Gå til innhold

Kjøpe dumbbells vekt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som alle andre er det hjemme trenings som gjelder! 
trener 5 dager i uka styrke hjemme(gjort dette siden før jul og fått gode treningsvaner og rutiner) og har hittil greid med med stikker og kettlebell. 
kettlebell jeg har er 10 kilo, noe som nå begynner å bli lett.tenker jeg må kjøpe nye men det er en sak har også sett at behovet for dumbbells øker og skal kjøpe det men hvordan vekt bør jeg ha på de tenker dere? Får jo ikke testet i butikk eller på treningssenter siden alt er stengt...

kvinne, 26, 168 høy og 63 kilo om det har noe å si 😂🙈

Anonymkode: 04345...e30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer an på hvilke øvelser du skal gjøre? Finnes ulike kit hvor du kan sette på små vektskiver

Endret av Thie
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs litt på hvilke øvelser du pleier å gjøre. Om du trener tungt og tenker å fokusere på progresjon så ville det kanskje vært lurere å kjøpt en stang og et par 2.5 kg, 5 kg, 10 kg og 20 kg vektskiver - du vil få langt mer utav det for pengene enn å skulle kjøpe et titalls dumbbells. 

Anonymkode: 2b323...e33

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I crossfit trener vi mye med dumbbells. Standard vekt for nybegynnere er 10 kg og viderekomne 15 kg. Jeg trener mest med disse vektene hjemme nå under corona. Kjører mye på tempo og puls sammen med vekten. Generelt kan man jobbe mye med tempo for å gjøre øvelser tyngre. For eksempel knebøy svært sakte ned og eksplosivt opp. 

Anonymkode: e803e...8b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte et sett på XXL hvor jeg kan bygge de ut, så jeg har flere vekter i samme manualer. Maks vekt på disse er bare 9 kg per manual da, så blir nok for lett for deg vil jeg tro. Men kan anbefale deg å sjekke ut noe sånt, så slipper du flere sett eller at du fort trener deg ut av det paret du har. 

Anonymkode: fa257...3b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...