AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #1 Skrevet 9. april 2021 Jeg ringte inn til legen, som ringte meg opp igjen kort tid senere. Da i et angstanfall. Han ba meg komme til legekontoret. Jeg ringte fordi jeg trodde jeg skulle dø av angst. Jeg kom meg til legen og panikkanfall i full blomst. Lege. Var der sammen med meg i ca 45 minutter. Jeg fikk lov til å være på kontoret hans ( i ett eget rom) i 2 timer. Han tilbød innleggelse, noe som jeg takket nei til (har barn hjemme som jeg vil være sammen med). Han kom inn og så til meg noen ganger til det verste panikken roet seg ned. er det noen andre som har opplevd å få hjelp av legen når sånt skjer? Har du hatt panikkangst hos legen før? Anonymkode: 2db67...319
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #2 Skrevet 9. april 2021 Ja, jeg har det! Hadde egentlig bare en enkelttime (20min) men ble sittende på kontoret hennes i en hel klokketime mens hun holdt meg i hånden (det var for å holde meg i nåtiden slik at jeg ikke gikk inn i fortiden) og snakket rolig til meg sånn at jeg roer meg! Hadde det ikke vært for at hun etterhvert ble ganske så forsinket hadde jeg nok fått være der lengre. Noen timer senere ringte hun meg for å høre hvordan det gikk med meg❤️ Anonymkode: 582b6...a9d 3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #3 Skrevet 9. april 2021 Så fint du fikk sitte der sammen med henne. Fy f... så vondt det gjør/ er... og nå har jeg fortsatt sterk angst, ikke anfall, men det gjør vondt å puste.. jeg fikk legetime dagen etter også. Anfallet slapp litt da.. men.. Anonymkode: 2db67...319
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #4 Skrevet 9. april 2021 Nei. jeg var meget syk med fysisk sykdom og gikk mange ganger for å få hjelp og utredning, men ble avvist som hypokonder hver gang. Fikk diagnose 5 år senere, hadde en alvorlig, kronisk sykdom. Anonymkode: cdf7e...d38
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #5 Skrevet 9. april 2021 Ja, jeg har vært hos legen pga angstanfall. Trodde det var noe alvorlig med meg siden jeg følte jeg ikke fikk puste så jeg sjekket hjerte, blodprøve, lunge, oksygennivå og pusteprøve. Det hjalp å bli sjekket av legen og vite at det ikke var noe alvorlig galt med meg. Fikk time for å snakke med noen om angsten, noe som har hjulpet mye! Anonymkode: ba8f9...25f 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #6 Skrevet 9. april 2021 Det er meget skjelden folk blir innlagt pga angstanfall. Da ska du være til fare for deg selv og andre, og det er en ikke ved angst. Ofte er det samtaler og medisiner som skal til. angsten utløses av tanker om fortid/ fremtid. Prøv å være her og nå. Fokuser på NÅ. Ikke vær redd for angsten, den føles forferdelig, men jo mer du tenker på og er redd for den jo mer mates den. enklere sagt enn gjort, men det går over. Anonymkode: ed07c...e52 1
CorvusCorax Skrevet 9. april 2021 #7 Skrevet 9. april 2021 (endret) Jøss, panikkanfall varer oftest ikke lenger enn 15-20 min. Fordi angsten når en viss topp - og går ikke lenger. Men kanskje du hadde repeterende anfall, med korte avbrudd imellom. Hva var det som trigget angsten? Det kan ikke ha hjulpet å være hos lege når den vedvarte. Hm... Sikker på at det ikke var noe annet? Hadde du tatt overdose av legemiddel eventuelt ruset deg med noe annet? Endret 9. april 2021 av CorvusCorax 2
Hannah80 Skrevet 9. april 2021 #8 Skrevet 9. april 2021 Angst er helt forferdelig. Huff. Men legen tilbød innleggelse? 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #9 Skrevet 9. april 2021 CorvusCorax skrev (6 minutter siden): Jøss, panikkanfall varer oftest ikke lenger enn 15-20. Fordi angsten når en viss topp - og går ikke lenger. Men kanskje du hadde repeterende anfall, med korte avbrudd imellom. Hva var det som trigget angsten? Det kan ikke ha hjulpet å være hos lege når den vedvarte. Hm... Sikker på at det ikke var noe annet? Hadde du tatt overdose av legemiddel eventuelt ruset deg med noe annet? Dette!! Ts hadde nok angst og ikke panikkanfall,men dessverre er det mange så bruker det ordet fordi det høres mere alvorlig ut Anonymkode: 272d7...81f 3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #10 Skrevet 9. april 2021 TS her. Min problematikk er i utgangspunktet ikke angst. Hva det var eller ikke har liten betydning, det var hvertfall vondt. Alvorlighetsgrad spiller vel heller ingen rolle, da det kan sies å være rimelig subjektive opplevelser en kjenner på. Jeg har problematikk med suicidaliet, og legen var bekymret for at jeg var på et punkt der jeg var en fare for meg selv ( ikke da jeg var på legekontoret, men etter). Anonymkode: 2db67...319
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #11 Skrevet 9. april 2021 CorvusCorax skrev (3 timer siden): Jøss, panikkanfall varer oftest ikke lenger enn 15-20 min. Fordi angsten når en viss topp - og går ikke lenger. Men kanskje du hadde repeterende anfall, med korte avbrudd imellom. Hva var det som trigget angsten? Det kan ikke ha hjulpet å være hos lege når den vedvarte. Hm... Sikker på at det ikke var noe annet? Hadde du tatt overdose av legemiddel eventuelt ruset deg med noe annet? Jeg hadde ikke tatt overdose og var ikke ruset på noe annet, men kunne fort ha tatt overdose i en slik tilstand. Anonymkode: 2db67...319
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #12 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): TS her. Min problematikk er i utgangspunktet ikke angst. Hva det var eller ikke har liten betydning, det var hvertfall vondt. Alvorlighetsgrad spiller vel heller ingen rolle, da det kan sies å være rimelig subjektive opplevelser en kjenner på. Jeg har problematikk med suicidaliet, og legen var bekymret for at jeg var på et punkt der jeg var en fare for meg selv ( ikke da jeg var på legekontoret, men etter). Anonymkode: 2db67...319 Jo det har jo betydning for du spør om andre også har fått panikkanfall hos legen når det ikke er det du selv har hatt og man blir heller ikke tilbydd innleggelse grunnet panikkanfall.! Så der hadde vært naturlig å nevne sucid problematikk i hi Anonymkode: 272d7...81f 3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #13 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jo det har jo betydning for du spør om andre også har fått panikkanfall hos legen når det ikke er det du selv har hatt og man blir heller ikke tilbydd innleggelse grunnet panikkanfall.! Så der hadde vært naturlig å nevne sucid problematikk i hi Anonymkode: 272d7...81f Er nok mye som kan være naturlig å nevne... Anonymkode: 2db67...319
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå