Gå til innhold

Tiktok, kle av seg, deling.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nettopp funnet ut at sønnen på 8 år har delt en video av min datter på 4 år, der hun kler av seg, og viser alt. Dvs at hun viser seg uten truse.

Jeg er overbevist om at han har fått påvirkning utenfra for å ta bilder og videoer av henne der hun kler av seg til naken. På tiktok, der de fleste foreldre tror deres barn har bare uskyldig kontakt med andre, der er også de som vil utnytte barna. 

Min sønn er som de fleste andre barn på 8 år, så jeg tror ikke han visste hva han gjorde da han delte filmen av søster på 4 år som kledde av seg naken. 

Anonymkode: 504f2...766

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ok

Anonymkode: 74262...178

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vil bare advare andre foreldre om dette.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du bør ringe statens barnehus asap, og få gode råd der ang begge barna. 

Rent praktisk må jo telefon inndras og all tilgang til nett slettes på ipad ol, og lillesøster kan ikke være alene med storebror på lang lang stund. 
Og ingen foreldre tror vel at tiktok er uskyldig for 8-åringer og lar dem dele noe som helst? 

Hva som ellers skjer, om tiktok gjør noe, om dere blir anmeldt eller hva, vet vel du nå. Men snakk med noen profesjonelle, gutten din må jo ha dette fra noe sted, og det er ikke bra for noen av dem. 

Anonymkode: 66fe7...733

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Alle som gir smarttelefoner til 8-åringer er etter min mening uegnet som foreldre. Å gi en 8-åring tilgang til TikTok er omsorgssvikt, og de som gjør det burde miste foreldreretten! 🤮🤮🤮

Anonymkode: e0764...40d

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Oj, det er der er jo ikke greit i det hele tatt.. Snakk med noen profesjonelle og få råd til hvordan du kan ta opp dette med gutten din og om det bør komme noe tiltak, og ta fra ham telefonen. Ikke la de være sammen alene. 

Anonymkode: e690b...bf5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Barnehus, omsorgssvikt... nei ... ro dere ned, hylekoret.

Prat om det, forklar hvorfor det ikke er bra, uten å legge på skam. Ville ikke ha indratt telefonen, men la han få muligheten til å gjøre det bedre, så kan det være lurt å følge litt ekstra med en stund.

Anonymkode: d1247...bb9

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor i alle dager tillater du ditt 8 år gamle barn å være på tiktok? De er langt ifra modne nok til å være der. Ingen foreldre tror vel at tiktok er en uskyldig app? 

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Prat om det, forklar hvorfor det ikke er bra, uten å legge på skam. Ville ikke ha indratt telefonen, men la han få muligheten til å gjøre det bedre, så kan det være lurt å følge litt ekstra med en stund.

Enig her. Også bør du fjerne tiktok fra barnets telefon, det er 13 års aldersgrense.

Anonymkode: 3365d...6e1

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Rådgivningstelefonen til Barnehuset er anonym, og det er de man bør ta en prat med og som kan si om dette er uskyldig eller ikke, hva man bør være obs på, hvor grensene går om det er "ikke bra, men vanlig" eller bekymringsfullt og eksakt hva man skal følge med på ekstra en stund. Ingen har vel sagt omsorgssvikt?

Ellers er jo det å dele bilder av nakent barn straffbart, men en 8-åring er selvfølgelig ikke straffrettslig ansvarlig, så det spørs jo hvor dette ble delt, hvor mange som så det eller kunne sett det, om det er sletta, om noen anmelder, om barnevernet blir rutinemessig varslet eller om dette er noe som gikk under radaren på alle eller åpenbart var et barns tabbe og åpenbart uskyldig. Var det til foreldrene selv for eksempel, helt lukket, så er kanskje ingen skade skjedd noe sted, men de bør fortsatt snakke med noen som kan si noe om dette. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Rådgivningstelefonen til Barnehuset er anonym, og det er de man bør ta en prat med og som kan si om dette er uskyldig eller ikke, hva man bør være obs på, hvor grensene går om det er "ikke bra, men vanlig" eller bekymringsfullt og eksakt hva man skal følge med på ekstra en stund. Ingen har vel sagt omsorgssvikt?

Ellers er jo det å dele bilder av nakent barn straffbart, men en 8-åring er selvfølgelig ikke straffrettslig ansvarlig, så det spørs jo hvor dette ble delt, hvor mange som så det eller kunne sett det, om det er sletta, om noen anmelder, om barnevernet blir rutinemessig varslet eller om dette er noe som gikk under radaren på alle eller åpenbart var et barns tabbe og åpenbart uskyldig. Var det til foreldrene selv for eksempel, helt lukket, så er kanskje ingen skade skjedd noe sted, men de bør fortsatt snakke med noen som kan si noe om dette. 

Og, de må hindre at det skjer igjen og finne ut hvorfor han gjorde det.

• Liker 1
Skrevet (endret)
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Rådgivningstelefonen til Barnehuset er anonym, og det er de man bør ta en prat med og som kan si om dette er uskyldig eller ikke, hva man bør være obs på, hvor grensene går om det er "ikke bra, men vanlig" eller bekymringsfullt og eksakt hva man skal følge med på ekstra en stund.

Fair enough, virker som et godt tilbud å ha det, og ikke å overreagere ved å bruke det.

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Ingen har vel sagt omsorgssvikt?

Jo, det kom litt klassisk KG-oppgulp om det her:

Alle som gir smarttelefoner til 8-åringer er etter min mening uegnet som foreldre. Å gi en 8-åring tilgang til TikTok er omsorgssvikt, og de som gjør det burde miste foreldreretten! 🤮🤮🤮

Endret av kermit123
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror det er noe som heter slettmeg.no ta kontakt der og få det slettet. 
skjønner fortvilelsen din, du må bare snakke med 8 åringen om dette, og fjerne tik tok fra tlf hans 

Anonymkode: c0529...705

AnonymBruker
Skrevet

Der ser du jo at ungen din ikke er smart nok eller moden nok til å ha tiktok. Djeez.

Anonymkode: de11a...13b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Anonymkode: e0764...40d

O m g

Anonymkode: a6837...b3f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som trolletråd uten tvil!

Anonymkode: e8272...efb

• Liker 2
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har nettopp funnet ut at sønnen på 8 år har delt en video av min datter på 4 år, der hun kler av seg, og viser alt. Dvs at hun viser seg uten truse.

Jeg er overbevist om at han har fått påvirkning utenfra for å ta bilder og videoer av henne der hun kler av seg til naken. På tiktok, der de fleste foreldre tror deres barn har bare uskyldig kontakt med andre, der er også de som vil utnytte barna. 

Min sønn er som de fleste andre barn på 8 år, så jeg tror ikke han visste hva han gjorde da han delte filmen av søster på 4 år som kledde av seg naken. 

Dette er en av grunnene til at små barn ikke skal bruke sosiale media alene uten tilsyn av foresatte.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Enig her. Også bør du fjerne tiktok fra barnets telefon, det er 13 års aldersgrense.

Anonymkode: 3365d...6e1

Dette. Og få slettet videoen så fort som mulig, evt ta kontakt med slettmeg.no hvis det er grunn til å tro at den er spredt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med han om hvorfor han gjorde det. Også skjønner jeg ikke hvorfor så små barn skal ha tiktok og andre apper. Jeg er voksen og har lasta ned tiktok. Men jeg bare ser på videoer, legger ikke ut noe. Er mye rart på den appen. Jeg er moden nok til å scrolle forbi hvis det er noe jeg ikke liker, og jeg forstår at jeg ikke skal påvirkes. Jeg tar mine egne valg. Men det er vanskelig for barn. Jeg har skrevet noen veldig få kommentarer der inne, og har bare blitt møtt med hets og drittslenging, selv om det jeg skrev var hyggelig, saklig og gjennomtenkt. 

Anonymkode: 29bf0...5ab

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Der ser du jo at ungen din ikke er smart nok eller moden nok til å ha tiktok. Djeez.

Anonymkode: de11a...13b

Eller telefon. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...