Gå til innhold

Balansert ventilasjon - redusere lufthastigheten?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har balansert ventilasjon, og synes det lager mye luftlyd/støy når det går på "hjemme modus", dvs trinn 2. Har funnet ut at jeg via displayet kan redusere lufthastigheten, og dermed vil jo også lydnivået gå ut. Det er nemlig helt stille på trinn 1, men det er "ikke hjemme modus". Så det jeg lurer på, er om det vil være skadelig for anlegget eller boligen om jeg senker hastigheten på luften på trinn 2. F eks fra 70 til 60. Firmaet som har innstallert det, sier at alt er riktig gjort. Men ifølge bruksanvisningen, skal det være helt stillegående. Men det er det absolutt ikke. Verst om natten.

Anonymkode: 25d88...25d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kan stå på 1 når ingen er hjemme, 2 når det er i aktiv bruk og 3 bør tas som vedlikehold 1 time en gang i mnd for å "rense" det. Det var det servicemann sa her. Vi hadde mye peovlem med støy på 2 fra kjøkkenviften. Det måtte monteres spjeld, og etter dette ble det veldig bra. Det er jo klart noe svak lyd vil være i anlegget når man har det på kontra av, men ikke til tanke eller sjenanse. Ville fått en second opinion fra annet firma om det er plagsomt for deg.

Anonymkode: ee5e0...dbb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det kan stå på 1 når ingen er hjemme, 2 når det er i aktiv bruk og 3 bør tas som vedlikehold 1 time en gang i mnd for å "rense" det. Det var det servicemann sa her. Vi hadde mye peovlem med støy på 2 fra kjøkkenviften. Det måtte monteres spjeld, og etter dette ble det veldig bra. Det er jo klart noe svak lyd vil være i anlegget når man har det på kontra av, men ikke til tanke eller sjenanse. Ville fått en second opinion fra annet firma om det er plagsomt for deg.

Anonymkode: ee5e0...dbb

Takk for svar. Bør sikker få inn et uavhengig firma. De som har installert det vil vel fortsette å si at alt er ok.

Jeg benytter trinn 3 både ved dusjing og tørking av klær inne. 

Anonymkode: 25d88...25d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...