Gå til innhold

Vaksinepass og kompenserende tiltak

Fremhevede innlegg

Skrevet
Robert Koch skrev (9 minutter siden):

Er ikke brannvesenet koblet til helsevesenet?

Hvem er det som har utropt deg til ekspert på nasjonal smittehåndteringsstrategi? Hvem er du til å si at begrunnelser ikke holder vann? Hvem er du, som tydeligvis har et unikt innsyn i strategiplanene som ingen andre har?

Ingen her et utropt som eksperter til noe som helst. Ikke du, ikke jeg.

Dette er et vanlig anonymt debattforum. Dette er en stor politisk sak, som må diskuteres utenfor fagkretsene rundt smittevern og helse.

Det er store etiske og juridiske dilemmaer i saken om vaksinepass. 

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

.

Endret av Anonymus1986
Skrevet
6 hours ago, Example said:

Og jeg tror helt ærlig at et vaksinepass vil undergrave alle smitteverntiltak, i tillegg til at det kan gjøre at enkelte faktisk ønsker å bli smittet.

Den der skjønner jeg ikke. Hvorfor skal noen ønske å bli smittet? Blir man tilbudt vaksine tidligere da?

• Liker 1
Skrevet
Tanuki skrev (4 minutter siden):

Den der skjønner jeg ikke. Hvorfor skal noen ønske å bli smittet? Blir man tilbudt vaksine tidligere da?

Nei, man får et vaksinepass på lik linje med vaksinerte. 

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Example said:

Nei, man får et vaksinepass på lik linje med vaksinerte. 

Virkelig? Fordi man har fått corona 1 gang? trenger man ikke ta vaksine da? Det høres jo helt merkelig ut. Man kan kan jo bli syk flere ganger.

Skrevet
Tanuki skrev (1 minutt siden):

Virkelig? Fordi man har fått corona 1 gang? trenger man ikke ta vaksine da? Det høres jo helt merkelig ut. Man kan kan jo bli syk flere ganger.

Sånn er reglene ved coronapass, og er enig i at noen sikkert vil prøve å få det...

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Justlooking said:

Sånn er reglene ved coronapass, og er enig i at noen sikkert vil prøve å få det...

Skjønner, ,,,det høres jo helt tullete ut. Om man først skal kreve vaksinepass, så gjør det i det minste ordentlig, helt latterlig at noen kan ta sjansen på mild sykdomsforløp for å snike seg unna vaksine.

• Liker 1
Skrevet
Tanuki skrev (6 minutter siden):

Man må ta vaksinen likevel, men ved smitte får man altså tilgang til samfunnet via dette «A-kortet» opptil flere måneder tidligere. God deal for mange, det.

• Liker 2
Skrevet
Mekkapekka skrev (5 timer siden):

Vaksinepass i praksis - Danmark

Her er vår nye hverdag fremover hvis vi skal følge Danmark...

Er alle frisører vaksinert i Danmark? Eller er det bare brukere som må ha vaksine pass?

Skrevet
zemer skrev (1 minutt siden):

Er alle frisører vaksinert i Danmark? Eller er det bare brukere som må ha vaksine pass?

Det vet jeg ikke. Håper ikke det blir sånn her!

• Liker 1
Skrevet
Mekkapekka skrev (31 minutter siden):

Det vet jeg ikke. Håper ikke det blir sånn her!

Ikke jeg heller.

• Liker 1
  • Opprett ny...