Gå til innhold

Spørreundersøkelser?


marrebre

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på om det er noen av dere som har erfaringer med spørreundersøkelser? Fordi jeg meldte meg på Norstat sin, og selv om det ikke er noen penger å tjene er det greit tidsfordriv av og til, og man får noe ut av det.

Så det jeg lurer på er, om noen bruker dem, og hvilke? De fleste ser ikke helt legit ut, men man vet aldri. Tenkte at om man gjorde flere samtidig så kunne det kanskje lønne seg🤔

Her er listen av alle jeg har funnet, men ikke prøvd enda:

  • Toluna
  • Meningstorget
  • I-Say
  • YouGov
  • Mobrog
  • Betalte-Nett-Undersøkelser
  • Survey Bee
  • Triaba

    Takk for svar! 😀
     
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har brukt YouGov i mange år.

Bare for moro skyld, ikke for å tjene noe. Jeg har aldri tatt ut noen gevinst, så jeg vet ikke om man faktisk får noe, men det virker iallfall seriøst. Ser ut som man kan velge gavekort hos mange forskjellige kjente butikker, og de hadde vel ikke samarbeida med dem hvis det var et lurefirma. 
Jeg meldte med på en annen undersøkelse samtidig. Husker ikke navnet på den. YouGov virker mer seriøs enn den, iallfall. Bedre norsk, f.eks. 

Sjekka kontoen min nå, og jeg har over 20.000 poeng. Et gavekort på 500 kr koster 4.000 poeng. Så jeg har visst litt penger der. Men jeg husker ikke når jeg begynte, kan fort ha samla i poeng i 8-10 år.
Sist jeg sjekka kontoen (for mange år siden), syntes jeg jeg hadde svart på kjempemange undersøkelser og burde hatt masse poeng, men det eneste jeg hadde var sånn 150 kr på H&M. 

I starten tror jeg jeg svarte på undersøkelser nesten hver dag. Så dabba det litt av. Nå får jeg bare ca. en e-post i uka, men jeg svarer bare annenhver måned eller noe. Tror man får flere undersøkelser hvis man svarer oftere. 

Selv om jeg ikke svarer så ofte, føler jeg jeg svarer på de samme spørsmålene hele tiden, så det blir litt ensformig. Men så dukker det opp noen morsomme innimellom. 

Anonymkode: 86bbc...036

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har brukt YouGov i mange år.

Bare for moro skyld, ikke for å tjene noe. Jeg har aldri tatt ut noen gevinst, så jeg vet ikke om man faktisk får noe, men det virker iallfall seriøst. Ser ut som man kan velge gavekort hos mange forskjellige kjente butikker, og de hadde vel ikke samarbeida med dem hvis det var et lurefirma. 
Jeg meldte med på en annen undersøkelse samtidig. Husker ikke navnet på den. YouGov virker mer seriøs enn den, iallfall. Bedre norsk, f.eks. 

Sjekka kontoen min nå, og jeg har over 20.000 poeng. Et gavekort på 500 kr koster 4.000 poeng. Så jeg har visst litt penger der. Men jeg husker ikke når jeg begynte, kan fort ha samla i poeng i 8-10 år.
Sist jeg sjekka kontoen (for mange år siden), syntes jeg jeg hadde svart på kjempemange undersøkelser og burde hatt masse poeng, men det eneste jeg hadde var sånn 150 kr på H&M. 

I starten tror jeg jeg svarte på undersøkelser nesten hver dag. Så dabba det litt av. Nå får jeg bare ca. en e-post i uka, men jeg svarer bare annenhver måned eller noe. Tror man får flere undersøkelser hvis man svarer oftere. 

Selv om jeg ikke svarer så ofte, føler jeg jeg svarer på de samme spørsmålene hele tiden, så det blir litt ensformig. Men så dukker det opp noen morsomme innimellom. 

Anonymkode: 86bbc...036

Så bra! Da skal jeg i alle fall prøve YouGov, også sjekke noen andre.

Kan sikker bli mye pes ja, om du skal svare på alt. Men kjekt å tjene noen kroner på en busstur, eller forran tvn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er medlem i userneeds og galluppanelet. Har tatt ut poeng i gavekort, men mest i kinobilletter. Har ikke betalt min egen kinobillett på noen år, nå. Mer penger til kinosnop! XD

Anonymkode: c282e...fd1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ipsos-Isay og Norstat har jeg svart for i noen år. Pleier å ta ut i gavekort (200 kr) to-tre ganger i året fra begge plassene 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, MarianneE said:

ipsos-Isay og Norstat har jeg svart for i noen år. Pleier å ta ut i gavekort (200 kr) to-tre ganger i året fra begge plassene 

Nice, da skal jeg prøve Ipsos også! Takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 hours ago, AnonymBruker said:

Er medlem i userneeds og galluppanelet. Har tatt ut poeng i gavekort, men mest i kinobilletter. Har ikke betalt min egen kinobillett på noen år, nå. Mer penger til kinosnop! XD

Anonymkode: c282e...fd1

Takk, tror jeg skal prøve userneeds sin app!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Holder meg stort sett til Norstat, synes de er så greie med tanke på at de har app og fordi det et så lett å bytte inn poeng i gavekort. Hentet ut 3 gavekort på 200kr hver i fjor, men var ikke superaktiv heller. Kan invitere hvis noen er interessert i det! 
 

Ellers har jeg brukt M3-panel litt, men det opplever jeg som litt mer tungvindt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, Avokadonøtta said:

Holder meg stort sett til Norstat, synes de er så greie med tanke på at de har app og fordi det et så lett å bytte inn poeng i gavekort. Hentet ut 3 gavekort på 200kr hver i fjor, men var ikke superaktiv heller. Kan invitere hvis noen er interessert i det! 
 

Ellers har jeg brukt M3-panel litt, men det opplever jeg som litt mer tungvindt. 

Norstat sin er ganske feilfri ja. I alle fall sammenlignet med mange andre. M3 Panelet har jeg ikke hørt om før, skal teste det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...