du bør ta kontakt med politiet. Dersom det er noen som har påvirket han til å dele dette bør personen bak forsøkes identifisert. Ditt barn kan være ett av mange og det er viktig å få stoppet gjerningspersonen. Det finnes flere saker med nettovergripere som har blitt avslørt av en forelder som har oppdaget at barnet har delt nakenbilder/video. Du vet ikke hvor denne filmen tar veien - den kan være i pedofiles hender. Ett tilfeldig eksempel: https://www.nrk.no/osloogviken/xl/unge-blir-utsatt-for-nettovergrep-flere-ganger-_-av-ulike-gjerningsmenn-1.15001757 Anonymkode: 07fb0...4fb 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #24 Skrevet 13. april 2021 Så små barn skal ikke ha mobiltelefon. Anonymkode: 09757...226 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå