GÃ¥ til innhold

Tannlegeskrekk

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har etter mange ubehagelige opplevelser utviklet en tannlegeskrekk. Er det noen som vet om man kan bore hull uten den metallformen fast i tanna?🙈

Anonymkode: b8317...91e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har etter mange ubehagelige opplevelser utviklet en tannlegeskrekk. Er det noen som vet om man kan bore hull uten den metallformen fast i tanna?🙈

Ville sjekket der de bruker laser.

Anonymkode: 6e03e...610

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet dessverre ikke svaret, men du kan få noe beroligende av tannlegen som kanskje kan hjelpe deg. 

Anonymkode: a6db6...3b9

AnonymBruker
Skrevet

Du kan få/ta beroligende før tannlegetime. Du slapper litt mer av da. 

Anonymkode: 95054...bef

AnonymBruker
Skrevet

TS: takk for tips. Er gravid så beroligende utgår.. Noen som har forsøkt med laser?

AnonymBruker
Skrevet

Ville tatt kontakt med tannlegen og forklart det du sier her. De kan alt det tanntekniske og de fleste bør være vant til pasienter med tannlegeskrekk. Kanskje dere sammen kan finne en måte hvor du føler deg komfortabel nok til å få tannbehandling?

Anonymkode: e1700...4c3

AnonymBruker
Skrevet

Fem av siste seks gangene jeg har borret har vært uten metallrammen.

Men fortell tannlegen at du opplever denne rammen som svært vanskelig/vond, så kan dem vurdere nødvendigheten av den, eller om de kan justere noe slik at det ikke er så ubehagelig. 

Anonymkode: e15fc...3e4

Skrevet

De borrer da ikke med den metallrammen på?
-den settes på etterpå når en skal legge fylling, for at fyllingen skal holde seg på plass... vel?
(mulig jeg husker helt feil....)

AnonymBruker
Skrevet

Den setter de kun på når fyllingen skal legges på en ytterkant av tanna. Er hullet i tanna med frisk kant rundt, trenger man ikke den. 

Anonymkode: 0ba60...e4e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...