Gå til innhold

Hvor mange sokker bruker du samtidig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker to par med sokker

Anonymkode: 5a835...9f6

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har på meg bare et par sokker om gangen.

Anonymkode: 76c70...006

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Alltid to par, gjerne to par i ull. Gulvkaldt her uansett årstid. 

Anonymkode: 7317f...984

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kun et par

Anonymkode: 046b8...e24

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor bruker noen 2 par sokker? Er det ikke lettere å bare ta på seg et par som er varme nok eller tøfler?

Anonymkode: 10a3d...409

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hvorfor bruker noen 2 par sokker? Er det ikke lettere å bare ta på seg et par som er varme nok eller tøfler?

Jeg bruker to par i bomull, hele året. Noen ganger ullsokker utenpå i tillegg når det er kaldt. Hvorfor? Varme, og svært komfortablet, og jeg trekker bena opp i sofaen, der har jeg ikke på meg tøfler, og tøfler riper opp gulvet mye raskere. Men mest fordi det er kjempekomfortabelt. Kjenner ganske mange som alltid bruker to par sokker, selv om jeg selvsagt kjenner flere som ikke bruker to par. Ikke veldig uvanlig. I dag har det vært ekstra kaldt, masse snø, så har faktisk på tre par i bomull. Ikke så ofte jeg gjør det, men i dag var det passe. Gjør det noen ganger vår, vinter og høst om det blir for varmt med ullsokker. Spesielt om jeg, som i dag er hjemme hele dagen i tillegg og ikke skal ha sko på. En annen ting er at to par sokker er veldig behagelig i sko. 

Anonymkode: 5ce15...f24

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som regel bruker jeg to sokker, noen ganger fryser jeg og bruker fire. Tror aldri jeg har brukt flere enn det.

Anonymkode: 9855a...008

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Et par vanlige, to par strikka ullsokker og ulltøfler. 

Anonymkode: 98c34...a03

Skrevet

Jeg har aldri før hørt om noen som bruker to par sokker utenpå hverandre. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Violetta skrev (1 minutt siden):

Det var i alle fall spesielt å ikke ha hørt om det... 😂😂😂

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Violetta said:

Det blir litt vel mange sokker.

Anonymkode: 9855a...008

Skrevet

Et par. 🤷‍♀️ Hva ellers? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Et lite tips til dere som går med flere par sokker fordi dere fryser: ha heller på dere et par tykkere ullsokker. Flere sokker gjør at det blir for tett, og luften rundt foten ikke får sirkulere. Dvs flere par sokker= kalde føtter😉

Anonymkode: e32ef...338

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Et lite tips til dere som går med flere par sokker fordi dere fryser: ha heller på dere et par tykkere ullsokker. Flere sokker gjør at det blir for tett, og luften rundt foten ikke får sirkulere. Dvs flere par sokker= kalde føtter😉

Nei, det er ikke noe problem i det hele tatt. Og jeg tåler ikke ull. Et par i bomull, jeg fryser, to par, veldig behagelig. Skal jeg ha ullsokker må de utenpå der igjen. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Violetta skrev (23 minutter siden):

Må tilbake til denne. Aldri drevet med idrett? To par sokker er veldig vanlig i tennis og basket, ikke helt uvanlig i håndball, fotball også videre. Og om man skal gå langt i fjellet er det svært vanlig. Og ikke spesielt uvanlig om vinteren. 

Da jeg gikk på skolen yror jeg alle brukte vanlige sokker, så ullsokker om vinteren. Da jeg spilte basket brukte alle to par knelange sokker, gjerne med striper, derfor ganske enkelt å se at det var et par under også, enten igjennom eller om det øverste ikke dekket de under helt. Sønnen min spiller basket i dag med to par sokker. Min datter bruker to par på håndballen og på tennisen. Ikke så ofte jeg spiller tennis, men bruker to par der også når jeg gjør det. 

Veldig rart ikke å ha hørt om to par sokker, selv om jeg skjønner at det ikke er et samtaleemne heller. Men man ser det jo rundt seg. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Til dere som bruker 2 par sokker, har dere sokker i forskjellige størrelser? Kjøper dere bevist sokker til å ha utenpå andre sokker? 

skulle jeg ha tatt på meg 2 par av mine sokker, så hadde det blitt veldig stramt... 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Må tilbake til denne. Aldri drevet med idrett? To par sokker er veldig vanlig i tennis og basket, ikke helt uvanlig i håndball, fotball også videre. Og om man skal gå langt i fjellet er det svært vanlig. Og ikke spesielt uvanlig om vinteren. 

Da jeg gikk på skolen yror jeg alle brukte vanlige sokker, så ullsokker om vinteren. Da jeg spilte basket brukte alle to par knelange sokker, gjerne med striper, derfor ganske enkelt å se at det var et par under også, enten igjennom eller om det øverste ikke dekket de under helt. Sønnen min spiller basket i dag med to par sokker. Min datter bruker to par på håndballen og på tennisen. Ikke så ofte jeg spiller tennis, men bruker to par der også når jeg gjør det. 

Veldig rart ikke å ha hørt om to par sokker, selv om jeg skjønner at det ikke er et samtaleemne heller. Men man ser det jo rundt seg. 

Nå er vi ikke alle som har drevet med tennis, basket, fotball eller håndball. Ikke er vi alle som går i fjellet heller. Selv har jeg drevet med skøyteidrett og er alltid barbent i skøytene. I hverdagen ser jeg ikke poenget med å bruke flere par sokker, om vinteren bruker jeg tynne ullsokker eller ullstrømpebukser og det holder på varmen i massevis. om sommeren er jeg vanligvis barbent. At du har bakgrunn fra ballidrett og har en vane med å bruke to par sokker også til vanlig, betyr ikke at vi andre har bodd under en stein hele livet heller. 

Anonymkode: 61ee1...03f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Lag på lag isolerer bedre enn bare et par. Jeg har to par ullsokker og innesko på vinter. Hater å fryse! 

Anonymkode: 7317f...984

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...