Merenwen Skrevet 30. august 2005 #1 Del Skrevet 30. august 2005 Har flyttet til en ny plass hvor det dessverre ikke er haandball, og jeg er helt avhengig av aa trene! Saa jeg tenker paa aa drive med aerobics eller step tre ganger i uka, og tennis 1-2 ganger i uka. Men hva gaar egentlig aerobics ut paa? Er det forskjellige typer? Hva gir best uttelling? Noen andre tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litjmæ Skrevet 30. august 2005 #2 Del Skrevet 30. august 2005 Heisann, hvorfor ikke teste begge to og finne ut hva du selv liker best? Kan være lurt å starte på noen nybegynnertimer/basic - lykke til :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 30. august 2005 #3 Del Skrevet 30. august 2005 Enig med Litjmæ. Start med enkle timer for nybegynnere, og prøv deg frem, finn ut hva du liker. Trening skal være gøy. Hvor hard de forskjellige typene aerobic og step er, bestemmer du mye selv. Du kan legge kraft i bevegelesene dine, bruke armene aktivt, i det hele tatt - ta skikkelig i. Slike timer er veldig ofte hva du gjør de til selv. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesten Skrevet 30. august 2005 #4 Del Skrevet 30. august 2005 Om du er ny og ikke har prøvd aerobic eller step før, kan det være enklere å prøve step i begynnelsen. På en steptime går du opp og ned på en kasse og alle holder seg til sin kasse/området. Dersom du ikke klarer å få med deg både bein og armer kan du likevel få en bra effekt ut av en steptime. I en aerobictime er du nødt til å følge mer med på hva de andre rundt deg gjør. Ihvertfall til en viss grad da du vil bevege deg fremover, tilbake og sidelengs rundt i rommet. Faren for å kræsje inn i andre er tilstede uten at det skal skremme deg. Start med en steptime til du føler at du har lært noen av bevegelsene (som vil være like med noen variasjoner både innen step og aerobic). Hva du får ut av timen fysisk er litt avhengig av hvor godt du kan stegene/bevegelsene, så dess bedre du kommer inn i de ulike bevegelsene, dess mer sliten vil du bli. Husk også at det er forskjell på instruktører. Noen er gode og noen er dårlige. Om du har gått en stund og synes du får lite utbytte av timen, så bytt til en annen time med en annen instruktør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brunetten_ Skrevet 30. august 2005 #5 Del Skrevet 30. august 2005 Jeg tror kanskje step vil gi best uttelling. Der hopper man jo opp og ned og hit og dit på stepen, men personlig syns jeg aerobic er morsommere, så jeg ville anbefalt deg å prøve begge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå