Gå til innhold

Vannlekkasje fra leilighet over

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, bor i et borettslag med naboer rundt meg både oppe, nede og rundt. Det har vært et par episoder de siste årene der det har lekket vann fra vaskemaskinen etc fra naboen over ned til oss. Vedkommende gidder ikke å åpne døren når vi banker på. Det har også skjedd på nattestid. Heldigvis har vi fått tørket opp, og taket er tørt etterpå, men jeg begynner å bli redd for om dette skulle skje en gang vi ikke er hjemme. Vaktmesteren har fått beskjed alle gangene og tar alltid en prat med vedkommende. Men nå lurer jeg på om dette er noe jeg må nevne for styret? 

Anonymkode: 522b3...69c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du bør definitivt nevne dette for styret før det blir et alvorlig problem. Dette kan komme til å koste, både for deg, naboen og borettslaget.

Anonymkode: 3f8c2...e70

• Liker 4
Gjest Lunaris
Skrevet

Blir jo vannskade på deres leilighet. Naboen din må i det minste installere vaskemaskinem riktig...

AnonymBruker
Skrevet

Du varsler styret som får takstmann og rørlegger på befaring. Garantert vannskader

Anonymkode: 60698...245

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Reparasjon av dette tar styret med forsikringen til borettslaget som evt krever regress fra beboer med vaskemaskinen. 

Du må kontakte styret asap. 

Anonymkode: d3f16...0f0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Se i vedtektene om det står oppført noe om erstatningskrav overfor naboer. Der jeg bodde før sto det klart og tydelig at dersom det oppstår vannlekkasje/brann o.l som kunne vært forebygget eller som skyldes mangel på vedlikehold/reparasjon (å passe på at vaskemaskinen er montert riktig går under dette) i leilighet X og dette fører til skader i leilighet Y, både på konstruksjon og på eiendeler, står eier av leilighet X som økonomisk ansvarlig for skadene i leilighet Y.

Hvis det gjør det, henviser du til vedtektene (gjerne med sitat) når du tar kontakt med styret. Jeg vet ikke hvordan styret der du bor er, men styret der jeg bodde bestod av noen late og tafatte apekatter som kastet alt av henvendelser ut vinduet om grunnlaget var for tynt for dem.

Anonymkode: 0bd1a...8bf

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...