Gå til innhold

Er du en alkoholiker?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei, har masse alkohol her fordi jeg har tenkt jeg skal ta meg et glass vin e.l, men nå har ølet gått ut på dato og vinen må helles ut fordi jeg sist drakk i november og vinen ble åpnet da. 

Anonymkode: 58650...2cd

Hehe.  Vinflasker som er åpnet holder bare i 4-5 dager i kjøleskap før det blir eddiksmak. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Kan ikke skjønne at folk klarer å bli det.. Rusen er virkelig ikke verdt hangover følelsen, og alt det negative alkohol fører med seg.

(Jeg kan telle på en hånd hvor mange ganger jeg har drukket meg full de siste ti årene. Drikker hverken vin eller øl.)

Anonymkode: 36f39...621

"Klarer å bli det":klo:

Punkt 1 Nå er det vel veldig få som planlegger å bli alkoholikere når de blir stor, for å si det på den måten.

Punkt 2 Viss en er alkoholikere så er alkohol noe en må ha for å ikke bli dårlig som med allt annet en er avhengig av

Punkt 3 ikke alle får hangover, eller får hangover på ulik måte.

Punkt 4 hørt om å "reparere"?

Selv er jeg periode dranker.. Drikker for å sette livet litt på pause, ikke forholde meg til dårlige følelser, vonde ting og en rekke andre faktorer. Er i full jobb og styrer meg selv men kan godt drikke over 3 liter vodka på en uke.

Anonymkode: dd0b7...3bf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Kan ikke skjønne at folk klarer å bli det.. Rusen er virkelig ikke verdt hangover følelsen, og alt det negative alkohol fører med seg.

(Jeg kan telle på en hånd hvor mange ganger jeg har drukket meg full de siste ti årene. Drikker hverken vin eller øl.)

Du om det...

Anonymkode: ddc2c...97e

• Liker 2
Gjest Hvemsomhelst
Skrevet

Nei, men drikker en god del, til og med alene, men ikke hver dag.  Mest øl og vin.  Men alkoholiker er jeg ikke, for jeg har ingen problemer med noen uker eller mer uten å drikke. Blir aldri full selv om jeg kan kjøpe en 3-liter og kose meg med i en helg av og til.

Jeg drikker når jeg vil, og kaller meg alkoholNyter 😀

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg er nok heller alkoholisert enn alkoholiker. Har jeg øl i hus, drikkes det opp, enkelt og greit, men jeg drikker meg ikke snydens. Det holder med 5-6 halvlitersbokser hver gang. Jeg får heller ingen abstinenser om det ikke er alkohol i huset. 

Anonymkode: 3b41c...f6d

Skrevet

Nei, drikker ikke alkohol.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, har ikke evnen til det, blir skikkelig dårlig hvis det er for mye eller for ofte. Drikker ca 2 ganger per måned, ca 1- 2 glass vin eller øl hver gang. 

Anonymkode: 3c272...87e

Skrevet

Hva gjør en tråd om alkoholisme i Mat&Drikke forumet?

Denne diskusjonen burde ligge et helt annet sted!!!

Skrevet
On 4/12/2021 at 4:52 PM, AnonymBruker said:

Det handler vel ikke om å "klare det".  

Dette handler om avhengighet og underliggende psykiske elementer som gjør at folk blir avhengige av alkohol. Det er også arvelig å bli avhengig, så om man har vært vandt til å drikke fra ungdomsskolen/vgs når dette sterkt er et sosialt element så tenker mange sikkert ikke over at det kan bli et problem før det plutselig en dag er det - og folk sliter med å stoppe før de blir dritings og gjør ting de angrer på, blacker ut osv. Vet om mange som sliter med dette problemet uten å være direkte avhengige.

AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 9afbd...734

AnonymBruker
Skrevet

Har drukket en øl hver dag den siste uka, men ser ikke på meg selv som alkis, egentlig. Jeg har lange perioder uten, og drikker egentlig bare i helgene om jeg møter folk. Og så er det litt ekstra i ferier. 

Anonymkode: abe3d...956

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...