Gå til innhold

Kraftige blødninger, operasjon

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er i 40-årene og har det siste halvåret fått ekstremt kraftige mensblødninger. Har sjekket hos gynekolog, og det var heldigvis ikke noe alvorlig galt som var årsaken i mitt tilfelle. Hun foreslo en operasjon i livmoren (ikke fjerning av hele livmoren), noe jeg ikke ønsket da. Nå i ettertid har jeg begynt å bli så desperat at jeg har begynt å vurdere dette som et alternativ. Angrer litt på at jeg ikke satte meg mer inn i hvilken type operasjon det kunne være snakk om. Mulig det var fjerning av livmorslimhinnen, men ikke helt sikker. Operasjonen kunne redusere sjansen for å bli gravid kraftig, men jeg har fått de barna jeg ønsker, så ser ikke på det som viktig. Har noen her gjennomgått en operasjon for å redusere kraftige blødninger i 40-årene? Hvordan gikk det? Noen bivirkninger/følger?

Anonymkode: eda96...10a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er i 40-årene og har det siste halvåret fått ekstremt kraftige mensblødninger. Har sjekket hos gynekolog, og det var heldigvis ikke noe alvorlig galt som var årsaken i mitt tilfelle. Hun foreslo en operasjon i livmoren (ikke fjerning av hele livmoren), noe jeg ikke ønsket da. Nå i ettertid har jeg begynt å bli så desperat at jeg har begynt å vurdere dette som et alternativ. Angrer litt på at jeg ikke satte meg mer inn i hvilken type operasjon det kunne være snakk om. Mulig det var fjerning av livmorslimhinnen, men ikke helt sikker. Operasjonen kunne redusere sjansen for å bli gravid kraftig, men jeg har fått de barna jeg ønsker, så ser ikke på det som viktig. Har noen her gjennomgått en operasjon for å redusere kraftige blødninger i 40-årene? Hvordan gikk det? Noen bivirkninger/følger?

Anonymkode: eda96...10a

Kan du ikke stå på hormonell prevensjon for å minske/stoppe blødninger?  Jeg står på desirett og har bare hatt mens 2 ganger på 6 mnd. 

Anonymkode: 9032a...cde

AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte Cerazette i mange år for å kontrollere blødningene, men til slutt så hjalp det ikke lenger. Blødde pga muskelknuter, og fikk etterhvert også polypper i livmoren. Opererte vekk hele livmoren da jeg var 42, ikke angret en dag. 

Anonymkode: 343bc...bb2

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes en medisin som reduserer blødningene under mens som jeg fikk av gynekologen, husker ikke hva de heter lenger da dette er mange år siden og jeg ikke tålte pillene. De fleste tåler de altså, det er bare jeg som er rar 😂 Du kan jo ehtm forhøre deg om hvilke andre alternativer som finnes, eller hvis du er nysgjerrig på operasjonen så ta kontakt med øegen/gyn igjen og still de spørsmålene du lurer på 😊

Anonymkode: 16c73...e81

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo gå tilbake og si at du ikke orker mer av denne blødningen og du vil gjerne høre mer om denne operasjonen det var snakk om :) 

Anonymkode: 7495a...ee6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...