Gå til innhold

Alternativ til vitaminer?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tatt en blodprøve hos legen og fått beskjed om at jeg må ta tilskudd for vitamin D og B12. Jeg er syk og går på utallige medisiner daglig, og vil helst ikke måtte poppe i meg enda flere piller. Synes ikke det er hyggelig å ta. Noen som vet om alternativer - kan jeg ta vitaminbjørner i stedet for eksempel? 

Anonymkode: 1d8fe...acc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar vitamin D og det er en tyggetablett som smaker appelsin. Kjøper det på vanlig dagligvarebutikk.

Anonymkode: 5cb49...b66

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tar vitamin D og det er en tyggetablett som smaker appelsin. Kjøper det på vanlig dagligvarebutikk.

Anonymkode: 5cb49...b66

Takk, skal sjekke det ut om jeg ikke finner noe annet. Skulle helst hatt et multivitamin slik at jeg fikk i meg både vitamin D og B12. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har tatt en blodprøve hos legen og fått beskjed om at jeg må ta tilskudd for vitamin D og B12. Jeg er syk og går på utallige medisiner daglig, og vil helst ikke måtte poppe i meg enda flere piller. Synes ikke det er hyggelig å ta. Noen som vet om alternativer - kan jeg ta vitaminbjørner i stedet for eksempel? 

Har du først fått mangler er det viktig å få opp nivåene raskt. Og d vitamin og b13 mangel er ikke noe å kødde med,men det finnes dråper du kan ta om det føles bedre

Anonymkode: da6ed...bf9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fikk beskjed om å ta tilskudd og at ingen mat vil kunne få opp verdiene mine når de først har blitt lave. Ellers blir det vanskelig å gå ut i sola når det ikke er noe sol ute.. Er snø her jeg bor.  😅

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Vegansk D vitamin har ikke kjemikalier i seg, og D-Pearls er bra de også. 

D- Pearls, finne i alle kosthold butikker, ingen kjemikalier eller dritt oppi disse, min samboer tar disse , de finnes i ulike varianter med hvor mye innhold av D-vitamin det er oppi. Men siden jeg ikke spiser kjøtt fordi jeg er vegetarianer og det er gelatin i disse så bruker jeg de som jeg legger neste link ved.

https://www.apotera.no/d-pearls-40-mcg-120-kapsler?gclid=CjwKCAjw07qDBhBxEiwA6pPbHl0-bgOOiyVCE5_nNFQo2Ld13YwopOJ8BjhrsltEc4Ha_Cvtr_8OnhoCZUgQAvD_BwE

Vegansk D - vitamin, bra for de som er vegetarianere og veganere. Disse bestiller jeg via nett siden har ikke sett de på noen norske butikker. 

https://www.med24.no/kosttilskudd/vitaminer/d-vitamin/dfi-vegansk-d3-50-mcg-90-kap

Endret av WonderWomaan
AnonymBruker
Skrevet
WonderWomaan skrev (1 minutt siden):

Vegansk D vitamin har ikke kjemikalier i seg, og D-Pearls er bra de også. 

D- Pearls, finne i alle kosthold butikker, ingen kjemikalier eller dritt oppi disse, min samboer tar disse , de finnes i ulike varianter med hvor mye innhold av D-vitamin det er oppi. Men siden jeg ikke spiser kjøtt fordi jeg er vegetarianer, og det er gelatin i disse så bruker jeg de som jeg legger neste link ved.

https://www.apotera.no/d-pearls-40-mcg-120-kapsler?gclid=CjwKCAjw07qDBhBxEiwA6pPbHl0-bgOOiyVCE5_nNFQo2Ld13YwopOJ8BjhrsltEc4Ha_Cvtr_8OnhoCZUgQAvD_BwE

Vegansk D - vitamin, bra for de som er vegetarianere og veganere:

https://www.med24.no/kosttilskudd/vitaminer/d-vitamin/dfi-vegansk-d3-50-mcg-90-kap

Tror ikke helt du forsto.. Jeg ønsker ikke å ta flere piller/kapsler, vil helst ha noe spiselig eller drikkelig, og helst noe som inneholder både vitamin D og B12. Derfor jeg lurte på om vitaminbjørner var et alternativ. 

AnonymBruker
Skrevet

Når du først har mangler trenger du å få opp nivåene raskt, og bør ta tilskudd. Ta vitaminer  en periode og ta nye prøver etter noen måneder, er nivåene normale da kan du holde det vedlike med kosten og evt sol når sommeren kommer.

Anonymkode: 246e0...86b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hva med denne, Ts? 

https://www.farmasiet.no/catalog/kosttilskudd-og-mat/vitaminer-og-mineraler/nycoplus-multi-tab-200,5001167/?gclid=EAIaIQobChMIwvbUyrvw7wIVrIBQBh2EGwUXEAQYASABEgJGQfD_BwE

Anonymkode: 4817b...cec

AnonymBruker
Skrevet

Slutt å vær så vanskelig! Du må få opp verdiene dine og da holder det ikke med vitaminbjørner.

Anonymkode: 078c5...0f6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...