Gå til innhold

Avlyses alle bryllup for sommeren?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ville dere tatt sjansen på et vanlig bryllup i slutten av juli? Ca 80 gjester? Har hele tiden tenkt at det skal gå fint, men så kom jeg inn hit og det virker som at folk ikke planlegger for at det skal kunne gå?

Anonymkode: 0340f...8c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig. Det trenger ikke å være ett spørsmål en gang!

Anonymkode: bfd5f...ce6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

80 stk i juli tror jeg er optimistisk. Se på gjenåpningsplanen.

Små bryllup kan derimot gå, så lenge man er klar over at man kanskje blir færre enn man håper. De jeg kjenner som skal gifte seg i år planlegger bittesmå bryllup, 5-15 gjester og worst case kun paret + forlovere. Det skal kunne gå, men 80 stk er mer usikkert.

Anonymkode: dc68b...a26

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planlegger for opptil 50 gjester første helgen i juli. Er forberedt på å ta det ned til 20. Gifte oss skal vi uansett.

Anonymkode: fbfcf...217

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryllupet vårt er i begynnelsen av juli, og vi har startet prosessen med å flytte alle bookinger til neste år.
 

Det er ikke sikkert fase 4 har satt i gang i begynnelsen av juli, og selv om den har det, så er det fortsatt en del restriksjoner i begynnelsen av siste fase. Vil heller vente en god stund til, slik at vi får en fest uten 1-metersregel og annet tull.

Anonymkode: c97b0...7d7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Planlegger for opptil 50 gjester første helgen i juli. Er forberedt på å ta det ned til 20. Gifte oss skal vi uansett.

Anonymkode: fbfcf...217

Selvom det blir nedstenging på grunn av dobbelmutant fra India sprer til Norge?

Anonymkode: bfd5f...ce6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bryllupet vårt er i begynnelsen av juli, og vi har startet prosessen med å flytte alle bookinger til neste år.
 

Det er ikke sikkert fase 4 har satt i gang i begynnelsen av juli, og selv om den har det, så er det fortsatt en del restriksjoner i begynnelsen av siste fase. Vil heller vente en god stund til, slik at vi får en fest uten 1-metersregel og annet tull.

Anonymkode: c97b0...7d7

Meneer du virkelig at smittervernsregler er tull???

Anonymkode: bfd5f...ce6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Selvom det blir nedstenging på grunn av dobbelmutant fra India sprer til Norge?

Anonymkode: bfd5f...ce6

Da får vi gifte oss alene med prest og vitner.

Anonymkode: fbfcf...217

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så vidt jeg forsto det på hotellet hvor vi har booket ble alle bryllup avholdt i høst, så de mente det ikke ville være noe problem, og enn med enmetersregel. Så da har vi tenkt at det kommer til å gå an å avholde med litt tilpasninger. Jeg blir veldig stresset nå!! 

Men i slutten av juli vil jo alle voksne etter planen være vaksinert!

ts

Anonymkode: 0340f...8c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da får vi gifte oss alene med prest og vitner.

Anonymkode: fbfcf...217

Smart løsning. Du bør være forberedt på det verste, men håpe på det beste :) 

Anonymkode: bfd5f...ce6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Men så vidt jeg forsto det på hotellet hvor vi har booket ble alle bryllup avholdt i høst, så de mente det ikke ville være noe problem, og enn med enmetersregel. Så da har vi tenkt at det kommer til å gå an å avholde med litt tilpasninger. Jeg blir veldig stresset nå!! 

Men i slutten av juli vil jo alle voksne etter planen være vaksinert!

ts

Anonymkode: 0340f...8c9

Tidligste åpning er om 9 uker. Tror du alt går etter planen med gjennoppning er det bare å planlegge for det.  

Anonymkode: 1f5e8...8cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Men så vidt jeg forsto det på hotellet hvor vi har booket ble alle bryllup avholdt i høst, så de mente det ikke ville være noe problem, og enn med enmetersregel. Så da har vi tenkt at det kommer til å gå an å avholde med litt tilpasninger. Jeg blir veldig stresset nå!! 

Men i slutten av juli vil jo alle voksne etter planen være vaksinert!

ts

Anonymkode: 0340f...8c9

Jeg skal forresten (kanskje) i bryllup i august. De planlegger 3 versjoner i parallell. Første avgjørelse skjer i mai, så går det vel fortløpende 

Anonymkode: 1f5e8...8cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tidligste åpning er om 9 uker. Tror du alt går etter planen med gjennoppning er det bare å planlegge for det.  

Anonymkode: 1f5e8...8cb

Nå vet jeg ikke hva jeg tror lenger!! Det ser jo ut som det vil ta sin tid med alle disse trinnene! Bryllupet er allerede utsatt fra i fjor sommer..

ts

Anonymkode: 0340f...8c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal egentlig gifte oss i begynnelsen av juli, men har nå valgt å utsette til siste helg av juni neste år. Booket om alt denne uken, og har ringt samtlige gjester nå i helgen.

Det kan jo være at det går, men alt er så usikkert. Derfor velger vi bort masse bekymringer og stress, og går for et fullvaksinert bryllup neste år! Er viktigere for oss å få invitere alle til en kjempefest, enn å skulle trumfe gjennom et bryllup som er langt fra optimalt. Så får vi bare krysse fingrene for at vi får god nok kontroll på dette viruset innen juni 2022 til at det lar seg gjennomføre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha ventet for å unngå skuffelse. Evt. gifte dere og ta festen neste år. Jeg skjønner godt at dette ikke er noe morsomt for dere. 

Anonymkode: 5028a...83d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Meneer du virkelig at smittervernsregler er tull???

Anonymkode: bfd5f...ce6

Etter et år med nedstengingshelvete så er det helt på sin plass å kalle hele greia for «tull». Folk er drittlei nå.

Ts, vi har bare bestemt oss for å utsette i noen år. Vi ønsker oss en fest uten restriksjoner, så har forberedt oss på å vente en GOD stund 😅

Anonymkode: b98ef...30f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Smart løsning. Du bør være forberedt på det verste, men håpe på det beste :) 

Anonymkode: bfd5f...ce6

Det viktigste er at vi blir gift, og det har vi ventet lenge nok på nå. Så håper vi at vi i det minste får ha en feiring med de aller nærmeste. En stor fest ønsker ingen av oss uansett. :)

Anonymkode: fbfcf...217

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi opplever begge deler. Vi var invitert i et bryllup til sommeren som nå er utsatt pga korona. 

Vi er også invitert i et annet som kommer til å avholdes uansett hva, og der er vi nær familie, slik at vi blir med uansett da vi kommer i er blant de prioriterte gjestene.

Førstnevnte par har vært samboere sammen lenge. 

Sistnevnte er svært religiøse, og kommer ikke til å flytte inn sammen etc før bryllupet har skjedd.

Mye kommer an på hvilke verdier man vektlegger som viktigst i livet, egentlig, med tanke på om man fortsatt skal ha bryllupet uansett, eller om man utsetter det.

Anonymkode: c3263...961

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi er invitert til et sommerbryllup som har en backupplan m dato i november om smittevern ikke lettes på i slutten av juni. 

Anonymkode: ffaf8...c57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber innen dette med vielser og de som ønsker store bryllup har stort sett valgt å utsette eller sitter på gjerdet og venter. De som derimot kan nøye seg med kun fåtall gjennomfører.  Er noen par som velger å gifte seg, men ha en velsignelse senere når tiltakene letter og samfunnet går mer eller mindre tilbake til normalen. 

Anonymkode: 840b5...6b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...