Gå til innhold

Date viser ingen interesse for barna mine

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg dater på fjerde måneden. Han har kun stilt ett eller to spørsmål om barna mine. Ene om jeg hadde barn, andre om jeg hadde barnevakt slik at vi kunne møtes. Han sier han liker barn. Men jeg tror knapt han vet hva de heter engang. Han spør ikke om dem eller om hverdagen vår i det hele tatt. Han har ikke sett bilde av dem. 

Anonymkode: 00355...7bc

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje han ikke er vant til barn. Og hvis man verken er vant til barn eller er så interessert, er det bare ikke så festlig å høre om hva lille Per på fire sa i går. Sånne gullkorn fra barnemunn er sjelden stas for andre enn foreldre og besteforeldre.

En annen ting er at han vil sannsynligvis bli kjent med deg og finne ut om dette er noe å satse på før han involverer seg i barna dine. Hvis han ikke er vant til barn, er det ikke så morsomt å høre om noen unger han aldri har møtt og ikke vet om han kommer til å møte. 

Og så er det sånn i dag at overdreven interesse for barn man ikke kjenner ikke nødvendigvis oppfattes positivt av alle. 

Han har sikkert sagt at han liker barn fordi du har barn. Han kunne jo ikke si at det motsatte ...? Det trenger ikke å være noe galt med å si at han liker unger, men det er mange som ikke liker barn generelt, men som regel liker barna de blir kjent med, altså egne barn, nieser, nevøer osv. 

AnonymBruker
Skrevet
ti10 skrev (Akkurat nå):

Kanskje han ikke er vant til barn. Og hvis man verken er vant til barn eller er så interessert, er det bare ikke så festlig å høre om hva lille Per på fire sa i går. Sånne gullkorn fra barnemunn er sjelden stas for andre enn foreldre og besteforeldre.

En annen ting er at han vil sannsynligvis bli kjent med deg og finne ut om dette er noe å satse på før han involverer seg i barna dine. Hvis han ikke er vant til barn, er det ikke så morsomt å høre om noen unger han aldri har møtt og ikke vet om han kommer til å møte. 

Og så er det sånn i dag at overdreven interesse for barn man ikke kjenner ikke nødvendigvis oppfattes positivt av alle. 

Han har sikkert sagt at han liker barn fordi du har barn. Han kunne jo ikke si at det motsatte ...? Det trenger ikke å være noe galt med å si at han liker unger, men det er mange som ikke liker barn generelt, men som regel liker barna de blir kjent med, altså egne barn, nieser, nevøer osv. 

Poenget til TS er vel ikke at hun og daten skal sitte og le av morsomme ting lille Per har sagt. Men at han skal anerkjenne at barna hennes finnes og er en sentral del av hverdagen hennes.

Å ikke spørre om barna blir akkurat det samme som å ikke spørre om jobb/hobbyer/hva skal du i helga etc. Å ikke spørre om barna er å ikke spørre om den viktigste biten i livet til TS. Jeg er enig i at det er rart.

Anonymkode: 72404...29e

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Poenget til TS er vel ikke at hun og daten skal sitte og le av morsomme ting lille Per har sagt. Men at han skal anerkjenne at barna hennes finnes og er en sentral del av hverdagen hennes.

Å ikke spørre om barna blir akkurat det samme som å ikke spørre om jobb/hobbyer/hva skal du i helga etc. Å ikke spørre om barna er å ikke spørre om den viktigste biten i livet til TS. Jeg er enig i at det er rart.

Jeg oppfattet det ikke sånn, hun sier jo spesifikt at han bare har spurt et eller to spørsmål om barna. Jeg synes det hadde vært mer rart om han spurte mye om barna. Og at de er en sentral del av hverdagen hennes, det går vel fram av vanlige samtaler om hva hun har gjort siden sist, hva hun skal i uka osv. Det blir jo litt opp til forelderen å dele sånt. Jeg synes det hadde vært veldig rart om en person man ikke kjenner så godt hadde vært veldig opptatt av å snakke om barn han/hun ikke kjenner. 

Og hvis han ikke er vant til barn, vet han vel ikke hva han skal si eller spørre om? Kanskje han er redd for å si noe feil, og jeg skjønner godt at folk vil bli kjent med personen man dater før man involverer seg i noen barn man kanskje aldri kommer til å møte.

Skrevet

Kanskje du burde gå tilbake til barnefaren?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
DetPerfekteLiv skrev (Akkurat nå):

Kanskje du burde gå tilbake til barnefaren?

Kanskje du skal tenke deg om før du svarer? 

Anonymkode: 786ac...4b7

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Viste han om at du hadde barn i begynnelsen?

Jeg ville aldri ha datet noen med barn i utgangspunktet rett og slett fordi barn inntreserer meg ikke. Barnebilder, gullkorn fra barn, hva de gjør på osv er som å høre lange avhandlinger om hvordan maling tørker 😴 Men derfor innretter jeg meg jo selvsagt etter det og dater ikke mennesker med barn.

Og selv om de er det viktigste i ditt liv så kan en jo ikke forvente at de skal være det viktigste i hans liv sånn med en gang, slikt skjer etterhvert. Og for noen uten barn så er en jo ikke vant til å snakke så mye, spørre så mye om barn.. 

Anonymkode: 466f8...62a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Litt rart han ikke spør, men syntes det er enda rarere at du ikke snakker om dem. Kanskje han venter til du er klar til å snakke om dem, og syntes det er masete å be om å se bilder når du ikke snakker om dem? 
Barn er en sentral del av livet, så temaer rundt dem kommer jo opp, om jeg snakker med venninner, kjæresten, familie eller kollegaer. Vet jo navnet på barna til alle kolleger, ikke fordi jeg spør, men fordi de snakker om dem. 

Anonymkode: 5f959...e0e

• Liker 3
Skrevet

Tror de vil se hvor det bærer først han har jo fått med seg at du har barn så gi hsn tid den tid den sorg tenker jeg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis han ikke har barn og har noe forhold til barn selv så er det ikke sikkert han tenker på det i det heletatt? Men nevner ikke du barna da? Jeg (og de fleste jeg kjenner som har barn) klarer sjeldent en lang samtale uten å komme innom ungene liksom.. Hvordan reagere han da? Null respons? Og hva svarte han når du spurte hva han tenker om at du har barn? For det må jo ha vært tema? Etter 4 mnd dating så er det jo på tide å finne ut hvor man er på vei også, så jeg ville jo spurt rett ut hva han tenker om det. (eller jeg ville gjort det på en av de første datene da). Er det noe du lurer på så spør han. mye bedre enn å synse og tro og å spørre alle andre. ingen andre enn han vet hva han tenker.

Anonymkode: 558bb...679

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Bente1234 said:

Tror de vil se hvor det bærer først han har jo fått med seg at du har barn så gi hsn tid den tid den sorg tenker jeg. 

Den tid den sorg?

Anonymkode: fb125...a46

• Liker 2
Skrevet

Andres barn - selv ikke barna til mennesker jeg bryr meg om - er helt ærlig ikke veldig interessante. Det er ikke et tema jeg bringer på banen på eget initiativ, som regel får man høre nok om dem uansett. Og hvis foreldrene ikke snakker om dem - jeg synes helt ærlig det er mer pussig at mor på fire måneder ikke engang har nevnt hva de heter - så regner jeg med, særlig i en datingsituasjon, at det er fordi det er en av del av privatlivet de på nåværende tidspunkt ikke ønsker å involvere meg i. Man graver jo ikke i private ting man får inntrykk av at motparten egentlig ikke vil prate om.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Nå er det deg han skal date og ikke barne dine. Du kan ikke forvente at daten skal ta over farsrollen til dine barn heller, det har dem en egen far til. 

Anonymkode: 45c9b...268

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Den tid den sorg?

Anonymkode: fb125...a46

Ja jeg mener at bestemmer han seg for at hun er rett så vil han nok godta barna også. Ikke sikkert han er vant med barn

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå er det deg han skal date og ikke barne dine. Du kan ikke forvente at daten skal ta over farsrollen til dine barn heller, det har dem en egen far til. 

TS har vel aldri antydet noe slikt. 

• Liker 1
Skrevet

Her er vi jo forskjellige, men for meg hadde det gjort at jeg mista interessen for ham. Barna er en så stor del av livet mitt at det hadde vært helt absurd at han ikke var interessert i den delen av meg. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye har du barna?

Det at han synes barna er uinteressante å høre om betyr ikke at han generelt er negativt innstilt eller vil oppføre seg dårlig overfor dem. Jeg er sammen med en mann med barn og det var ikke før jeg faktisk hilste på dem at jeg fikk litt omsorgsfølelse for dem. Før det var de jo "anonyme". Det er som med andre menneskelige relasjoner.

Anonymkode: fa32e...864

Gjest someone_here
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg dater på fjerde måneden. Han har kun stilt ett eller to spørsmål om barna mine. Ene om jeg hadde barn, andre om jeg hadde barnevakt slik at vi kunne møtes. Han sier han liker barn. Men jeg tror knapt han vet hva de heter engang. Han spør ikke om dem eller om hverdagen vår i det hele tatt. Han har ikke sett bilde av dem. 

Anonymkode: 00355...7bc

Enslige mor er kanskje det verste som finnes. Dump ham, la ham leve livet fullt ut. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

TS har vel aldri antydet noe slikt. 

Nei men at hun lager en tråd på kvinneguiden for å fortelle dette forteller jo at hun forventer han skal være like engasjert i hennes unger som menn er i fotball liksom.  Det er henne han vil date og være sammen med, ikke ungene hennes. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Oi så sur da!

Ikke alle barn har en pappa heller. I hvert fall ikke en som er i livene deres.

Det sagt, jeg har også nylig møtt enn mann. Jeg har barna 100%. Han spør om barna og setter pris på ting jeg forteller om dem. Han forteller om dem til andre også. Likevel er vi begge klar over at han dater meg og jeg/vi ikke ser etter noen ny pappa, selv om de "ikke har" en. Han vil jo bli en stor del av livene deres dersom vi flytter sammen, det er jo noe man må være klar over.

Anonymkode: aefef...98e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...