Gå til innhold

Røyke hasj hver dag?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har erfaring med venner som røyker hasj daglig? Hvordan endrer personligheten seg? Kunne dere opprettholde relasjonen?

Anonymkode: 68ed8...07c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personlighetens hans er den samme. Eneste han selv merker er noe svekket korttidshukommelse. Selvsagt opprettholder jeg relasjonen selv om han røyker hasj. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Her er det nulltoleranse på narkotika og stort alkoholforbruk. Får nok dritt gjennom jobben og trenger det ikke privat i tillegg. Ser hva narkotika gjør med folk daglig på jobb. Og ja, det er også de som bare bruker "litt" og røyker litt hasj hver dag.

Anonymkode: f5ee9...5c5

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Noen som har erfaring med venner som røyker hasj daglig? Hvordan endrer personligheten seg? Kunne dere opprettholde relasjonen?

Jeg kunne ikke opprettholde relasjonen. 
på en del områder stoppet utviklingen opp. Av de i nær omgangskrets som daglig røyket hasj, er det svært få det har gått særlig bra for. 

når du ikke røyker selv, blir det helt uinteressant i lengden å holde på relasjonen om daglig røyking vedvarer over tid. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner godt til dette. Det er litt sånn at når man først vet om det, er det mange man ikke skulle tro som gjør det. Selvfølgelig holder oppegående folk det sjult. Det er mange med jobb og familie som fungerer bra med daglig røyking. I Nederland er det ikke uvanlig å se dresskledde straighte folk i kø for å kjøpe sin joint etter jobb. Men du må se på helheten. Noen bruker jo flere rusmidler. De jeg kjenner til og som jeg refererer til her, er ordentlige folk som bruker dette som eneste rusmiddel. Ofte avstår de helt fra alkohol og et generelt opptatt av helse. 

Anonymkode: 70d1d...91b

• Liker 6
Skrevet

Daglig hasjrøyking medfører ofte en sakte nedadgående spiral hvor man oftere og oftere velger bort ting man ikke kan kombinere med røyking. Det går ann å opprettholde en relasjon, men ofte velger det det bort selv.

• Liker 1
Skrevet

Narkotika er uakseptabelt. Ville droppet kontakten med vedkommende.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg kjenner godt til dette. Det er litt sånn at når man først vet om det, er det mange man ikke skulle tro som gjør det. Selvfølgelig holder oppegående folk det sjult. Det er mange med jobb og familie som fungerer bra med daglig røyking. I Nederland er det ikke uvanlig å se dresskledde straighte folk i kø for å kjøpe sin joint etter jobb. Men du må se på helheten. Noen bruker jo flere rusmidler. De jeg kjenner til og som jeg refererer til her, er ordentlige folk som bruker dette som eneste rusmiddel. Ofte avstår de helt fra alkohol og et generelt opptatt av helse. 

Anonymkode: 70d1d...91b

Man er jo ikke opptatt av helse når man ruser seg daglig.. 

Anonymkode: 5b447...1a0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, Purple_Pixiedust said:

Personlighetens hans er den samme. Eneste han selv merker er noe svekket korttidshukommelse. Selvsagt opprettholder jeg relasjonen selv om han røyker hasj. 

Jeg merker det veldig på personen når det har blitt røyket. Samtalene endrer seg. Blir mer "flyvske" - i form av religion, stjernetegn, legge urealistiske planer, vise musikkvideoer etc. Blir veldig opptatt av å snakke om egen indre filosofi. 
Liker personen, men ikke selskapet, når det har blitt røyket hasj. Så har satt en grense overfor personen om å treffes rusfri. Selvfølgelig i festlig lag er det ok, men ikke flere timer på tomannshånd. Synes du dette virker urimelig?

AnonymBruker
Skrevet

Man stoppet litt opp i utviklingen når man røyker daglig i årevis. Jeg røyka sjæl i mange år, men ga meg for mange år siden. Når jeg henger med gamle kompiser som fortsatte røykingen så er det som ta en tidsmaskin tilbake til tidlig 2000-tallet. Mest trist og litt patetisk 

Anonymkode: 8b365...c46

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Man stoppet litt opp i utviklingen når man røyker daglig i årevis. Jeg røyka sjæl i mange år, men ga meg for mange år siden. Når jeg henger med gamle kompiser som fortsatte røykingen så er det som ta en tidsmaskin tilbake til tidlig 2000-tallet. Mest trist og litt patetisk 

Anonymkode: 8b365...c46

Takk for svar. Jo, du har rett. Personen er emosjonelt underutviklet

AnonymBruker
Skrevet

Aspergerlingende adferd, låst fast i en alder og oppfører seg deretteer, lav intellilgens, psykoser. 

Anonymkode: 2842b...a4a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Giddersløs/gidder ikke en dritt mer men sånn var han fra før også da. Og litt mindre interessert i meg og alle ting rundt 🙄 hasj er noe dritt, prøvd mange ganger selv også sikkert over 100 og jeg kan skrive under på at det en en rus jeg klarer meg fint uten. Kjedelig rus og skjønner ikke noen gidder engang.

MDMA/Ecstacy og kokain derimot er noe jeg aldri kunne vært foruten. 

Anonymkode: 491f4...d19

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg merker det veldig på personen når det har blitt røyket. Samtalene endrer seg. Blir mer "flyvske" - i form av religion, stjernetegn, legge urealistiske planer, vise musikkvideoer etc. Blir veldig opptatt av å snakke om egen indre filosofi. 
Liker personen, men ikke selskapet, når det har blitt røyket hasj. Så har satt en grense overfor personen om å treffes rusfri. Selvfølgelig i festlig lag er det ok, men ikke flere timer på tomannshånd. Synes du dette virker urimelig?

Nei, det synes jeg ikke. Jeg pleier ikke henge med min venn når han har røyket. Og jeg har ikke hengt med han når jeg har hatt rus-sprekker på andre rusmidler. Når vi møtes tar vi ofte noen øl i lag, men thats it. Han er høytfungerende og i full jobb selv om han røyker. Jeg derimot som har sluttet å ruse meg, bortsett fra en glipp her og der, er ikke i jobb og er den som er mest "krevende" i vår relasjon. Fordi jeg er veldig psykisk syk. Ikke som i at jeg krever ting eller er vanskelig, men jeg er jo preget av egen sykdom. 

Å kreve at denne personen er rusfri når dere møtes er helt innafor. Det har for øvrig aldri trengt å være noe krav mellom meg og min venn. Det sier seg selv. 

Men jeg har ikke noe problem med at han røyker. Det er hans sak og går ikke ut over vår relasjon. 

Endret av Purple_Pixiedust
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Her er det nulltoleranse på narkotika og stort alkoholforbruk. Får nok dritt gjennom jobben og trenger det ikke privat i tillegg. Ser hva narkotika gjør med folk daglig på jobb. Og ja, det er også de som bare bruker "litt" og røyker litt hasj hver dag.

Anonymkode: f5ee9...5c5

Mener du dette om adhd medisiner og? for de som har diagnosen altså og bruker det.. 
Er du helt sikker på at det er narkotikaen som er problemet? Det er jo gjerne andre ting som gjør at de blir som de blir...

Anonymkode: 3cf45...3e8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De venninnene jeg har som røyker hver dag merker jeg ikke noe forandring på, selv om jeg kjente dem i 10 år før de begynte å røyke. De har utdanning, jobb, hus/leilighet og hun ene har mann. Oppegående, smarte damer som alltid er med på å gjøre kjekke ting enten det er ut på tur på fjellet eller en fest.

Har derimot en bror som røyker hver dag som blir lat, frekk og får mye angst. Han har dog en personlighetsforstyrrelse så vet ikke hvor mye som er den eller hasjen. Har røykt en del selv, ble litt for komfortabel med å kjede meg og ganske demotivert. Har sluttet nå men er fortsatt lat og demotivert 😅 

Anonymkode: 472ac...f38

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

De venninnene jeg har som røyker hver dag merker jeg ikke noe forandring på, selv om jeg kjente dem i 10 år før de begynte å røyke. De har utdanning, jobb, hus/leilighet og hun ene har mann. Oppegående, smarte damer som alltid er med på å gjøre kjekke ting enten det er ut på tur på fjellet eller en fest.

Har derimot en bror som røyker hver dag som blir lat, frekk og får mye angst. Han har dog en personlighetsforstyrrelse så vet ikke hvor mye som er den eller hasjen. Har røykt en del selv, ble litt for komfortabel med å kjede meg og ganske demotivert. Har sluttet nå men er fortsatt lat og demotivert 😅 

Anonymkode: 472ac...f38

Det som bekymrer meg med denne personen også. Som altså ikke ønsker å jobbe, bare sitte hjemme å rote med egne kreative prosjekter

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Giddersløs/gidder ikke en dritt mer men sånn var han fra før også da. Og litt mindre interessert i meg og alle ting rundt 🙄 hasj er noe dritt, prøvd mange ganger selv også sikkert over 100 og jeg kan skrive under på at det en en rus jeg klarer meg fint uten. Kjedelig rus og skjønner ikke noen gidder engang.

MDMA/Ecstacy og kokain derimot er noe jeg aldri kunne vært foruten. 

Anonymkode: 491f4...d19

Kan forstå om man ønsker et kick ved en festlig anledning i form av stoffer eller alkohol, men at noen vil røke hasj hver dag, er vanskelig for meg å forstå. Er de blitt avhengige av det? 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...