Gå til innhold

Hjelp meg å tolke dette

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Holder på å date en mann som jeg er veldig interessert i. Han har vanligvis vært god til å ta kontakt og initiativ, men har vært mer stille de siste to dagene. Så da bestemte jeg meg for å ta insj til å treffes denne helgen. Sendte melding hvor jeg skrev ‘si ifra hvis du vil treffes på søndag, hadde vært hyggelig’ hvorpå han svarer: ‘Will do’ med to emojier med sterneøyne. 
Kan noen hjelpe meg å tolke dette?! Syns det var et labert svar?

Anonymkode: 4f2e9...bf8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skulle skrevet: Vil du treffes på søndag? Han er en typisk mann, og nå tenker han at han skal gjøre akkurat det du sier: si ifra hvis han bestemmer seg for at han vil møtes. Så om det dukker opp noe spennende med kompiser for eksempel, har han jo egentlig ingen avtale med deg. Det verste er at du nå ikke kan purre på ham😅 

Det trenger på ingen måte bety at han ikke er interessert (men han er neppe stormforelsket enda heller..)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Maggi2 skrev (6 minutter siden):

Du skulle skrevet: Vil du treffes på søndag? Han er en typisk mann, og nå tenker han at han skal gjøre akkurat det du sier: si ifra hvis han bestemmer seg for at han vil møtes. Så om det dukker opp noe spennende med kompiser for eksempel, har han jo egentlig ingen avtale med deg. Det verste er at du nå ikke kan purre på ham😅 

Det trenger på ingen måte bety at han ikke er interessert (men han er neppe stormforelsket enda heller..)

Ikke sant😅 skal nevnes at vi bare har møttes en håndfull ganger, så at han er stormforelsket regner jeg ikke med altså.

AnonymBruker
Skrevet

Uff. Der «tabbet du deg ut» i spørsmålsstillingen. Nå blir du nødt til å holde av søndagen, mens han kan holde den åpen.

Hvorfor formulerte du deg på den måten?

Anonymkode: 181ca...2be

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Uff. Der «tabbet du deg ut» i spørsmålsstillingen. Nå blir du nødt til å holde av søndagen, mens han kan holde den åpen.

Svaret hans tyder forresten på at han ikke er så interessert i å treffes søndag.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Ts. Formulerte meg slik fordi det er sånn han pleier å formulere seg når han tar initiativet. Må igjen påpeke at vi ikke er ekslusive på noen måte, så om han holder den åpen eller ikke er ikke så avgjørende. Tidlig fase.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ts. Formulerte meg slik fordi det er sånn han pleier å formulere seg når han tar initiativet. Må igjen påpeke at vi ikke er ekslusive på noen måte, så om han holder den åpen eller ikke er ikke så avgjørende. Tidlig fase.

Joda. Men det du har skrevet til ham er mellom linjene «Jeg kommer ikke til å lage noen planer for søndag. For jeg vil tilbringe den med deg. Jeg venter på deg. Du trenger ikke forplikte deg til å treffes søndag allerede nå. Jeg synes det er helt greit å ikke vite om du vil treffes på søndag eller ei, før rett før du eventuelt sender en melding.»

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Joda. Men det du har skrevet til ham er mellom linjene «Jeg kommer ikke til å lage noen planer for søndag. For jeg vil tilbringe den med deg. Jeg venter på deg. Du trenger ikke forplikte deg til å treffes søndag allerede nå. Jeg synes det er helt greit å ikke vite om du vil treffes på søndag eller ei, før rett før du eventuelt sender en melding.»

Det der er jentetankegang.

Anonymkode: 2c4c5...1e6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det der er jentetankegang.

Anonymkode: 2c4c5...1e6

«Si fra hvis du vil treffes søndag!» = Jeg holder av søndagen til deg helt til du finner ut om du vil prioritere å treffe meg den dagen.Bare ta den tiden du trenger.

Bedre å si dette: «Jeg har foreløpig ingen planer søndag. Med på å finne på noe?»

Alternativ to signaliserer at daten må hive seg rundt om han vil finne på noe med TS før hun booker noe annet på søndag.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

«Si fra hvis du vil treffes søndag!» = Jeg holder av søndagen til deg helt til du finner ut om du vil prioritere å treffe meg den dagen.Bare ta den tiden du trenger.

Bedre å si dette: «Jeg har foreløpig ingen planer søndag. Med på å finne på noe?»

Alternativ to signaliserer at daten må hive seg rundt om han vil finne på noe med TS før hun booker noe annet på søndag.

Har ingen problem med å forstå poenget ditt. Men er det såå nøye når han uttrykker seg på akkurat samme måte? Tror jeg personlig bare hadde tenkt at det er en litt åpen invitasjon, og at jeg da takker ja når lørdag kveld/søndag kommer.
Har nå uansett sendt meldingen, så da er vel bare å vente å se😅

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle er dere?

Anonymkode: a16c7...415

Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker said:

Har ingen problem med å forstå poenget ditt. Men er det såå nøye når han uttrykker seg på akkurat samme måte? Tror jeg personlig bare hadde tenkt at det er en litt åpen invitasjon, og at jeg da takker ja når lørdag kveld/søndag kommer.
Har nå uansett sendt meldingen, så da er vel bare å vente å se😅

Jeg hadde selv ikke overtenkt dette (kvinne), og regner med de fleste menn ikke ville gjort det heller. Tenker den meldingen er helt fin. Så får du se hva han svarer. Eventuelt formulere deg mer konkret neste gang om du vil ha svar med en gang og ikke vente.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvor gamle er dere?

Anonymkode: a16c7...415

Jeg er 25, han er 36

AnonymBruker
Skrevet

Da må du tolke ut fra hans vanlige måte å håndtere slike avtaler på. Er det slik at når han spør deg på samme måte så blir det ett møte? I så fall kan du bare gå ut fra at dere har en deal, og han er kul. Om det er slik at du ikke pleier å møte opp annen hver gang han spør slik ,er det nok mer løselig avtale.

Anonymkode: 01fcc...6ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...