Gå til innhold

Hva bruker dere dobørsten til?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid kun brukt dobørsten til å VASKE toalettet med. 
Altså kun når jeg skal gjøre rent med såpe osv. 

Langsomt har det gått opp for meg at folk jevnt over bruker dobørsten til å skrubbe vekk rester av avføring etter toalett besøk. 
Men betyr det da at du også vasker toalettet med samme dobørste? Full av dritt?? 🤢 

skulle det sette seg rester av avføring legger jeg 2-3 tørk papir over så det ikke synes. Ved neste nedtrekk har det løst seg opp og blir borte!

Hva gjør dere??

Anonymkode: 498f7...118

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det virkelig så kvalmt? Toalettet er fult av dritt flere ganger i døgnet, så at børsten du vasker med ikke er steril har vel lite å si?

Selvfølgelig bruker folk børsten til å fjerne eventuelle rester. Det er derfor den er plassert ved siden av doen! Hvis det ikke var det som var hensikten med dobørsten hadde den blitt oppbevart i et skap sammen med vaskebøtta.

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MiaHI skrev (1 minutt siden):

Er det virkelig så kvalmt? Toalettet er fult av dritt flere ganger i døgnet, så at børsten du vasker med ikke er steril har vel lite å si?

Selvfølgelig bruker folk børsten til å fjerne eventuelle rester. Det er derfor den er plassert ved siden av doen! Hvis det ikke var det som var hensikten med dobørsten hadde den blitt oppbevart i et skap sammen med vaskebøtta.

Men du bruker jo også børsten til å vaske over hele toalettet ved rengjøring. Da blir det jo bæsj overalt?

/ts

Anonymkode: 1c652...bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også legge papir for å dekke over spor i fortøylen. Skjønner ikke at folk vasker oppi der? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men du bruker jo også børsten til å vaske over hele toalettet ved rengjøring. Da blir det jo bæsj overalt?

/ts

Anonymkode: 1c652...bda

Jeg bruker børsten til å vaske i doskåla, der det er og spyles vann. Resten av toalettet vasker jeg selvfølgelig ikke med den børsten. 

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men du bruker jo også børsten til å vaske over hele toalettet ved rengjøring. Da blir det jo bæsj overalt?

/ts

Anonymkode: 1c652...bda

Nei, den brukes bare oppi skåla. Jeg har toalettrens stående vedsidenav og bruker alltid det samtidig.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men du bruker jo også børsten til å vaske over hele toalettet ved rengjøring. Da blir det jo bæsj overalt?

/ts

Anonymkode: 1c652...bda

Man bruker jo ikke børsten til å vaske over hele doen :klo: bare nedi skåla. Å dessuten går det an å skylle av børsten når man trekker ned, så nei man gnir ikke bæsj utover hele doen. 

Anonymkode: 98a7f...01d

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker selvfølgelig bare børsten på do. Bare en skjelden gang i dusjen hvis det er noe som må skrubbes. 

Anonymkode: 1c652...bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker nedi do med den, og tar bort avføring med den hvis noe setter seg etter dobesøk. Holder den under vannet når jeg skyller ned i doen. Hver gang jeg vasker bad, setter jeg børsten i klorvann en stund (fyller den lille koppen med klor, og gjør ren koppen og børsten) 

Anonymkode: 98024...9c9

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker børsten KUN nedi toalettet, der det er avføring og spyles. Dolokket og det rundt vasker jeg med klut.  
 

Dobørsten skal kun brukes nedi toalettet, det er jo en veldig ugunstig måte å vakse resten av toalettet på😂 

Anonymkode: 51cc2...166

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeffe skrev (14 minutter siden):

Jeg bruker også legge papir for å dekke over spor i fortøylen. Skjønner ikke at folk vasker oppi der? 

Om du aldri vasker nedi toalettet så blir jo det helt gult og ekkelt nedi der. Det er jo meningen med å ha en dobørste, at man skal kunne vaske der fordi det er nødvendig. Resten av toalettet vakser man jo med andre ting som klut/fille/våtseriviett.

Anonymkode: 51cc2...166

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Men du bruker jo også børsten til å vaske over hele toalettet ved rengjøring. Da blir det jo bæsj overalt?

/ts

Anonymkode: 1c652...bda

Ser du har en annen anonym-kode enn TS. Men bruker du dobørsten til å vaske doringen, spyleknappen og toalettsetet også? Ja, da får du bakteriene fra toalettet over alt. Men hos oss, som bruker dobørsten kun nedi skåla, så holder bakteriene seg i skåla.

Anonymkode: 4af8a...f90

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

What. Å bare la bæsjestripene ligge og godgjøre seg er jo en ekkel uvane, og høres ut som oppskrift på å få misfarget toalett.

Hele poenget med en dobørste og å ha den stående i umiddelbar nærhet til toalettet er jo at man skal kunne fjerne skitt med en gang. Den står ikke der fordi folk synes det er spesielt dekorativt.

Nå vet jeg ikke hvilket kosthold du har, men for min del medfører ikke dette at den blir full av avføring. Jeg skyller også børsten under vannet når jeg trekker ned, trekker gjerne ned et par ganger og sprayer med en Klorin-spray. Setter også børsten i klorin iblant. God som ny, og toalettskåla er alltid skinnende ren, den vaskes jo i praksis daglig.

Samme børste brukes når jeg vasker doskålen i forbindelse med at jeg vasker hele toalettet, sånn når man tar en runde med WCduck e.l. i skålen. Jeg har også en annen type dobørste med vinkel som brukes ved vask, men ser ikke helt hvordan den ene skal være mer eller mindre ekkel enn den andre. Jeg skal ikke spise av doskålen etterpå, man tar jo ikke i det området som vaskes med dobørste engang. 

Endret av Cuntzilla
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Poenget med dobørsten er jo å vaske vekk det som setter seg fast etter en heftig rennaræv f.eks. En vasker da vel ikke hele toalettet med den, men nede i skåla og opp under der vannet kommer. Vasker da ikke utvendig med dobørsten. 

 

Anonymkode: 86e70...68b

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som så innslaget på TV2 hjelper deg eller hva det var, da de testet vaskebyråer? En kar som vasket hele badet med dobørsten. Doen, servanten, dusjen... Alt. Digg! 

Anonymkode: 9f8b9...aca

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ingen som så innslaget på TV2 hjelper deg eller hva det var, da de testet vaskebyråer? En kar som vasket hele badet med dobørsten. Doen, servanten, dusjen... Alt. Digg! 

Anonymkode: 9f8b9...aca

Æsj😳

Anonymkode: 51cc2...166

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Bruker selvfølgelig bare børsten på do. Bare en skjelden gang i dusjen hvis det er noe som må skrubbes. 

Anonymkode: 1c652...bda

Æsj. Bedre å ikke vaske dusjen i det hele tatt 🤯

Anonymkode: 259da...95a

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ingen som så innslaget på TV2 hjelper deg eller hva det var, da de testet vaskebyråer? En kar som vasket hele badet med dobørsten. Doen, servanten, dusjen... Alt. Digg! 

Anonymkode: 9f8b9...aca

Den så jeg ja. Det var kvalmt.

Anonymkode: 259da...95a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...