Gå til innhold

Rimelig prisavslag hva B-vare

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva anses som et rimelig prisavslag ved en b-vare? Gjerne oppgitt i prosent. Tenker at butikken vil jo måtte kassere produktet uansett, så alt er vel bedre enn ingenting. Er bare redd for at det ikke blir noe løsning, dersom jeg krever et høyt prisavslag og de avviser det

Anonymkode: 5eb54...0af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tenker du på utstillingsmodell, når du skriver B-vare?

Anonymkode: b3caf...201

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis det er noe galt med produktet får jo gjerne butikken full refusjon /ny vare av leverandør, så da kan de ikke selge. 

Er det utstilling så tenker jeg 30 % avslag er rimelig 

Anonymkode: 4734c...85c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

B-varer som står fremme går ofte til 30-50% av etter det jeg har sett på Elkjøp og power. 

Anonymkode: 671e3...16e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

B-varer som står fremme går ofte til 30-50% av etter det jeg har sett på Elkjøp og power. 

Anonymkode: 671e3...16e

Synes det varierer veldig, også mellom de ulike butikkene. Når det står f eks outlet vare på nettet, så kan det skille ganske mange hundrelapper butikkene imellom. Begrunnelsen for at det er outlet vare, er derimot ofte den samme : benyttet fornøydgaranti, åpnet pakke, utstillingsvare osv.

Men hvorfor har Elkjøp outlet varer nå som de ikke praktiserer fornøydgarantien lengre? Det får jeg aldri noe fornuftig svar på. 

Anonymkode: 54786...bec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Tenker du på utstillingsmodell, når du skriver B-vare?

Anonymkode: b3caf...201

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvis det er noe galt med produktet får jo gjerne butikken full refusjon /ny vare av leverandør, så da kan de ikke selge. 

Er det utstilling så tenker jeg 30 % avslag er rimelig 

Anonymkode: 4734c...85c

Nei, ikke noe utstillingsmodell. Er egentlig en vare som skulle ha vært en A-vare, men som det er en feil med som er godt synlig. Klagde derfor til butikken og fikk tilbud om enten tilgodelapp fot nytt produkt når det var tilbake eller prisavslag. Synes prisavslaget var lavt da de ikke kommer til å få solgt produktet i etterkant uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hvis du synes tilbudet til Elkjøp er for dårlig får du velge tilgodelapp da... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kommer an på varen, og hva som er feil med den. 

I utgangspunktet bør du få et avslag som står i stil med verdiforringelsen. 
Ved utstillingsmodell 10-30% avhengig av hva slags bruk den blir utsatt for i utstillingen.
Er det direkte bruksslitasje, så ville jeg sagt at 50% måtte til. 
Er det rent kosmetisk, kan det være bare noen 100-lapper (Spesielt hvis det kan fikses med litt maling eller noe.) 
Andre grunner kan gi andre avslag. 

Varen er i bunn og grunn verd det noen er villige til å betale for den. 
Om du synes avslaget er for lite, så ber du om tilgodelapp på nytt produkt. 
(Du kan jo følge med og se om de prøver å selge den til andre med avslag.) 

Anonymkode: 1b5c0...542

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Men hvorfor har Elkjøp outlet varer nå som de ikke praktiserer fornøydgarantien lengre? Det får jeg aldri noe fornuftig svar på. 

Anonymkode: 54786...bec

Innpakning som er ødelagt under transport, riper i produktet, utstillingsvarer med tydelige bruksmerker, det kan være flere grunner. 

Anonymkode: 9e930...7a9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor godta en tilgodelapp? Hvis de ikke kan rette feilen eller levere et nytt produkt innen rimelig tid så ville jeg hevet kjøpet og kjøpt det et annet sted. 

Anonymkode: 5e473...285

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Må bare presisere at det ikke er noe vare fra Elkjøp eller lignende, er snakk om et klesplagg som har en godt synlig mangel. De har ikke flere av produktet inne, så må da enten få prisavslag eller tilgodelapp som er det de har tilbudt. Har i utgangspunktet ikke tenkt til å takke ja til tilgodelapp, da skal jeg heller ha pengene tilbake. Men har gjerne lyst på produktet og de får ikke solgt klær som alt er brukt, så tenkte å høre om hvor mye det er innafor å prute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...