AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #1 Del Skrevet 8. april 2021 Husker den var på alle bord da jeg var liten, men nå ser jeg den sjeldent. Jeg personlig likte aldri løkrull, syntes det luktet vondt. Hva skjedde med løkrullen? Er den borte? Anonymkode: 9e2ce...a1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 8. april 2021 #2 Del Skrevet 8. april 2021 Hva er løkrull? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Føsleguri Skrevet 8. april 2021 #3 Del Skrevet 8. april 2021 SoWhat? skrev (3 minutter siden): Hva er løkrull? https://matlevering.coop.no/frokost/palegg/kjottpalegg/fana-kjott-lokrull-100g Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 8. april 2021 #4 Del Skrevet 8. april 2021 Føsleguri skrev (2 minutter siden): https://matlevering.coop.no/frokost/palegg/kjottpalegg/fana-kjott-lokrull-100g Ok Har aldri sett eller hørt om det jeg 🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Føsleguri Skrevet 8. april 2021 #5 Del Skrevet 8. april 2021 SoWhat? skrev (Akkurat nå): Ok Har aldri sett eller hørt om det jeg 🙂 Jeg husker så vidt vi hadde det når jeg bodde hjemme, men jeg tror ikke jeg har kjøpt det selv noen gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmokeyEye Skrevet 8. april 2021 #6 Del Skrevet 8. april 2021 Heter den ikke servelat nå, eller er det ikke det samme? Humh... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #7 Del Skrevet 8. april 2021 Løkrull er det bergenske navnet på pålegget som ellers i landet heter servelat. I Bergen er nemlig servelat en pølse man skjærer i skiver og steker i panne til middag. Vil anta løkrull finnes fremdeles i bergenske ferskvaredisker? Jeg har ikke spist det siden jeg var student, sånn for ca 30 år siden. Anonymkode: e6856...687 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #8 Del Skrevet 8. april 2021 Åh, løkrull! Nå ble jeg nostalgisk her. 😂 Lukter vondt, smaker godt. Kanskje man finner det enda på Lerøy mat på Galleriet Anonymkode: f032e...f10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 8. april 2021 #9 Del Skrevet 8. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Løkrull er det bergenske navnet på pålegget som ellers i landet heter servelat. I Bergen er nemlig servelat en pølse man skjærer i skiver og steker i panne til middag. Vil anta løkrull finnes fremdeles i bergenske ferskvaredisker? Jeg har ikke spist det siden jeg var student, sånn for ca 30 år siden. Anonymkode: e6856...687 Nei, servelat og løkrull er ikke det samme, men det ligner 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 8. april 2021 #10 Del Skrevet 8. april 2021 Servelat er overalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #11 Del Skrevet 8. april 2021 Rumle skrev (5 minutter siden): Nei, servelat og løkrull er ikke det samme, men det ligner Det som i Bergen heter løkrull er det jeg ellers ville kalt servelat. Men det som på bergensk heter servelat er noe annet enn løkrull. Anonymkode: e6856...687 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #12 Del Skrevet 8. april 2021 Vi har løkrull i ferskvaredisken på Meny selges også vakuumpakket. Bergen, ja. Anonymkode: 6f7f7...e33 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 8. april 2021 #13 Del Skrevet 8. april 2021 (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det som i Bergen heter løkrull er det jeg ellers ville kalt servelat. Men det som på bergensk heter servelat er noe annet enn løkrull. Anonymkode: e6856...687 Ja, forstår deg nå, men jeg tenker motsatt, at det som her (Bergen) heter servelat og brukes, som du sier, stekt til middag, er det som ellers brukes som servelat, tyntskåret som pålegg. Mulig jeg tar feil, men det ser sånn ut i alle fall 😊 Endret 8. april 2021 av Rumle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jif Skrevet 8. april 2021 #14 Del Skrevet 8. april 2021 Spiste løkrull rett før påske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #15 Del Skrevet 8. april 2021 Finner løkrull på Extra i Bergen, men har aldri smakt det. Anonymkode: 031c9...a8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #16 Del Skrevet 8. april 2021 Servelat og løkrull er da vel ikke det samme? Anonymkode: ff937...27a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 8. april 2021 #17 Del Skrevet 8. april 2021 Jeg hadde helt glemt at løkrull egentlig er et pålegg - etter mange år med Pondus-lesing tenker jeg bare på det som en mindre flatterende personbeskrivelse 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #18 Del Skrevet 8. april 2021 Åh! Nå måtte jeg google Gilde løkrulade, og det ser ut som den har gått ut av produksjon? Bønes løkrull får man ennå kjøpt her på Vestlandet vertfall. Og servelat er jo noe HELT annet! Anonymkode: 3e58e...447 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå