Frekkulf Skrevet 10. april 2021 #1 Skrevet 10. april 2021 Har lagt merke til at det er mange tråder her som handler om slanking. Generelt folk som sliter med å gå ned i vekt. - Finnes det slankepiller som fungerer? - Hvordan få opp forbrenninga? For all del. Trening er bes for kroppen, en det er ikke der man slanker seg. Sykler du 20 mil hver dag. Klart di forbrenner mye, men tar du ti halvhjerta minutter på en tredemølle eller stå å slenger på noen vekter, så hjelper det omtrent ingenting på vekta. skal du slanke deg med trening, må du gå lange turer i middels tempo eller sykle lange turer i middels tempo. Så drikker du vann, men ikke propp i deg ny energi mens du beveger deg. Du skal jo forbrenne av fettlagrene som ligger på kroppen, og kroppen velger jo ikke å bruke fett hvis den allerede har karbohydrater i mageesekken. Nå skal jeg fortelle om helt revolusjonerende. En helt utrolig oppdagelse so jeg sikkert burde solgt og tjent penger på i stedet for å fortelle det her. Det er en formel som garantert får deg til å gå ned i vekt og den er også utrolig enkel å huske. Husker dere krokodillegapene vi brukte matematikken på skolen? < og >, mindre og større enn. Her er den magiske formelen: Forbrente kalorier > fortærte kalorier Så enkelt er det. Spis færre kalorier enn du bruker. Da slanker du deg uansett om du sykler 20 mil, går på tredemølle eller sitter i sofaen og klør deg på musa med buttpluggen godt oppnå rompa. Så forbanna enkelt er det. Ikke slutt å spis. Ikke propp i det masse medikamenter su finner på nett. Barr spis deg litt mindre mett til hvert måltid. Bruk litt mindre olje i maten. Bruk ei osteskive mindre på skiva. Mange skylder også på sykdommer og forskjellige tilstander som gjør at de forbrenner mindre og diverse. Synd for dere, men det samme gjelder for dere. Spis færre kalorier enn du forbrenner.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #2 Skrevet 10. april 2021 Ja det du forteller vet jo alle som vil slanke seg. Men hva gjør man når man ikke har metthetsfølelse når en spiser? Jeg kan spise meg så mett, magen sier den er mett men hjernen vil ha mer mat. Hva skal en gjøre da? Du vet vel løsningen til dette problemet og? Anonymkode: 089c7...86d 3
Frekkulf Skrevet 10. april 2021 Forfatter #3 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ja det du forteller vet jo alle som vil slanke seg. Men hva gjør man når man ikke har metthetsfølelse når en spiser? Jeg kan spise meg så mett, magen sier den er mett men hjernen vil ha mer mat. Hva skal en gjøre da? Du vet vel løsningen til dette problemet og? Anonymkode: 089c7...86d En kombinasjon av viljestyrke og logikk. Ikke spis til til du er mett. Spis til du ikke er sulten lenger. Det er klart hjernen vil ha mer. Den er vant til å få mer.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #4 Skrevet 10. april 2021 Rart da, at når jeg er syk og spiser 1 banan om dagen, så holder jeg likevel vekten. Kan spise kun banan I 14 dager, har kanskje mistet 0,5 kg u den perioden. Anonymkode: f26b7...1be 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #5 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Rart da, at når jeg er syk og spiser 1 banan om dagen, så holder jeg likevel vekten. Kan spise kun banan I 14 dager, har kanskje mistet 0,5 kg u den perioden. Anonymkode: f26b7...1be Ikke barer rart, men en fysisk umulighet. Forutsatt at væskeinntaket ditt er normalt. Anonymkode: a6d16...8be 13
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #6 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Rart da, at når jeg er syk og spiser 1 banan om dagen, så holder jeg likevel vekten. Kan spise kun banan I 14 dager, har kanskje mistet 0,5 kg u den perioden. Anonymkode: f26b7...1be Du er et medisinsk under! Anonymkode: 44966...361 7
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #7 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du er et medisinsk under! Anonymkode: 44966...361 Legene sier det er helt normalt. Jeg veier 60 kg, laveste jeg har vært på er 54 men da må jeg spise ingenting og kun drikke vann i flere uker. Nei det er ikke et medisinsk under at folk er forskjellige. Jeg under derimot over at flere tror en oppskrift fungerer for alle. Anonymkode: f26b7...1be 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #8 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Legene sier det er helt normalt. Jeg veier 60 kg, laveste jeg har vært på er 54 men da må jeg spise ingenting og kun drikke vann i flere uker. Nei det er ikke et medisinsk under at folk er forskjellige. Jeg under derimot over at flere tror en oppskrift fungerer for alle. Anonymkode: f26b7...1be Folk er nok forskjellige. Hvordan kroppene deres fungerer, er imidlertid ganske så likt. Anonymkode: a6d16...8be 4
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #9 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja det du forteller vet jo alle som vil slanke seg. Men hva gjør man når man ikke har metthetsfølelse når en spiser? Jeg kan spise meg så mett, magen sier den er mett men hjernen vil ha mer mat. Hva skal en gjøre da? Du vet vel løsningen til dette problemet og? Anonymkode: 089c7...86d Min løsning på dette er: Vei maten og tilbered det du skal spise i henhold til kalorier. Når det er tomt og hjernen vil ha mer, eller noe søtt etter middag osv, så gjør jeg enten dette: -drikke en sterk, søt kaffe (suketter) - pusser tennene - spiser selleri eller agurkstang hvis jeg bare må gomle på noe - går ut av huset og går tur - legger meg En av delene fungerer alltid for meg. Men må også si at etter hvert man har holdt på med kaloriunderskudd/kaloritelling så blir det mye lettere. De første to ukene er allerverst sånn sett. Anonymkode: 70285...dff 4
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #10 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Legene sier det er helt normalt. Jeg veier 60 kg, laveste jeg har vært på er 54 men da må jeg spise ingenting og kun drikke vann i flere uker. Nei det er ikke et medisinsk under at folk er forskjellige. Jeg under derimot over at flere tror en oppskrift fungerer for alle. Anonymkode: f26b7...1be Hvor mange mange uker gikk du uten å spise noen ting og bare drikke vann, måtte du gå for å gå ned seks kilo? 3 uker? 4? Anonymkode: ac558...e9b 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #11 Skrevet 10. april 2021 Mulig litt opplysning og forskning hjelper: https://forskning.no/genetikk-overvekt-samfunn/forskere-overvekt-er-sjelden-selvforskyldt/1652532 https://forskning.no/overvekt-samfunn-sykdommer/forskere-slutt-a-skylde-pa-de-overvektige/1652489 Opplysning er alltid best når en bygger det opp med kunnskap. Dette er ikke for å være deterministisk og å si at det er umulig å slanke seg, men det er heller ikke så enkelt. De aller aller fleste overvektige vet hva som er sunt kosthold, det er ikke det som er vanskelig. Anonymkode: 3f22e...869 4
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #12 Skrevet 10. april 2021 😂😂😂😂morsom du, Ts tror du har skjønt no andre ikke har skjønt men du lite skjønner av problematikken rundt overvekt og mat Anonymkode: 54ea0...664 4
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #13 Skrevet 10. april 2021 Kjærlighetssorg😞🥲 Anonymkode: 0c074...2a8
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #14 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Rart da, at når jeg er syk og spiser 1 banan om dagen, så holder jeg likevel vekten. Kan spise kun banan I 14 dager, har kanskje mistet 0,5 kg u den perioden. Anonymkode: f26b7...1be Slutt å lyv til for deg selv så blir ting lettere. Lol. Anonymkode: e777b...75e 7
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #15 Skrevet 10. april 2021 Du har så rett, TS. Men, dette forumet er nærmest mekka for alle de med "masse sykdommer" og unnskyldninger. Absolutt alle er syke her inne skjønner du, og kan derfor ikke gjøre noe med det dårlige kostholdet og overspisingen sin. Så da blir de heller sure og kommer med enda flere unskyldninger. Anonymkode: e777b...75e 7
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #16 Skrevet 10. april 2021 Noe som er fascinerende er jo at folk faktisk går ned som bare det når de f.eks går seg vill i jungelen, deltar i Farmen, havner i fangeleir eller noe deromkring. Ganske mystisk egentlig, siden så mange er overbevist over at de selv ikke går ned selv om de bare spiser 800kalorier om dagen eller én banan 😂 Hadde det vært slik at man ikke gikk ned i vekt når man spiser for få kalorier, hadde det ikke vært mulig å sulte i hjel i løpet av kort tid.... Anonymkode: 70285...dff 7
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #17 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ja det du forteller vet jo alle som vil slanke seg. Men hva gjør man når man ikke har metthetsfølelse når en spiser? Jeg kan spise meg så mett, magen sier den er mett men hjernen vil ha mer mat. Hva skal en gjøre da? Du vet vel løsningen til dette problemet og? Anonymkode: 089c7...86d Noen ganger blir uforløste følelser oversatt i kroppen til sult. Da kan man ende opp i den situasjonen du beskriver, stappmett, men sulten oppleves som om man ikke har spist noe som helst. For den biten må man jobbe med bevissthet, følelser, få opp det som ligger i underbevisstheten, tilstedeværelse osv. I motsetning til TS, så mener jeg trening er superbra verktøy. En av grunnene til det er hormonresponsen. Den vil være forskjellig alt ettersom hva man trener (styrke vs kondis), uansett vil det virke positivt inn på kroppen, og bidra enormt med resetting av signalene, lettere og mer korrekt metthetsfølelse for eksempel. Bevegelse er vitkgi og bra. Anonymkode: 7ccfd...085
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #18 Skrevet 10. april 2021 De fleste overvektige vet dette. Du kommer ikke med noe revolusjonerende. Det er noen som lever i et fullstendig selvbedrag (har jo sett på Secret Eaters på youtube, liksom) men de fleste av oss vet at vi spiser for mye. Det gjør det ikke mindre vanskelig fordet om. I tillegg lider mange overvektige av en overspisingslidelse, og da begynner man å snakke om psykiatri som er mer dyptliggende enn å "bare ta seg sammen". Anonymkode: 75db7...841 4
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #19 Skrevet 10. april 2021 er jeg helt enig med deg ts. Jeg har nå gått ned 10 kg, kun via mat, og jeg sitter bare i sofaen 😌 Anonymkode: cf563...f9a 5
Gjest Kvinne487 Skrevet 10. april 2021 #20 Skrevet 10. april 2021 Bruk Rode appen. Vær nøye med inntak av kalorier va forbrente kalorier daglig. Funker som bare det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå