Hemlock Skrevet 8. april 2021 #1 Skrevet 8. april 2021 (endret) De siste årene har jeg utviklet pollenallergi (har ikke vært hos legen). Jeg er ganske sikker på at det er mot gress, og lurer på om jeg da også er allergisk mot høy? Tenker på å få meg marsvin igjen, så hadde vært veldig kjekt hvis noen visste😄 Endret 9. april 2021 av Hemlock
GammelKaktus Skrevet 9. april 2021 #2 Skrevet 9. april 2021 Hvis du er reagerer på gress så reagerer du nok på høy og. Var sånn jeg fant ut at jeg hadde pollenallergi som barn, hoppet i høyet. Men uten at jeg har sånn inngående peiling så mener jeg det er forskjellige typer høy så hvis du går til legen og sjekker hva du faktisk reagerer på så kan du jo se om det finnes et "høy" alternativ uten det du reagerer på. Men ta det hos legen.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #3 Skrevet 9. april 2021 Om du er veldig plaget av allergien og får påvist av lege, så kan du få immunterapi. Da blir du kvitt allergien etter 3 år. Jeg tar den behandlingen mot pollenallergi og pelsdyrallergi. Håper på å få meg hund når behandlingen er over 😁 Anonymkode: 0a057...47d
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #4 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Om du er veldig plaget av allergien og får påvist av lege, så kan du få immunterapi. Da blir du kvitt allergien etter 3 år. Jeg tar den behandlingen mot pollenallergi og pelsdyrallergi. Håper på å få meg hund når behandlingen er over 😁 Anonymkode: 0a057...47d Her ble jeg litt nysgjerrig kjenner jeg! Er allergisk mot både pollen, støv og dyr selv (og juletrær, svibler og julestjerner 😆), men har aldri snakket med legen om immunterapi. Hva går dette ut på? Og vil det at jeg allerede har hund tross allergien (knasker allergitabletter til den store gullmedaljen) påvirke en eventuell behandling tror du? 🤔 Er helt sikkert greit å ta dette opp med legen for å få de svarene jeg søker, men siden du allerede er i gang benytter jeg meg av sjansen til å spørre litt her 😅 Anonymkode: 19aff...103
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #5 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Her ble jeg litt nysgjerrig kjenner jeg! Er allergisk mot både pollen, støv og dyr selv (og juletrær, svibler og julestjerner 😆), men har aldri snakket med legen om immunterapi. Hva går dette ut på? Og vil det at jeg allerede har hund tross allergien (knasker allergitabletter til den store gullmedaljen) påvirke en eventuell behandling tror du? 🤔 Er helt sikkert greit å ta dette opp med legen for å få de svarene jeg søker, men siden du allerede er i gang benytter jeg meg av sjansen til å spørre litt her 😅 Anonymkode: 19aff...103 Det er veldig enkelt, jeg bare tar en tablett på kvelden. Den gir en veldig bjørkaktig smak, den skal legges under tungen. Må ta zyrtec innimellom for behandling gir allergi reaksjon. Så jeg skal ta en tablett for pollen og en for pels hver dag i 3 år, så blir jeg forhåpentligvis kvitt allergien. Den for pollen har vist seg veldig effektiv, den mot pelsdyr er ikke like godt dokumentert. Men ja, snakk med legen din om det 🙂 Anonymkode: 0a057...47d 1
Hemlock Skrevet 9. april 2021 Forfatter #6 Skrevet 9. april 2021 FrøkenMånestråle skrev (5 timer siden): Hvis du er reagerer på gress så reagerer du nok på høy og. Var sånn jeg fant ut at jeg hadde pollenallergi som barn, hoppet i høyet. Men uten at jeg har sånn inngående peiling så mener jeg det er forskjellige typer høy så hvis du går til legen og sjekker hva du faktisk reagerer på så kan du jo se om det finnes et "høy" alternativ uten det du reagerer på. Men ta det hos legen. Er nok helt sikkert allergisk mot høy også😕 Før jeg begynte å reagere på pollen, hadde jeg marsvin i flere år, men kjente aldri noe reaksjon på høyet. Er vel derfor jeg krysser fingrene for at det ikke er noe nå heller. Det blir nok tur til legen snart😄
Hemlock Skrevet 9. april 2021 Forfatter #7 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Om du er veldig plaget av allergien og får påvist av lege, så kan du få immunterapi. Da blir du kvitt allergien etter 3 år. Jeg tar den behandlingen mot pollenallergi og pelsdyrallergi. Håper på å få meg hund når behandlingen er over 😁 Anonymkode: 0a057...47d Spennende! Skal høre med legen😄 Prøver meg på bipollen i mellomtiden, men har ikke sett om det har noen effekt ennå. Alt dette med allergi er helt nytt for meg😄
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #8 Skrevet 9. april 2021 Jeg har hatt immunterapi mot bjørk i tenårene. Det lettet halvparten av symptomene, men er godt plaget enda. I noen land er det sjelden anbefalt over 10 års alder pga bedre effekt hos barn. Anonymkode: 54f1c...72e
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #9 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har hatt immunterapi mot bjørk i tenårene. Det lettet halvparten av symptomene, men er godt plaget enda. I noen land er det sjelden anbefalt over 10 års alder pga bedre effekt hos barn. Anonymkode: 54f1c...72e Jeg har hatt det mot gress. Det hjalp ikke, men vet at det hjelper for noen. Anonymkode: 85cc1...c2f
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #10 Skrevet 9. april 2021 Jeg har pollenallergi og reagerer faktisk enda mer på høy. Da nyser jeg som bare det og det klør i øre, nese og gane Anonymkode: a9dbc...eb7
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #11 Skrevet 9. april 2021 Som barn merket jeg aldri noen pollenallergiplager, men jeg drev med hest og hver gang jeg var i stallen klødde det fælt så jeg var/er nok allergisk mot høy. Nå, i voksen alder har jeg pollenallergi. Jeg har fått påvist gressallergi, nærmere bestemt timotei. Siden jeg reagerer lenge før gresspollensesongen starter er jeg nok allergisk mot andre pollenarter også. Anonymkode: 5a1a2...e77
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå