Gå til innhold

HVORFOR I HELVETE KJØPE TWIST??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

«Den bråtan der»🙈 

Det er vel ganske vanlig å kjøpe Twist når det skal deles med andre. Da er det sannsynlig at alle får noe de liker, enten de liker lakris eller nougat. 

Anonymkode: a9994...6cd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AthenaRavenLuna

Kjøper det aldri selv men hender jeg får i gave, da blir jeg litt skuffet siden det er kun 3-4 biter jeg liker. Resten går i søppla. 

Endret av AthenaRavenLuna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulling skrev (1 time siden):

Smaken er som baken. Full av drit.

Ingen som kjøper twist for å sitte å spise alene, men er man mange, så liker folk forskjellige ting. Nøtt, banan og fransk nougat er mine :) De der bitene du liker får du ha for deg sjøl.

Litt mindre syting, så får du venner å dele de med ;)

Joda. Jeg har kjøpt twist til meg selv mange ganger og koset meg alene med. Er godt med twist

Anonymkode: c6338...5b9

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha utrolig lite bekymringer i livet når en pose Twist kan hisse deg opp så til de grader. Pust med magen og tenk på noe annet.

Anonymkode: ac1df...361

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

«Den bråtan der»🙈 

Det er vel ganske vanlig å kjøpe Twist når det skal deles med andre. Da er det sannsynlig at alle får noe de liker, enten de liker lakris eller nougat. 

Anonymkode: a9994...6cd

Det er i grunnen det som er det største problemet med den. Det er knapt forskjell på bitene. Synes så godt som alle inneholder sjokolade og karamell i en eller annen kombinasjon. Hederlige unntak er lakris og bananbiten. De smaker litt annerledes enn resten. 

Jeg pleier ikke være blant de raskeste til å mimre om gode gamle dager, men da jeg var barn var Twisten nokså god. Likte selvsagt ikke alle bitene da heller men det var mer variasjon enn det er i dag, og flere som jeg faktisk likte. De hadde blant annet en nougatvariant som var veldig god.

Og nei, jeg kjøper det aldri selv lenger og hisser meg heller ikke opp (har andre ting å bruke temperamentet på), men synes det er ganske dumt at noe som var sånn tålig grei smågavesjokolade er blitt såpass forringet. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo masse godt i en twist pose: Daim, japp, caramell, nøtti, aprikos, cocos, banan, marsipan, nougat og lakris ❣ liker ikke fransk og chockolat toffe 

Anonymkode: f0b1e...56e

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Syns du det? Jeg elsker iallfall den sjokoladen, er vel en av de beste sjokoladene jeg vet om

Anonymkode: 49060...a93

Samme her, elsker kinder sjokolode og jeg liker ikke sjokolade så godt en gang :P

Også enig med ts angående twist. Jeg liker ingen av bitene, smaken er noe bestemora mi kunne likt. Smålig bittert, kvalmende og gammelt. 

Anonymkode: 893a8...7ff

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det som er sprøtt med Twist er mengden plastikk man kjøper. Kjøp noe uten så absurd mye avfall! 

Anonymkode: a69f7...ca7

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ja det er sykt mye plast på den dritt sjokoladen(e) der 😬

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er jo masse godt i en twist pose: Daim, japp, caramell, nøtti, aprikos, cocos, banan, marsipan, nougat og lakris ❣ liker ikke fransk og chockolat toffe 

Det er ikke plast, ďet er restavfall.

Aprikos sluttet de å lage for et par år siden 😕

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det som er sprøtt med Twist er mengden plastikk man kjøper. Kjøp noe uten så absurd mye avfall! 

Anonymkode: a69f7...ca7

Men hva kan vi vanlige mennesker gjøre 🤷‍♀️  Ingenting:vetikke:

Anonymkode: 26d50...ff8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ja hvorfor?? Hvorfor gidder noen kjøpe noe såpass dritt godteri/sjokolade som den bråtan der?? Er vel kun 2-3 forskjellig slag som er gode/Ok oppi der og det ligger som regel bare 1-2 biter av hver god oppi der og resten er dritt! 

Liker noen av dere det dritt godteri der?? Og hva er favoritt bitene? 
Syns egentlig alle smaker dritt men den med Noguat er helt Ok + den toffee greia. 

Tenk å være så sinna over en pose med twist..🙈 du trenger ikke kjøpe, problemet løst. 

Anonymkode: 63d2d...572

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg liker twist og har mange favoritter oppi der 😄 men kjøper stort sett twist bare til jul, av en eller annen grunn. Men twist må man ha :) 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nok ikke kjøpt Twist på flere tiår. Kan ikke huske sist. Mulig jeg kjøpte det til et selskap en gang for mange, mange år siden? Husker ikke.

Av Twist-bitene liker jeg den med en nøtt inni og sjokolade rundt. Og så lakrisen de har der, den er god.

Ellers er det lite jeg liker i Twist-posen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det går an å engasjere seg og hisse seg så voldsomt opp over sjokolade man ikke liker...

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg prøver å leve tilnærmet zero-waste (får det ikke helt til da) så twist har jeg ikke kjøpt på godt over 10 år. Tar med egen gjennbrukspose og fyller forskjellig smågodt, mye forskjellig der også så alle får noe de liker :) 

Ellers måtte jeg le av HI, regner med (håper?) at TS var en smule ironisk i sin harnisk over twist-posen🤭

Anonymkode: 91171...e44

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette dagens problem? Ta deg en tur på yoga og pust.

Anonymkode: 7ee69...933

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset var vi veldig forskjellig smak, så Twist er egentlig perfekt. Alt blir spist opp. Twist er dessuten estetisk pent også, elsker å fylle opp en stor glassbolle med masse twist i jula feks. Folk går å forsyner seg gjennom hele julen. Og sjokoladen holder seg også pen siden den er innpakket (jaaaa jeg vet, plast fysj og skam blablabla)

Anonymkode: 626f6...54a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 11.4.2021 den 2.35):

Ja hvorfor?? Hvorfor gidder noen kjøpe noe såpass dritt godteri/sjokolade som den bråtan der?? Er vel kun 2-3 forskjellig slag som er gode/Ok oppi der og det ligger som regel bare 1-2 biter av hver god oppi der og resten er dritt! 

Liker noen av dere det dritt godteri der?? Og hva er favoritt bitene? 
Syns egentlig alle smaker dritt men den med Noguat er helt Ok + den toffee greia. 

Det er et produkt som har blitt stereotypisk norsk.

Man kjøper til jul eller påske til å ha fram sammens med mandariner og julekaker.

Også vanlig å gi det som julegave til bekjente og fjern familie.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.4.2021 den 2.42):

Kindersjokolade smaker jo H-melk med sukker.

Anonymkode: b57f4...f18

Nehei. 

Anonymkode: a8787...704

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

💗 Daim

💗 Lakris

💗 Caramel 

💗 Toffee

Kan også spise sjokoladen som smaker kaffe som nesten ingen liker, men det er ikke favoritt!🤓

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 måneder senere...
AnonymBruker skrev (På 11.4.2021 den 10.37):

Julen nærmer seg og kjøpte twist på tilbud. Dessverre masse av drittbitene oppi fortsatt. Den harde karamellen eclairs og chocolat tofee og fransk toffe. Hater harde og seige biter. Hater også klissete biter som den myke karamellen.  Var derimot ingen nougat crispie oppi posen.  De beste er banan kokos marsipan nougotcrispie og aprikos(utgått).

Anonymkode: 5016a...f91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...