Gå til innhold

Kattemor bærer ungene under sofaen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De er snart tre uker gamle, og hun tar en og en og legger dem rett på det kalde gulvet så langt unna redet som mulig. Først trodde jeg at hun trengte litt tid for seg selv, men hun kan jo gå der hun vil i hele huset.

Prøver hun å gjemme dem fra oss? Hun har hele kjelleretasjen for seg selv med ro og privatliv. Hjelp! 

Anonymkode: 73345...e5f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Legg et varmt teppe der, så flytter hun snart på de igjen. Viktigste er at hun ikke flytter de ut. 

Anonymkode: 7d7e9...9d8

• Liker 4
Skrevet

Om hun tar dem med seg der hele tiden, ville jeg aksepteret det (du kan jo ikke stoppe henne hele tiden) men prøv å legg en eske og noe mykt der hun vil ha ungene. Og pass på at hun ikke kommer seg ut, verken med eller uten ungene. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar! Dette er en innekatt, så hun kommer seg ikke ut med dem. 
Nå har jeg snakket med ei dame som er ekspert på katter og hun sa at av og til så holder de bare på sånn. Så da må vi bare la henne fortsette? 

Gjest Svigermor
Skrevet

Ja, la henne holde på. Mor vet best.

AnonymBruker
Skrevet

Du sier hun har ro og privatliv, det er jo det viktigste så da er jo alt vel. Ville ikke latt ungene ligge rett på det kalde gulvet og hadde nok prøvd å lirke de oppi en eske med et teppe i. Til slutt slår hun seg til ro. Katter har jo rare ideer noen ganger om hvor det er best å være.

Anonymkode: 27ec9...b66

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar! 😻

AnonymBruker
Skrevet

Pass på at hun ikke legger de i skittentøyet på badet eller i vaskemaskina. De kan legge de på de merkeligste stedene.

Anonymkode: 7d7e9...9d8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Prøv å gjør plassen under sofaen litt varmere i alle fall. Kaldt kjellergulv hørtes ikke noe særlig ut for små puser :) 

Anonymkode: 66af4...ca8

AnonymBruker
Skrevet

Katten vår fant en vei inn i veggen, og da måtte vi rive ned noen planker for å få de ut. Katter vil som oftest flytte kattunger om de føler at plassen de er på ikke er trygg nok. Eller kanskje katten vil ha kattungene nært hvor familien ofte er. Kjøp et varmeteppe fra clas ohlson og legg under sofaen (på svak varme). La henne flytte kattungene din hun vil, så lenge det er trygt. 

Anonymkode: 7d63a...9ee

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er vanlig når ungene bikker tre uker til fem uker. Da begynner de å kravle og bli nysgjerrige på livet utenfor kassa. Mor blir litt stresset over dette og flytter dem fordi hun tror det er en tryggere plass. Jeg har som oppdretter mange kull og det slår sjelden feil rundt tre uker. Da passer jeg ekstra godt på og lager en annen trygg plass som et alternativ slik at jeg slipper å lete. Ekronmødre flytter også ungene slik når de blir usikre på pga utforskertrangen til de små. 

Anonymkode: db75d...a4e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...