Gå til innhold

Kan dette være herpes? Dame

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min har herpes men jeg har aldri hatt noe «voldsomt» utbrudd hvor jeg har tenkt at jeg har det, men jeg får kløe hver gang etter mensen. 

Mot slutten av mens får jeg kløe og rødhet under klitorishetta, men det ser ikke ut som blemmer.. det er rødt, prikkete eller kan se ut som gnagd hud. Noen ganger kanskje litt hoven. Det småklør innimellom men svir ikke og er ikke vondt eller ubehagelig. Hadde aldri lagt merke til det sikkert ellers, men jeg følger nøye med der nede siden jeg vet mannen har det.

Dere damer med herpes, kan dette være herpes? Eller er symptomene like?
Det blir sånn ved hver mens, og aldri utenom.. etter et par dager er det borte. 

Anonymkode: 9af64...d85

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei det tror jeg ikke det er. Herpes kommer uavhengig av mensen så langt jeg har hørt og erfart og sjeldent med "faste mellomrom" på den måten. Hos meg kommer det ifm forkjølelse f eks men ikke hver gang heller.

Kan det være noe som gnager? Bruker du bind? Om tampong, kan tråden gnisse på klitoris? Tenker om det er noe som utgjør noe forskjell ift når du ikke har mensen?

Anonymkode: eef76...9d8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan være sopp? Ganske vanlig. Prøv en behandling med Canesten

Anonymkode: b1838...fb5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan av og til få noe sånt, og jeg har problemer med såre slimhinner pga en sykdom og har i alle fall ikke herpes (tatt antistofftest som var negativ i forb med annen utredning). Hos meg hjelper det å bruke intimolje når jeg dusjer, og ellers multigyn actigel både i vagina og rundt indre kjønnslepper.

Anonymkode: dcc8f...f17

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei det tror jeg ikke det er. Herpes kommer uavhengig av mensen så langt jeg har hørt og erfart og sjeldent med "faste mellomrom" på den måten. Hos meg kommer det ifm forkjølelse f eks men ikke hver gang heller.

Kan det være noe som gnager? Bruker du bind? Om tampong, kan tråden gnisse på klitoris? Tenker om det er noe som utgjør noe forskjell ift når du ikke har mensen?

Anonymkode: eef76...9d8

Jeg bruker bind, men kanskje jeg skal prøve med tampong neste gang. Mulig det gnisser litt, uten at jeg tenker på det..

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som sopp, typisk å få etter mensen.

Anonymkode: d61f4...42f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan være sopp? Ganske vanlig. Prøv en behandling med Canesten

Anonymkode: b1838...fb5

Mulig! Jeg prøvde en behandling men syns ikke det fungerte.. skal sies jeg tok pilla og smurte sikkert ikke mange nok dager. Slurvet litt der.. kanskje jeg skal prøve igjen

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har herpes og det kan komme i forbindelse med mensen. Får da også nervesmerter i beinet og stikker og klør før det bryter ut.

Det der høres mer ut som at du reagerer på Truseinnlegg eller bind. Kjøp et annet merke og se om du merker forskjell.

Anonymkode: a8587...fe4

• Liker 1
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.4.2021 den 21.31):

Jeg har herpes og det kan komme i forbindelse med mensen. Får da også nervesmerter i beinet og stikker og klør før det bryter ut.

Det der høres mer ut som at du reagerer på Truseinnlegg eller bind. Kjøp et annet merke og se om du merker forskjell.

Anonymkode: a8587...fe4

Når du sier nervesmerter i beinet. Mener du i foten..eller skjelettet på en måte da.

Jeg får smerter stikninger i siden, ene rumpeballen og nedover ene låret..

Anonymkode: e9c43...944

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...