AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #1 Skrevet 11. april 2021 Har vært sykmeldt ei uke pga indre uro, veldig sliten og det har vært for mye. føler heg har sovet mye denne uka og hatt lite overskudd. Først i dag har jeg fått vasket litt hus og gått tur. Skal til legen igjen i morgen. Lyst tilbake til jobb, men lurer på om det er lurt å ta noen dager til, så jeg kjenner at jeg har kommet meg litt opp igjen før jeg starter på jobb igjen. Kanskje sykmld til torsdag så jeg får prøvd jobb fredag og så helg. hva er lurt her. ønsker kun seriøse svar Anonymkode: e6136...487
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #2 Skrevet 11. april 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Har vært sykmeldt ei uke pga indre uro, veldig sliten og det har vært for mye. føler heg har sovet mye denne uka og hatt lite overskudd. Først i dag har jeg fått vasket litt hus og gått tur. Skal til legen igjen i morgen. Lyst tilbake til jobb, men lurer på om det er lurt å ta noen dager til, så jeg kjenner at jeg har kommet meg litt opp igjen før jeg starter på jobb igjen. Kanskje sykmld til torsdag så jeg får prøvd jobb fredag og så helg. hva er lurt her. ønsker kun seriøse svar Anonymkode: e6136...487 Jeg har vært sykemeldt pga psykisk overbelastning, jeg var fullt sykemeldt tru uker tror jeg, så forsiktig opptrapping 20% hver måned etterpå. Slik at jeg brukte vel ca 6 mnd til sammen før jeg var fullt tilbake -men da hadde jeg gått ett par år med mye symptomer. Du bør jo bruke litt tid på å finne ut av hvor stresset ditt kommer fra, få litt hjelp til å tilrettelegge på jobb feks før du er fullt tilbake, eller så kan veien tilbake til sykemelding være kort og veien tilbake til jobb igjen veldig lang. Så selvom du hadde litt energi til å ta huset og gått tur betyr ikke at du er helt klar for jobb igjen. Anonymkode: 7a193...22e
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #3 Skrevet 11. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har vært sykemeldt pga psykisk overbelastning, jeg var fullt sykemeldt tru uker tror jeg, så forsiktig opptrapping 20% hver måned etterpå. Slik at jeg brukte vel ca 6 mnd til sammen før jeg var fullt tilbake -men da hadde jeg gått ett par år med mye symptomer. Du bør jo bruke litt tid på å finne ut av hvor stresset ditt kommer fra, få litt hjelp til å tilrettelegge på jobb feks før du er fullt tilbake, eller så kan veien tilbake til sykemelding være kort og veien tilbake til jobb igjen veldig lang. Så selvom du hadde litt energi til å ta huset og gått tur betyr ikke at du er helt klar for jobb igjen. Anonymkode: 7a193...22e Nei det er akkurat det. Jeg har altfor mye å tenke på, og det har vært 2 ekstra tøffe måneder. Selv om ting har roet seg ganske mye nå er det først nå kroppen sier fra. Mye behov for søvn, mye sliten, ikke så god matlyst. Men erfaringsmessig er det godt å være på jobb, kjekke kollegaer osv. men jobben tapper meg mye og det er en krevende jobb. Kjenner jeg får veldig dårlig samvittighet overfor jobben. Vet jeg ikke burde ha det, sjefen ordner med vikar.. allikevel kjenner jeg på det Anonymkode: e6136...487
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #4 Skrevet 11. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei det er akkurat det. Jeg har altfor mye å tenke på, og det har vært 2 ekstra tøffe måneder. Selv om ting har roet seg ganske mye nå er det først nå kroppen sier fra. Mye behov for søvn, mye sliten, ikke så god matlyst. Men erfaringsmessig er det godt å være på jobb, kjekke kollegaer osv. men jobben tapper meg mye og det er en krevende jobb. Kjenner jeg får veldig dårlig samvittighet overfor jobben. Vet jeg ikke burde ha det, sjefen ordner med vikar.. allikevel kjenner jeg på det Anonymkode: e6136...487 Skjønner -sånn hadde jeg det også, men du trenger jo egentlig ikke ha dårlig samvittighet. Du skal jo ikke jobbe deg syk, er ingen som kommer og gir deg en klapp for skulder’n for at du har jobbet på deg helseproblemer og jobben går jo rundt selvom du ikke er der. Jeg hadde ihvertfall god kommunikasjon med jobben og lege, de var opptatt av at jeg skulle ta den tiden jeg trengte for å komme meg ovapå igjen. Fikk psykolog via jobbe og gikk til fysioterpeut som en del av det å komme tilbake igjen. Samtidig som jobben min fikk en aha opplevelse på hvor overarbeidet jeg var og fikk ryddet litt i arbeidsoppgaver . Fungerte ihvertfall bra for meg, med full sykemelding noen uker -så opptrapping hvor jeg hadde en plan med arbeidsgiver og lege samt litt oppfølging av helsevesenet samtidig. Anonymkode: 7a193...22e 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #5 Skrevet 11. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skjønner -sånn hadde jeg det også, men du trenger jo egentlig ikke ha dårlig samvittighet. Du skal jo ikke jobbe deg syk, er ingen som kommer og gir deg en klapp for skulder’n for at du har jobbet på deg helseproblemer og jobben går jo rundt selvom du ikke er der. Jeg hadde ihvertfall god kommunikasjon med jobben og lege, de var opptatt av at jeg skulle ta den tiden jeg trengte for å komme meg ovapå igjen. Fikk psykolog via jobbe og gikk til fysioterpeut som en del av det å komme tilbake igjen. Samtidig som jobben min fikk en aha opplevelse på hvor overarbeidet jeg var og fikk ryddet litt i arbeidsoppgaver . Fungerte ihvertfall bra for meg, med full sykemelding noen uker -så opptrapping hvor jeg hadde en plan med arbeidsgiver og lege samt litt oppfølging av helsevesenet samtidig. Anonymkode: 7a193...22e Høres fornuftig ut. For meg føles det litt stress fordi de første to ukene er arbeidsgiver periode, der de må betale. men som du sier, helsa kommer først. Jeg må bare bruke den siste uka med sykmld til å gjøre noe annet enn å sove. Komme igang med kroppen igjen og prøve å fungere litt Anonymkode: e6136...487
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå