CorvusCorax Skrevet 10. april 2021 #1 Skrevet 10. april 2021 Er så lei av troll som oppretter meningsløse tråder med banalt innhold - som utgir seg for å være tilbakestående mennesker med null sosial antenner, folkeskikk eller allmennkunnskap. Hva er poenget? Er det for å tråkke på folk som kanskje sliter, som er unge og som ikke vet helt hvordan dem skal gjøre f.eks husarbeid. Skjønner det ikke. Bare en utblåsning. 19
Hannah80 Skrevet 10. april 2021 #2 Skrevet 10. april 2021 Det har vært ekstremt mye av slikt i det siste. Fullstendig forsøpling av forumet. 15
CorvusCorax Skrevet 10. april 2021 Forfatter #3 Skrevet 10. april 2021 Hannah80 skrev (Akkurat nå): Det har vært ekstremt mye av slikt i det siste. Fullstendig forsøpling av forumet. Er så lei av det. Er nesten redd for å svare seriøst - for gudene vet om det er bortkastet. 12
CorvusCorax Skrevet 10. april 2021 Forfatter #5 Skrevet 10. april 2021 Milky skrev (Akkurat nå): Kjeder seg vel Må si dem er lite kreative om noe sånt er underholdning. 5
Milky Skrevet 10. april 2021 #6 Skrevet 10. april 2021 CorvusCorax skrev (Akkurat nå): Må si dem er lite kreative om noe sånt er underholdning. Hahahaha ja😂😂 2
Hannah80 Skrevet 10. april 2021 #7 Skrevet 10. april 2021 Trolletråder kan være riktig så underholdende. Men mange av dem som har vært i det siste, skjønner man at er fjas fra første setning. 3
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #8 Skrevet 10. april 2021 Det har vært veldig mange trolletråder i den siste tiden, tydelig at det er samme person og vedkommende sliter nok psykisk. "Har opprettet så mange tråder her inne oppigjennom årene at det begynner å bli flaut. Samme på Kvinneguiden. Slik går det når man ikke har et sosialt liv og trenger å tømme hodet noen steder. Ofte konstruerer jeg problemer i mitt eget hode som jeg dramatiserer og spør om råd og tips rundt det. Altså fiktive hendelser som jeg tror er sannsynlig vil oppstå i livet mitt om jeg velger å faktisk prøve leve det. Noen ganger troller jeg vilt og skriver stygge ting. I perioder er jeg usikker på om ting har skjedd eller ikke, om jeg har drømt dem eller diktet dem opp. Innser at dette kanskje høres litt psykotisk ut men jeg har bakkekontakt, selv om du så langt sikkert tenker at jeg ikke har det." https://www.diskusjon.no/topic/1894475-jeg-er-veldig-syk-og-trenger-hjelp-men-vet-ikke-hvordan-jeg-skal-få-det-til/ Anonymkode: 9e566...4fd 4
solmåneogstjerner Skrevet 10. april 2021 #9 Skrevet 10. april 2021 (endret) De gjør det for underholdning (finnes bedre underholdning...) og/eller for å hetse/erte/provosere diverse mennesker (f eks uføre, stemødre osv osv). Jeg synes virkelig det er en uting. Kvinneguiden er så fin av og til. Man kan spørre om råd ang alt fra barneoppdragelse, amming, samlivsproblemer, vasking, oppussing og juridiske spørsmål. Og man får ofte gode (eller ihvertfall velmente) svar. Men det er mye dritt også, og det ødelegger for oss som vil ha et forum hvor vi kan hjelpe hverandre, holde hverandre med selskap, diskutere diverse og av og til bli litt utfordret. Trollingen gjør ingenting av dette. Jeg mener at de som åpenbart driver trolling (og hets) burde bli utestengt for godt. En sarkastisk kommentar innmellom er greit, men er virkelig dritlei av folk som svarer 'du skulle aldri fått barn med ham', når noen skriver at de har problemer med mannen. Eller 'du skulle aldri fått barn som ufør'. Osv osv Og tråder som 'jeg var utro hundre ganger, dama stoler ikke på meg lenger, hun må være gal'. Endret 10. april 2021 av solmåneogstjerner 10
CorvusCorax Skrevet 10. april 2021 Forfatter #10 Skrevet 10. april 2021 Jeg synes sånn type trolling er meningsløst. Og noe jeg virkelig forakter er tråder hvor man hetser innvandrere, veganere, kjøttetere, uføre, rike, stemødre, alenemødre, dyr (les:hunder)... Og listen fortsetter. Det er rett og slett kvalmt. Men så dukker det opp slike tråder som det jeg sikter til, som bare rett og slett er banalt. Noen trolletråder kan være "bra" - fordi tråden inneholder substans og det vekker engasjement, og ts forholder seg relativt objektivt. Men det er svært sjelden man ser. Nå er det mest trolling - og noen få seriøse innimellom. Men man blir skeptisk. Man forventer nesten at det er troll - og det går ut over stakkaren som faktisk søker råd. Jeg er dessverre ikke så god til å gjenkjenne anonymbruker. 5
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #11 Skrevet 10. april 2021 Kan du linke til fem (5) eksempler på slike tråder her på KG? Anonymkode: 200ac...dfa 1
CorvusCorax Skrevet 10. april 2021 Forfatter #12 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kan du linke til fem (5) eksempler på slike tråder her på KG? Anonymkode: 200ac...dfa Nei, det ønsker jeg ikke. Men om man kikker innom forskjellig tråder er det nokså opplagt hvilken som er tull. Hvorfor skriver du fem i parentes? 5
solmåneogstjerner Skrevet 10. april 2021 #13 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kan du linke til fem (5) eksempler på slike tråder her på KG? Anonymkode: 200ac...dfa Gidder ikke å søke frem det, uansett vanskelig om man ikke husker tittelen. Men det er bare å henge rundt her en kveld så ser du det. 3
solmåneogstjerner Skrevet 10. april 2021 #14 Skrevet 10. april 2021 Nå leste jeg hovedinnlegget en gang til. Og ja, delvis enig (om jeg har forstått deg rett). Hundre og ørten tråder om 'når kommer skatteoppgjøret' f eks. Jeg kan bli litt lei av det. Det er jo så lett å google, sjekke på f eks skattetaten.no. Men samtidig så tror jeg oppriktig at mange ikke vet hvor lenge poteter skal kokes eller hva slags rettigheter man har når det er problemer med f eks en handel. Jeg kan ofte tenke at det er litt rart at folk ikke vet disse tingene, men samtidig så er det jo fint å ha et sted å spørre, hvor man kan være (ihvertfall delvis) anonym. Så slike tråder er greit nok. Åpenbare tulletråder og hets er ikke greit. 3
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #15 Skrevet 10. april 2021 Eksempel på en ny trolletråd. Forstår ikke hva poenget er! Lag heller et saklig innlegg hvor du åpner opp for diskusjonen om det er rett eller galt å bruke ordet negerbolle. Ikke spill dum for å provosere. Anonymkode: 2c76c...b60 3
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #16 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Eksempel på en ny trolletråd. Forstår ikke hva poenget er! Lag heller et saklig innlegg hvor du åpner opp for diskusjonen om det er rett eller galt å bruke ordet negerbolle. Ikke spill dum for å provosere. Anonymkode: 2c76c...b60 Er dette eksempel på trolletråd, eller eksempel på troll som avsporer trådens tema? Ts spør et mat-relatert spørsmål. Deretter kommer det troll inn og avsporer tråden med tull og tøys, som ikke er relatert til ts' opprinnelige spørsmål om oppskrifter. Anonymkode: 200ac...dfa 3
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #17 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Er dette eksempel på trolletråd, eller eksempel på troll som avsporer trådens tema? Ts spør et mat-relatert spørsmål. Deretter kommer det troll inn og avsporer tråden med tull og tøys, som ikke er relatert til ts' opprinnelige spørsmål om oppskrifter. Anonymkode: 200ac...dfa Virkelig? Er du TS i den tråden? For tråden er totalt unødvendig. Et googlesøk og du får opp mange oppskrifter. KG er ikke nødvendig for det formålet. TS evner tydeligvis å navigere internett uten verge og støttekontakt, så da kan man konkludere med at TS også kan å bruke google. Ergo, tråden er kun for å provosere ved å bruke et utdadert ord. Anonymkode: 2c76c...b60 5
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #18 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Er dette eksempel på trolletråd, eller eksempel på troll som avsporer trådens tema? Ts spør et mat-relatert spørsmål. Deretter kommer det troll inn og avsporer tråden med tull og tøys, som ikke er relatert til ts' opprinnelige spørsmål om oppskrifter. Anonymkode: 200ac...dfa Enig. Trollene avsporer de fleste tråder på Kg.. Anonymkode: e3186...fac 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #19 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Enig. Trollene avsporer de fleste tråder på Kg.. Anonymkode: e3186...fac Du burde google definisjonen av troll før du hiver det ordet rundt deg😂 Anonymkode: 2c76c...b60 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #20 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Du burde google definisjonen av troll før du hiver det ordet rundt deg😂 Anonymkode: 2c76c...b60 Er ikke dem som avsporer trådene troller? Anonymkode: e3186...fac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå