Gå til innhold

Munnbind om man er immun?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Må man bruke munnbind om man er immun mot corona, enten fordi man har gjennomgått sykdom og er immun i minst 6 måneder eller har blitt fullvaksinert? 

Anonymkode: 5f63a...805

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det må man

Anonymkode: 35412...c1b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Vel. Jeg er fullvaksinert og har blitt smittet av korona, så ja. 

Anonymkode: 736a3...f0e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Selv om du er immun kan du smitte andre. Munnbind er for å hindre DU fører smitte videre. Ikke at du skal bli smittet. Trodde folk hadde lært?

Anonymkode: f62f4...d30

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja. Selv om du er immun kan du smitte andre. Munnbind er for å hindre DU fører smitte videre. Ikke at du skal bli smittet. Trodde folk hadde lært?

Jeg har jo ikke corona lenger og kan vel ikke smitte andre?

Jeg er fullstendig klar over at munnbind er til for å unngå å smitte andre, ikke for å beskytte meg selv.

AnonymBruker
Skrevet

I områder hvor det er pålagt å bruke munnbind i butikker etc. skal vel alle bruke munnbind.

Anonymkode: 6a287...d80

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er fullstendig klar over at munnbind er til for å unngå å smitte andre, ikke for å beskytte meg selv.

Det er vel en viss usikkerhet om man kan være bærer av aktivt virus selv om man ikke blir syk selv, så derfor skal man bruke munnbind.

Anonymkode: 8d4ba...bff

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Og du blir ikke nødvendigvis immun av verken vaksine eller å ha gjennomgått sykdommen. Vaksinen beskytter vel 80-90% mot alvorlig sykdom, men du kan fortsatt få corona og et mildt sykdomsforløp. På samme måte som du kan bli syk av en annen virusmutasjon enn den du har hatt 

Anonymkode: eedcf...df6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Du kan fint smitte andre selv om du er immun. Immunitet hindrer deg fra å bli syk, ikke smitte andre.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Ja. Og du blir ikke nødvendigvis immun av verken vaksine eller å ha gjennomgått sykdommen. Vaksinen beskytter vel 80-90% mot alvorlig sykdom, men du kan fortsatt få corona og et mildt sykdomsforløp. På samme måte som du kan bli syk av en annen virusmutasjon enn den du har hatt 

Anonymkode: eedcf...df6

Jeg er immun mot de mutasjonene som var i Norge på det tidspunktet jeg var smittet, sier legen min.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor lete etter smutthull hele tida!?? Nå holder vi ut et par mnd til . 

Anonymkode: b6ba4...ad9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor lete etter smutthull hele tida!?? Nå holder vi ut et par mnd til . 

Anonymkode: b6ba4...ad9

Det tror jeg ikke før jeg ser det. Har fått høre "bare litt til nå" i snart et år! 

Det har ingen ting med å lete etter smutthull, det var et spørsmål fordi jeg oppriktig lurer på det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også immun men går med munnbind. Selv om sjansen for å smitte er liten så er det ingen som vet at du er immun. Så jeg gjør det av hensyn til fremmede. 

Anonymkode: 1c036...d6c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er fullvaksinert, men går selvsagt med munnbind likevel. 

Anonymkode: 9dd81...43f

Skrevet

Vi bruker jo munnbind slik at vi ikke smitter andre for det er jo tydelig at de som er vaksinerte og kan få corona så munnbind blir vi nok ikke kvitt med det første.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...