AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #1 Skrevet 9. april 2021 Blir så trist og provosert av den gruppa. Så utrolig negativ gruppe som sutrer og klager, og så selvmedlidende og samtidig mangel på forståelse for andre. Tror de skal forsøke å være morsomme, men synes egentlig de bare stiller seg selv som yrkesgruppe i et utrolig dårlig og uprofesjonelt lys. Siste innlegg nå er sp respektløst mot foreldre som forsøket å få hverdagen til å gå opp. Sånn, det var deilig å få ut!! Anonymkode: 12561...7c9 5
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #2 Skrevet 9. april 2021 Du skjønner vel at det er satt litt på spissen. Jeg har barn i barnehage og føler ikke den kontoen er provoserende. Finnes flere lignende kontoer fra forskjellige yrkesgrupper. Anonymkode: 2adb5...123 35
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 Populært innlegg #3 Skrevet 9. april 2021 Jeg syns at barnehageansatte har all grunn til å "sutre og klage" om dagen, som du så fint sier det. Stakkars foreldre som skal få hverdagen sin til å gå opp på bekostning av helsa til barnehageansatte? Altså - sorry, men det er ikke synd på de som har hjemmekontor og som må levere og hente ungene tidligere pga rødt nivå i bhg. Det ER synd på barnehagelæreren på 60, barne og ungdomsarbeideren på 28 som er gravid og livredd for smitte og hva det kan bety for både fødsel og baby og assistenten på 19 som har måttet ta over arbeidsoppgaver som han egentlig ikke skulle hatt, men de var ikke nok folk på jobb - igjen - fordi noen har symptomer. Disse fantastiske menneskene som hver uke står i et smittebol uten nevneverdig smittevern og ikke blir prioritert i verken vaksinekø eller lønnsoppgjør. Ikke regnes de for å være samfunnskritiske heller, men gud forby at bhg stenger - for da stopper Norge opp! Jeg blir provosert av foreldre som tror at de har rett til å irritere seg over å måtte ta vare på ungene sine 2 timer ekstra om dagen i en pandemi for å kunne ta litt vare på de som står i frontlinjen resten av dagen uten mulighet til å beskytte seg! Selvfølgelig bryr de seg om andre, både foreldre, barn og de rundt. En instagramgruppe setter ting på spissen med vilje, og kanskje burde flere følge med på den, fordi det er mye sant i det som står det - det er sånn hverdagen ER, og det er på tide at de sier fra! Anonymkode: 64644...303 108
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #4 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg syns at barnehageansatte har all grunn til å "sutre og klage" om dagen, som du så fint sier det. Stakkars foreldre som skal få hverdagen sin til å gå opp på bekostning av helsa til barnehageansatte? Altså - sorry, men det er ikke synd på de som har hjemmekontor og som må levere og hente ungene tidligere pga rødt nivå i bhg. Det ER synd på barnehagelæreren på 60, barne og ungdomsarbeideren på 28 som er gravid og livredd for smitte og hva det kan bety for både fødsel og baby og assistenten på 19 som har måttet ta over arbeidsoppgaver som han egentlig ikke skulle hatt, men de var ikke nok folk på jobb - igjen - fordi noen har symptomer. Disse fantastiske menneskene som hver uke står i et smittebol uten nevneverdig smittevern og ikke blir prioritert i verken vaksinekø eller lønnsoppgjør. Ikke regnes de for å være samfunnskritiske heller, men gud forby at bhg stenger - for da stopper Norge opp! Jeg blir provosert av foreldre som tror at de har rett til å irritere seg over å måtte ta vare på ungene sine 2 timer ekstra om dagen i en pandemi for å kunne ta litt vare på de som står i frontlinjen resten av dagen uten mulighet til å beskytte seg! Selvfølgelig bryr de seg om andre, både foreldre, barn og de rundt. En instagramgruppe setter ting på spissen med vilje, og kanskje burde flere følge med på den, fordi det er mye sant i det som står det - det er sånn hverdagen ER, og det er på tide at de sier fra! Anonymkode: 64644...303 Det er ikke alle som har hjemmekontor. Og det er mange som er vel så utsatt i sine yrker. Kanskje derfor den provoserer meg sånn. Nå handler det om å holde samfunnet i gang så godt soM mulig, eller i det minste å hindre kollaps av det som er igjen. Da må man prioritere helsevesenet og risikogrupper til vaksine, og man må ha mulighet til å ha barnepass slik at de som har en jobb de må utføre kan utføre den. Anonymkode: 12561...7c9 11
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 Populært innlegg #5 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Blir så trist og provosert av den gruppa. Så utrolig negativ gruppe som sutrer og klager, og så selvmedlidende og samtidig mangel på forståelse for andre. Tror de skal forsøke å være morsomme, men synes egentlig de bare stiller seg selv som yrkesgruppe i et utrolig dårlig og uprofesjonelt lys. Siste innlegg nå er sp respektløst mot foreldre som forsøket å få hverdagen til å gå opp. Sånn, det var deilig å få ut!! Anonymkode: 12561...7c9 Kanskje bhgansatte synes det er deilig å få det ut også, selv de helt små ubetydelige tingene. Det er en instakonto, ikke en stortingsmelding... Anonymkode: 5bb91...774 56
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #6 Skrevet 9. april 2021 "Den som kun tar spøk for spøk og alvor for alvorlig har fattet begge deler dårlig". Ts, så og si alle yrkesgrupper trenger å ha en smule både selvironi og satire for å få ut guff en gang iblant. Å lage memes av teite ting en opplever i hverdagen er helt innenfor. Om du trenger krenkekrakken å sette deg på for hver minste lille ting av det du ser på instagram så skal du få sitte lenge på den altså. Nei sjerpings ts, ikke ta alt så himla alvorlig. Anonymkode: 4111a...6b9 48
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #7 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Blir så trist og provosert av den gruppa. Så utrolig negativ gruppe som sutrer og klager, og så selvmedlidende og samtidig mangel på forståelse for andre. Tror de skal forsøke å være morsomme, men synes egentlig de bare stiller seg selv som yrkesgruppe i et utrolig dårlig og uprofesjonelt lys. Siste innlegg nå er sp respektløst mot foreldre som forsøket å få hverdagen til å gå opp. Sånn, det var deilig å få ut!! Anonymkode: 12561...7c9 Enig. Siste innlegget vitner om at de ikke skjønner at også foreldrene til barna har en jobb. Anonymkode: ea006...3ca 6
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #8 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): "Den som kun tar spøk for spøk og alvor for alvorlig har fattet begge deler dårlig". Ts, så og si alle yrkesgrupper trenger å ha en smule både selvironi og satire for å få ut guff en gang iblant. Å lage memes av teite ting en opplever i hverdagen er helt innenfor. Om du trenger krenkekrakken å sette deg på for hver minste lille ting av det du ser på instagram så skal du få sitte lenge på den altså. Nei sjerpings ts, ikke ta alt så himla alvorlig. Anonymkode: 4111a...6b9 Jaja. Instagramkontoen vitner nå i alle fall om at barnehageansatte har satt seg meget godt til rette på krenkekrakken. Anonymkode: ea006...3ca 6
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #9 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg syns at barnehageansatte har all grunn til å "sutre og klage" om dagen, som du så fint sier det. Stakkars foreldre som skal få hverdagen sin til å gå opp på bekostning av helsa til barnehageansatte? Altså - sorry, men det er ikke synd på de som har hjemmekontor og som må levere og hente ungene tidligere pga rødt nivå i bhg. Det ER synd på barnehagelæreren på 60, barne og ungdomsarbeideren på 28 som er gravid og livredd for smitte og hva det kan bety for både fødsel og baby og assistenten på 19 som har måttet ta over arbeidsoppgaver som han egentlig ikke skulle hatt, men de var ikke nok folk på jobb - igjen - fordi noen har symptomer. Disse fantastiske menneskene som hver uke står i et smittebol uten nevneverdig smittevern og ikke blir prioritert i verken vaksinekø eller lønnsoppgjør. Ikke regnes de for å være samfunnskritiske heller, men gud forby at bhg stenger - for da stopper Norge opp! Jeg blir provosert av foreldre som tror at de har rett til å irritere seg over å måtte ta vare på ungene sine 2 timer ekstra om dagen i en pandemi for å kunne ta litt vare på de som står i frontlinjen resten av dagen uten mulighet til å beskytte seg! Selvfølgelig bryr de seg om andre, både foreldre, barn og de rundt. En instagramgruppe setter ting på spissen med vilje, og kanskje burde flere følge med på den, fordi det er mye sant i det som står det - det er sånn hverdagen ER, og det er på tide at de sier fra! Anonymkode: 64644...303 Ignoransen lenge leve. Tror du folk som jobber på hjemmekontor har fri? Tror du det ikke spiller noen rolle for vår hverdagskabal at arbeidstiden vår på dagtid blir to timer kortere? Tror du det ikke er slitsomt for foreldre å sitte ved PC 2-3 timer hver jævla kveld for å jobbe inn den forkortede åpningstiden i barnehagen? Anonymkode: ea006...3ca 8
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #10 Skrevet 9. april 2021 Jeg lo ganske godt av den siste der jeg😂 blir dere seriøst sure fordi barnehageansatte gjør litt narr av dere? Det er ikke barnehagene som har bestemt åpningstidene om dagen, så det må da være lov å ha det litt moro🤪 folk har sitti litt for lenge inne på hjemmekontoret sitt nå altså. Samfunnet trenger sosialisering! (Og til den vaksineringsprioriteringen. Jeg jobber som lærer, har et barn på en skole og to barn i en barnehage. Hvis jeg blir smittet av corona har jeg og barna mine tilsammen 80 nærkontakter hver dag. Det blir mange som må sitte i ventekarantene...) Anonymkode: 22852...312 40
Uglems Skrevet 9. april 2021 #11 Skrevet 9. april 2021 Den siste der.. Det barnet må ha slått hodet ganske hardt 😰
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #12 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg lo ganske godt av den siste der jeg😂 blir dere seriøst sure fordi barnehageansatte gjør litt narr av dere? Det er ikke barnehagene som har bestemt åpningstidene om dagen, så det må da være lov å ha det litt moro🤪 folk har sitti litt for lenge inne på hjemmekontoret sitt nå altså. Samfunnet trenger sosialisering! (Og til den vaksineringsprioriteringen. Jeg jobber som lærer, har et barn på en skole og to barn i en barnehage. Hvis jeg blir smittet av corona har jeg og barna mine tilsammen 80 nærkontakter hver dag. Det blir mange som må sitte i ventekarantene...) Anonymkode: 22852...312 Her satt nettopp hele familien i karantene fordi en koronasmittet ansatt gikk på jobb i barnehagen 😘Hun ble ikke smittet i barnehagen, for å si det sånn. Kanskje vi foreldre bør prioriteres for vaksine, for å sikre oss mot uansvarlige barnehageansatte. Anonymkode: ea006...3ca
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #13 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jaja. Instagramkontoen vitner nå i alle fall om at barnehageansatte har satt seg meget godt til rette på krenkekrakken. Anonymkode: ea006...3ca Tror du har misforstått krenkekrakken.. le litt da, smil til verden😉 bedre det enn å være en slik nærtagende skjør vesenen som enkelte av dere viser dere som. Gravalvorlige som i en begravelse. Du kommer langt med litt latter.. Og den kontoen er vannvittig morsom Anonymkode: 4111a...6b9 22
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #14 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tror du har misforstått krenkekrakken.. le litt da, smil til verden😉 bedre det enn å være en slik nærtagende skjør vesenen som enkelte av dere viser dere som. Gravalvorlige som i en begravelse. Du kommer langt med litt latter.. Og den kontoen er vannvittig morsom Anonymkode: 4111a...6b9 Herregud. Om noen er selvhøytidelige og nærtagende så er det de barnehageansatte. Anonymkode: ea006...3ca 3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #15 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Her satt nettopp hele familien i karantene fordi en koronasmittet ansatt gikk på jobb i barnehagen 😘Hun ble ikke smittet i barnehagen, for å si det sånn. Kanskje vi foreldre bør prioriteres for vaksine, for å sikre oss mot uansvarlige barnehageansatte. Anonymkode: ea006...3ca Hvis den barnehageansatte hadde hatt hjemmekontor eller vært vaksinert, hadde dere sluppet karantenen 😘 Anonymkode: 22852...312 24
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #16 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis den barnehageansatte hadde hatt hjemmekontor eller vært vaksinert, hadde dere sluppet karantenen 😘 Anonymkode: 22852...312 Om den barnehageansatte hadde hatt hjemmekontor, hadde barnehagen vært stengt. Da kunne vi like gjerne vært i karantene 🥳 Poenget mitt var at barnehageansatte krever vaksine fordi de angivelig er så utsatt for smitte. De bryr seg ikke om barna, men er redde for å bli syke selv. I vår barnehage var det altså den ansatte som var til fare for barna og deres foreldre. Anonymkode: ea006...3ca 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #17 Skrevet 9. april 2021 13 minutter siden, AnonymBruker said: Om den barnehageansatte hadde hatt hjemmekontor, hadde barnehagen vært stengt. Da kunne vi like gjerne vært i karantene 🥳 Poenget mitt var at barnehageansatte krever vaksine fordi de angivelig er så utsatt for smitte. De bryr seg ikke om barna, men er redde for å bli syke selv. I vår barnehage var det altså den ansatte som var til fare for barna og deres foreldre. Anonymkode: ea006...3ca Okei? Så denne ene barnehageansatte skal representere alle? Kan garantere deg at en lege, en sykepleier, en lærer/sjåfør/kontorarbeider/butikkarbeider etc etc har vært på jobb med korona. En av mine kollegaer var på jobb med korona, betyr det at jeg og alle andre i dette yrket ikke bryr oss? Ellers er jeg fullstendig enig i at lærere og barnehageansatte nå bør stå først i køen (dersom eldre og helsepersonell er ferdige). Til slutt takker jeg for en kjempeartig side å følge på instagram! Hahaha, lo godt av den!! Kjempemorsomt og kjenner meg igjen i mye der! Anonymkode: 7cb5c...0ab 27
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #18 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Om den barnehageansatte hadde hatt hjemmekontor, hadde barnehagen vært stengt. Da kunne vi like gjerne vært i karantene 🥳 Poenget mitt var at barnehageansatte krever vaksine fordi de angivelig er så utsatt for smitte. De bryr seg ikke om barna, men er redde for å bli syke selv. I vår barnehage var det altså den ansatte som var til fare for barna og deres foreldre. Anonymkode: ea006...3ca Jeg som lærer tenker mer på samfunnsansvar/økonomi enn egen helse når det gjelder plass i vaksinekøen. Men det er vel egentlig det samme. Alle skal vel bli vaksinert til sommeren anyways, så det blir vel ikke mange ukene forskjell. Jeg synes det er synd du har så negativt syn på barnehageansatte. Smitter den holdningen over på barna dine? Anonymkode: 22852...312 18
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #19 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg som lærer tenker mer på samfunnsansvar/økonomi enn egen helse når det gjelder plass i vaksinekøen. Men det er vel egentlig det samme. Alle skal vel bli vaksinert til sommeren anyways, så det blir vel ikke mange ukene forskjell. Jeg synes det er synd du har så negativt syn på barnehageansatte. Smitter den holdningen over på barna dine? Anonymkode: 22852...312 Klart det. Hver ettermiddag forteller jeg barna mine hvor udugelige de ansatte i barnehagen er. Anonymkode: ea006...3ca 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #20 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Blir så trist og provosert av den gruppa. Så utrolig negativ gruppe som sutrer og klager, og så selvmedlidende og samtidig mangel på forståelse for andre. Tror de skal forsøke å være morsomme, men synes egentlig de bare stiller seg selv som yrkesgruppe i et utrolig dårlig og uprofesjonelt lys. Siste innlegg nå er sp respektløst mot foreldre som forsøket å få hverdagen til å gå opp. Sånn, det var deilig å få ut!! Anonymkode: 12561...7c9 At du gidder å bruke energi på en ikke-sak. Dette er satt på spissen. Ta deg sammen. Virkelig. Anonymkode: e8d4b...9d2 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå