Gå til innhold

2 spørsmål om asperger

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

1. Hvorfor synes autister at virkeligheten er så kjedelig? Jeg vet at ordet "autist" betyr "selv". Hvorfor laget naturen en type menneske som vil være alene? Det er faktisk en teori som sier at aspergere blir de nye normale etter flere generasjoner. Siden vi blir flere og flere på kloden så er det vel kanskje bare bra at det kommer mennesker som ikke ønsker å formere seg eller har så behov for å gjøre så mye ut av seg? Tenker mer selvsendig i stedet for i flokk.

2. Jeg fikk diagnosen i voksen alder men jeg kjenner meg ikke igjen i så veldig mye når jeg leser om as. Jeg er bare redd for at jeg går og tror at jeg har noe jeg egentlig ikke har. Og hva med andre som kunne fått diagnosen men som aldri så noen grunn for det, som har utdannelse de tjener bra og noen få gode venner? 
Jeg sliter ekstremt med å glede meg over livet fordi jeg fikk den, og tror at hele tiden at jeg er annerledes enn alle andre samme hvor mye jeg prøver å bli normal men mitt eneste ønske i livet er å bli sprudlende, utadvendt og få flere interesser. 
Jeg har begynt å slite i eget selskap også for da er jeg redd for at den evt autsimen forsterkes. 
Jeg er seriøst redd for at alt ved meg er rart og at jeg kanskje bare ikke vil se det selv. Kanskje jeg går rart, har rart ansikt, alt. Jeg er virkelig redd for at jeg har en skade som kanskje kan bli verre, eller at jeg tror på en løgn. 
Leser jeg noe om asperger så tror jeg at det gjelder meg og, som feks at man har større sannsynlighet for å få psykose. selv om jeg har fått avkreftet psykose så går jeg liksom og venter på at jeg får det. det er mange eksempler. Hvordan slappe av?

Anonymkode: f78b7...e23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...