AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #1 Skrevet 9. april 2021 Jeg har alltid lurt på hvordan traumer påvirker en person i dagliglivet? Kan traumer gi deg så mye problemer i hverdagen at man rett og slett er nødt til å sykemelde seg, eller i værste fall bli ufør? Anonymkode: 0e288...43c
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #2 Skrevet 9. april 2021 Ja, selvfølgelig. Sterk angst, OCD...og mange andre ting. Anonymkode: ce553...e6a 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #3 Skrevet 9. april 2021 Jeg har ptsd, og siden jeg konstant er anspent og spenner alle muskler, så har jeg konstant sene betennelse.... drit irriterende. Revmatolog sa man har slike plager ved overbelastning. Men min overbetalstning er at jeg konstant er sykt anspent Anonymkode: 262ee...c52
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #4 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, selvfølgelig. Sterk angst, OCD...og mange andre ting. Anonymkode: ce553...e6a Wow, er det slike plager man får? Jeg tror helt oppriktig at jeg har fått underliggende problemer pga traumer fra barndommen. Om jeg opplever noe som minner meg om barndommen blir jeg et monster i personligheten min. Har fått SYKT ocd og mer angst enn normalt Anonymkode: 0e288...43c
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #5 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Wow, er det slike plager man får? Jeg tror helt oppriktig at jeg har fått underliggende problemer pga traumer fra barndommen. Om jeg opplever noe som minner meg om barndommen blir jeg et monster i personligheten min. Har fått SYKT ocd og mer angst enn normalt Anonymkode: 0e288...43c Ptsd - post traumatisk stresslidelse. Kompleks ptsd som er enda mer dyptgående, som gjerne kommer fra traumer opplevd i barndommen. Anonymkode: 4dc41...073
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #6 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Wow, er det slike plager man får? Jeg tror helt oppriktig at jeg har fått underliggende problemer pga traumer fra barndommen. Om jeg opplever noe som minner meg om barndommen blir jeg et monster i personligheten min. Har fått SYKT ocd og mer angst enn normalt Anonymkode: 0e288...43c Traumer fører til stress, angst...og det kan føre til magesår, for eksempel Anonymkode: ce553...e6a
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #7 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg har ptsd, og siden jeg konstant er anspent og spenner alle muskler, så har jeg konstant sene betennelse.... drit irriterende. Revmatolog sa man har slike plager ved overbelastning. Men min overbetalstning er at jeg konstant er sykt anspent Anonymkode: 262ee...c52 Har det som deg, har aldri fått en diagnose på PTSD da men ellers ganske så lik. Har fått fibromyalgi og da...livet er herlig. Anonymkode: caa65...3cd
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #8 Skrevet 9. april 2021 Øresus, mageproblemer, muskelspenninger, sinneproblemer,, angst, avhengighet, utøve vold mot andre, ustabilitet, nakkeproblemer, migrene, sår på spiserøret fordi lukkemuskel ikke fungerer pga spenninger, depresjon, nummenhet, hukomelsesproblemer, kognitiv blackout, og mye mer Anonymkode: 17be7...e6d
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #9 Skrevet 9. april 2021 Ts her. Ble slått mye som barn, og så mye på at min mor ble banket opp til blods nesten daglig fra jeg var født til ca 15 års alderen. Jeg tåler stress utrolig dårlig og blir rett og slett dårlig av det. Stivner i kroppen, forsvinner helt og nesten som at ingen eksisterer der. Skjelver i hele kroppen og får magevondt. Blir utrolig lett frustret og når jeg blir sint så blir jeg en demon. Får lyst til å skade meg selv eller andre, så derfor unngår jeg mennesker slik at jeg slipper å føle på de vonde følelsene dersom de skulle oppstå. Jeg klikker og gråter om ting rundt meg ikke er ryddig. Alt må være perfekt før jeg kan konsentrere meg og slappe av. Jeg klikker om puta mi feks flytter litt på seg, og visse lukt og musikk fra barndommen får meg til å KLIKKE og det brenner i meg. Får lyst til å rive av meg håret. tror dere dette kommer fra traumer? Eller hva tenker dere? Trodde alle hadde det sånn, men noen blir sjokkerte av å se meg oppføre meg sånn Anonymkode: 0e288...43c
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #10 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Jeg har alltid lurt på hvordan traumer påvirker en person i dagliglivet? Kan traumer gi deg så mye problemer i hverdagen at man rett og slett er nødt til å sykemelde seg, eller i værste fall bli ufør? Anonymkode: 0e288...43c Jeg lever i dag med c-ptsd med dissiosiering kronisk anoreksi(vært syk i 26 år), alvorlig ocd og sterke smerter i hele kroppen Anonymkode: f22a8...608
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #11 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Ts her. Ble slått mye som barn, og så mye på at min mor ble banket opp til blods nesten daglig fra jeg var født til ca 15 års alderen. Jeg tåler stress utrolig dårlig og blir rett og slett dårlig av det. Stivner i kroppen, forsvinner helt og nesten som at ingen eksisterer der. Skjelver i hele kroppen og får magevondt. Blir utrolig lett frustret og når jeg blir sint så blir jeg en demon. Får lyst til å skade meg selv eller andre, så derfor unngår jeg mennesker slik at jeg slipper å føle på de vonde følelsene dersom de skulle oppstå. Jeg klikker og gråter om ting rundt meg ikke er ryddig. Alt må være perfekt før jeg kan konsentrere meg og slappe av. Jeg klikker om puta mi feks flytter litt på seg, og visse lukt og musikk fra barndommen får meg til å KLIKKE og det brenner i meg. Får lyst til å rive av meg håret. tror dere dette kommer fra traumer? Eller hva tenker dere? Trodde alle hadde det sånn, men noen blir sjokkerte av å se meg oppføre meg sånn Anonymkode: 0e288...43c Ja det kommer av traumer. Jeg kan også eksplodere sånn. Det handler om at vi ikke klarer å regulere følelser, som har med ptsd å gjøre. ofte, kanskje ikke i ditt tilfelle, men kanskje også, så har vi ikke lært å regulere følelser på en sunn måte som barn, og har tatt på oss egne måter å regulere følelser på som ikke er så heldig... det kan være vanskelig å endre på. Hvordan lære seg endre hvordan man reagerer etter så mange år liksom? 🙄 men noen har klart det i terapi... noen ptsd former kan bli bedre med riktig behandling. Men jeg som har det så innlært har ikke klart å endre meg med terapi, men det hjalp mye å gå til psykolog som forklarte meg mye om hvordan jeg reagerer og fungerer. Gir meg mer ro og forståelse til meg selv etter et sinneutbrudd. Og med det litt færre sinneutbrudd. Jeg er langt ifra frisk. Men jeg er litt bedre.... og det er bedre enn å bli verre hvertfall 😅 Anonymkode: 262ee...c52
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #12 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ts her. Ble slått mye som barn, og så mye på at min mor ble banket opp til blods nesten daglig fra jeg var født til ca 15 års alderen. Jeg tåler stress utrolig dårlig og blir rett og slett dårlig av det. Stivner i kroppen, forsvinner helt og nesten som at ingen eksisterer der. Skjelver i hele kroppen og får magevondt. Blir utrolig lett frustret og når jeg blir sint så blir jeg en demon. Får lyst til å skade meg selv eller andre, så derfor unngår jeg mennesker slik at jeg slipper å føle på de vonde følelsene dersom de skulle oppstå. Jeg klikker og gråter om ting rundt meg ikke er ryddig. Alt må være perfekt før jeg kan konsentrere meg og slappe av. Jeg klikker om puta mi feks flytter litt på seg, og visse lukt og musikk fra barndommen får meg til å KLIKKE og det brenner i meg. Får lyst til å rive av meg håret. tror dere dette kommer fra traumer? Eller hva tenker dere? Trodde alle hadde det sånn, men noen blir sjokkerte av å se meg oppføre meg sånn Anonymkode: 0e288...43c Gå til legen og få henvisning til psykolog! Du trenger hjelp, kjære deg!❤️ Anonymkode: 2e39d...3ec
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #13 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har alltid lurt på hvordan traumer påvirker en person i dagliglivet? Kan traumer gi deg så mye problemer i hverdagen at man rett og slett er nødt til å sykemelde seg, eller i værste fall bli ufør? Anonymkode: 0e288...43c Ja. En video ble faktisk nettopp sluppet på youtube som handler om akkurat dette med traumatisk opplevelser. Molly Burke lever daglig med ptsd og har virkemiddler for å hjelpe henne gjennom angstanfall ol. Anonymkode: e4fd5...67b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå