Gå til innhold

Kan dette være soppinfeksjon? (EKKELT BILDE!!)

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært plaget så mye med kløe og svie i underlivet i det siste og har merket små hvite klumper ish, kan dette da være soppinfeksjon? Har vært plaget med i det siste. Kan intimsåpe forårsake sopp i underlivet?

Fikk dette ut nå. Måtte vaske med iskaldt vann..

5FD389FE-0EED-459A-A5E9-84D4BC9CAF2D.jpeg

Anonymkode: 50964...335

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta en tur til legen, eneste måten å få sikkert svar. Man skal ikke vaske innvendig, heller ikke med vann, og man skal helst bare skylle, ikke vaske med såpe nedentil. Kløe og svie er tegn på en eller annen form for ubalanse.

Anonymkode: 9bdea...ae5

AnonymBruker
Skrevet

Det er rester etter toalettpapir. 

Anonymkode: 4a747...c09

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ta en tur til legen, eneste måten å få sikkert svar. Man skal ikke vaske innvendig, heller ikke med vann, og man skal helst bare skylle, ikke vaske med såpe nedentil. Kløe og svie er tegn på en eller annen form for ubalanse.

Anonymkode: 9bdea...ae5

Ja får gjøre det. Men kan jeg prøve å ta vivag balanse vaginalkapsler?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er rester etter toalettpapir. 

Anonymkode: 4a747...c09

Tror ikke det er rester etter toalettpapir for det var som små cottage cheese, og har slitet med det før men er veldig usikker

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får akkurat slik når jeg har sopp. 

Kommer syrlig lukt også.. 

Hvis det derimot er litt ekkel fiskelukt, så kan det være sånn infeksjon som de kaller bakteriell vaginose eller noe.. hatt begge deler. 

Canesten på apoteket kan prøves, enten stikkpille eller salve ( kommer an på hvor langt inn det klør osv) 

Anonymkode: 9bec5...292

AnonymBruker
Skrevet

Om du til vanlig pleier å utføre innvendig bask, så er ubalanse og sopp ikke utenkelig. Om du aldri har vært borti det før og da ikke vet hva det er, så kan det være greit med et besøk hos legen for å få det bekreftet. For folk som meg som har hatt det flere ganger og vet hva det er, selges soppmidler som canesten reseptfritt på apoteket.

I forhold til underlivet, skal man aldri vaske innvendig, vaginaen er selvrensende, og det er ikke bra å føre noen form for vann og såpe inn dit. Bare sæd som sprutes inn kan skape ubalanse og gi soppinfeksjon.

For den ytre delen, har man og slimhinner i området mellom de ytre kjønnsleppene, derfor burde man også her ikke bruke såpe, kum varmt vann for å vaske lett.

Den hårete delen på venusbegeret derimot der kan man bruke intimsåpe, samme går for bak i rompa.

Anonymkode: b2176...df9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...