Gå til innhold

Vondt i rygg og hofte

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt mye vondt i rygg og hofte det siste året, Og på ettermiddag etter og ha jobba en hel dag, er ryggen min på en måte krokete, og klarer på en måte ikke og rette helt ut ryggen.

Er det noen som har peilig på hva det kan være. Ja vet ingen her er uttdanna leger, men bare lurte på om noen har opplevd det samme. Har en jobb med mye løfting og aktivitet, så på slutten av uka er jeg helt utslitt.

Jeg skal til lege og få utreda det, er det bare og si at man vil ha mr eller hvordan går man fram? Har en lege som er litt distre og vil vel sikkert si at alle har vondt i ryggen innimellom. Har hatt vondt et år, så dette er ikke noe som går over av seg selv.

Anonymkode: b8c3e...14d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøvd kiropraktor?? De finner fort ut hva som kan være galt, og kan hjelpe deg.

Mange har røntgen på steder og kan få tatt bilde av deg. Slitt selv med vond korsrygg og hofter. Noen ganger hos kiropraktor også er det borte. 

AnonymBruker
Skrevet

Forhåpentligvis vil fastlegen henvise deg til fysioterapeut. Å styrke muskulaturen burde hjelpe, men det kan ta tid.

Anonymkode: bdfae...6cb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Har hatt mye vondt i rygg og hofte det siste året, Og på ettermiddag etter og ha jobba en hel dag, er ryggen min på en måte krokete, og klarer på en måte ikke og rette helt ut ryggen.

Er det noen som har peilig på hva det kan være. Ja vet ingen her er uttdanna leger, men bare lurte på om noen har opplevd det samme. Har en jobb med mye løfting og aktivitet, så på slutten av uka er jeg helt utslitt.

Jeg skal til lege og få utreda det, er det bare og si at man vil ha mr eller hvordan går man fram? Har en lege som er litt distre og vil vel sikkert si at alle har vondt i ryggen innimellom. Har hatt vondt et år, så dette er ikke noe som går over av seg selv.

Anonymkode: b8c3e...14d

Bra du skal til utredning, TS :)
I mellomtiden er det MASSE du kan gjøre selv. Denne her har virkelig redda meg mange dager. 

Anonymkode: 9d263...2ed

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det en eller begge hofter? Jeg fant ut etter en periode med mye stillesitting (doktorgrad) at jeg har hoftedysplasi og har fått artrose. Den perioden gikk jeg minimalt og begynte å få vondt etter bare korte turer. Senere fikk jeg også litt ryggplager. Ikke sikkert det er dette som plager deg, men jeg ville tatt det opp med fastlegen for undersøkelse.

Anonymkode: 15beb...327

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.4.2021 den 23.48):

Forhåpentligvis vil fastlegen henvise deg til fysioterapeut. Å styrke muskulaturen burde hjelpe, men det kan ta tid.

Det er da ingen som blir henvist til fysioterapeut. Man tar selv kontakt og bestiller time. 

Anonymkode: 6fbdd...778

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er da ingen som blir henvist til fysioterapeut. Man tar selv kontakt og bestiller time. 

Må ha drømt de henvisningene jeg har fått, da. 🙄

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Må ha drømt de henvisningene jeg har fått, da. 🙄

Når var dette da? Det er som sagt ikke nødvendig med henvisning til fysioterapeut i dag, og slik har det vært noen år. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

https://fysioterapeuten.no/fysioterapeut-henvisning/fysioterapi-henvisning-ikke-nodvendig-fra-1januar/115746

Sånn. Nå kan du slutte å himle med øynene, og innse at du har dummet deg ut. 

Uff. Det er du som dummer deg ut når du flisespikker på noe som uansett ikke er relevant for spørsmålet til TS. Hvor har jeg sagt at det er nødvendig med henvisning? Ingen steder. Du sier ingen blir henvist og det er feil. Poenget er at TS bør til legen først og høre hva hen har å si. Akkurat hvem som bestiller timen hennes, dersom det blir fysioterapi som blir behandlingen, har absolutt ingen betydning.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Uff. Det er du som dummer deg ut når du flisespikker på noe som uansett ikke er relevant for spørsmålet til TS. Hvor har jeg sagt at det er nødvendig med henvisning? Ingen steder. Du sier ingen blir henvist og det er feil. Poenget er at TS bør til legen først og høre hva hen har å si. Akkurat hvem som bestiller timen hennes, dersom det blir fysioterapi som blir behandlingen, har absolutt ingen betydning.

Fjernt, bare så utrolig fjernt. Man henvises ikke, med mindre man er så tilbakestående at legen må ta ansvar for alt. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Fjernt, bare så utrolig fjernt. Man henvises ikke, med mindre man er så tilbakestående at legen må ta ansvar for alt. 

Foreslår at du lærer deg å snakke ordentlig til andre mennesker før du skriver flere innlegg på forum. God bedring.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Foreslår at du lærer deg å snakke ordentlig til andre mennesker før du skriver flere innlegg på forum. God bedring.

Og det kommer fra deg som bruker "🙄". Flott. 

AnonymBruker
Skrevet

Håper du får tak i en god fysioterapeut som kan hjelpe deg ☺️ og at legen din hører på deg og evnt kommer med noen anbefalinger ang fysioterapeut/annen behandling 🤗 lykke til ☺️

Anonymkode: 4fc3c...215

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...