AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #1 Skrevet 12. april 2021 Jeg anser meg selv som en ung oppegående kvinne. Har en god jobb, gode relasjoner og et fint forhold. Men jeg kan miste fatningen under krangler med mannen. Da utagerer jeg kraftig. I den grad at det er usunt og destruktivt. Mannen min har holdt på å gå fra meg flere ganger fordi han mener at jeg eskalerer altfor fort og har for dårlig kontroll over følelsene mine. Jeg vil ikke miste ham, og jeg vil være en god partner. Trenger jeg profesjonell hjelp? Det er et stort steg for meg å ta å oppsøke profesjonell hjelp så derfor ønsker jeg svar utenifra om jeg trenger det eller ikke. Anonymkode: 172a7...807
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #2 Skrevet 12. april 2021 Hvordan oppfører du deg når du atagerer? Har du noe eksempel på hvordan ting kan eskalere? Vanskelig å gi noen råd, uten å vite hvordan en slik episode kan utarte seg. Anonymkode: 67e66...0f7
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #3 Skrevet 12. april 2021 Eeh, opplagt JA! Anonymkode: f2f58...a72 1
Gjest supernova_87 Skrevet 12. april 2021 #4 Skrevet 12. april 2021 Du kan jo gå på voldsmestringskurs eller få hjelp fra de som driver med alternativ til vold-behandling. Dersom du ønsker å ivareta forholdet er det åpenbart at du trenger terapi. Mannen din har jo sagt det selv, han trives ikke i forholdet med deg når du har kontrolltap på denne måten. Det står respekt av å gjøre det man kan for å oppsøke hjelp når man handler på måter som er destruktive for seg selv og omgivelsene.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #5 Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan oppfører du deg når du atagerer? Har du noe eksempel på hvordan ting kan eskalere? Vanskelig å gi noen råd, uten å vite hvordan en slik episode kan utarte seg. Anonymkode: 67e66...0f7 Når jeg utagerer så gråter jeg veldig, min verden faller fullstendig sammen og jeg får denne intense frykten for å bli forlatt, selv om det ikke nødvendigvis er rasjonelt ifølge mannen min. Tør ikke å skrive så mye mer for har sett at folk på KG kan være ganske stygge og nedlatende i tråder som dette 😅 TS Anonymkode: 172a7...807
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #6 Skrevet 12. april 2021 Ja, det høres jo ikke normalt ut å bli så oppfarende under krangler Er det så ille at mannen faktisk sier at han vil gå om du ikke endrer atferd da må du jo gjøre noe hvis du vil beholde han. Anonymkode: 81e0a...fc5
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #7 Skrevet 12. april 2021 Du behøver ikke være 100% sikker på at du behøver hjelp for å oppsøke hjelp. Kanskje kommer du dit, dere har noen timer sammen også finner dere ut at du har ikke noe problem? I motsatt tilfelle så får du kanskje hjelpen du trenger. Hvis mannen din mener at du trenger hjelp så skader det i alle fall ikke å ta et par samtaler og se hva behandleren din synes. Det kan være godt å få noen utenforståendes vurdering av situasjonen. Anonymkode: 8ec76...aed 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #8 Skrevet 12. april 2021 Jeg er farget av egne erfaringer fra å være sammen med en som var intenst redd for at jeg skulle gå. Det ble fryktelig vanskelig å leve i det forholdet. Alt måtte tenkes gjennom på forhånd om jeg skulle si noe, alt kunne misforstås og alt kunne blåses opp til for meg uforståelige situasjoner. Når det først gikk galt så nådde jeg heller ikke gjennom med argumenter. Det var som en vulkan, og jeg opplevde at jeg måtte si og love ting jeg egentlig ikke ønsket for å roe ned situasjonen. Jeg følte jeg mistet meg selv mer og mer. Kan det være at du har det så vondt når ting blir destruktive at du ikke har plass til hva han føler? Og at du på et plan synes at det at du har det så vondt - gjør at han burde være mer overbærende/tilgivende? Jeg tror du er på vei til å ødelegge forholdet enten han forlater deg eller ikke - om ikke du søker hjelp. Du kan også få hjelp til å takle følelsene dine på en bedre måte og få en mye bedre livskvalitet selv. Jeg håper du gjør noe med det, enten du starter hos fastlegen eller finner andre tilbud som passer. Anonymkode: e5d27...201 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #9 Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg anser meg selv som en ung oppegående kvinne. Har en god jobb, gode relasjoner og et fint forhold. Men jeg kan miste fatningen under krangler med mannen. Da utagerer jeg kraftig. I den grad at det er usunt og destruktivt. Mannen min har holdt på å gå fra meg flere ganger fordi han mener at jeg eskalerer altfor fort og har for dårlig kontroll over følelsene mine. Jeg vil ikke miste ham, og jeg vil være en god partner. Trenger jeg profesjonell hjelp? Det er et stort steg for meg å ta å oppsøke profesjonell hjelp så derfor ønsker jeg svar utenifra om jeg trenger det eller ikke. Anonymkode: 172a7...807 Spørsmålet er om du har opplevd noe i livet ditt som gjør om har demme frykten eller om den er helt irrasjonell? Anonymkode: ee0e6...651
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #10 Skrevet 12. april 2021 Det er to i en krangel, og dere to sammen kan føre til at du blir sint. Hva er det han trykker på for å få deg til å reagere slik? Er det kun med mannen din eller reagerer du slik i krangel med andre også? Er du sliten? Deppa? Føler du deg hørt? det er ikke nødvendigvis deg det er noe galt med, kan være han også. men kjenner du at dette plager deg går det jo an å snakke med en terapaut å lufte det? Anonymkode: eff20...b06
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #11 Skrevet 12. april 2021 Helt klart ja. Hadde det vært motsatt, hva hadde du tenkt skulle til for at mannen skulle blitt bedre? Anonymkode: 1913a...611
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #12 Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Spørsmålet er om du har opplevd noe i livet ditt som gjør om har demme frykten eller om den er helt irrasjonell? Anonymkode: ee0e6...651 Jeg har kanskje opplevd litt, men usikker på om det har en sammenheng. AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er to i en krangel, og dere to sammen kan føre til at du blir sint. Hva er det han trykker på for å få deg til å reagere slik? Er det kun med mannen din eller reagerer du slik i krangel med andre også? Er du sliten? Deppa? Føler du deg hørt? det er ikke nødvendigvis deg det er noe galt med, kan være han også. men kjenner du at dette plager deg går det jo an å snakke med en terapaut å lufte det? Anonymkode: eff20...b06 Jeg reagerer slik for eksempel når han sier at det er slutt mens vi krangler selv om han gjør det antakelig fordi han er lei, eller gir tegn på å være på vei til å forlate meg, og spesielt når jeg føler at han er sint på meg uten at jeg har gjort noe galt med vilje. Det er kun med han det skjer... jeg har kanskje vært litt mer sliten og nedfor under lockdow.. Kanskje... vet ikke. Men jeg tror at det er jeg som er irrasjonell og reagerer "feil". AnonymBruker skrev (4 timer siden): Helt klart ja. Hadde det vært motsatt, hva hadde du tenkt skulle til for at mannen skulle blitt bedre? Anonymkode: 1913a...611 Usikker. TS Anonymkode: 172a7...807
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå