AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #1 Skrevet 8. april 2021 Nå er jeg så utrolig lei av den magen min. Jeg skal til legen neste uke, men ønsker å høre om noen har erfaringer jeg ikke har tenkt på. De siste ukene har jeg ikke kunnet spise noe uten å få luft i magen, bli oppblåst og gå med magesmerter. Jeg får ikke ut så mye luft som jeg vil, så det blir liksom "aldri" bedre. Jeg har forsøkt å ikke spise. spise sunnere, slutte med sukker, spise mer frukt og grønnsaker, mer fiber, drikke mer vann, kutte melk, kutte melprodukter - men alt resulterer i oppblåsthet. Hva kan jeg egentlig spise? Jeg har tatt allergitest uten funn, og som skrevet brukt elimineringsmetoden for å teste for glutenintoleranse og what not, men det blir ikke bedre. Hvilke sykdommer kan jeg evt ha dersom det ikke er pga kostholdet mitt? Anonymkode: 0a237...87b
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #2 Skrevet 8. april 2021 Må forresten si; normal avføring. Relativt mye stress, men det har jeg hatt i hele mitt voksne liv (ca 15 år) Anonymkode: 0a237...87b
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #3 Skrevet 8. april 2021 Tygger du mye tyggis? Anonymkode: 80577...472
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #4 Skrevet 8. april 2021 Jeg har selv fått mindre luft i magen etter jeg kuttet ut øl og sluttet å drikke brus. Drakk jeg en øl så ble alt kaos i magen. Synd når øl er så godt. Angst og nervøsitet vil jo prege magen, kanskje det kan hjelpe med meditasjon/teknikker hvor du roer ned? Tror du at du svelger mye luft? Anonymkode: a926d...d08
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #5 Skrevet 8. april 2021 Drikker du kullsyre? Det er en versting. Anonymkode: 1eacb...5e5
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #6 Skrevet 8. april 2021 Holder meg unna både tyggis og brus, i verste fall drikker jeg kullsyrevann. Men holder meg som regel til vann. Tyggis har jeg ikke "spist" på flere år, vet hvordan magen blir med tyggis 😂 Anonymkode: 0a237...87b
Anne Liese Braun Skrevet 8. april 2021 #7 Skrevet 8. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): spise mer frukt og grønnsaker, mer fiber har du også testet et periode helt uten frukt? Grønnsaker - ihvertfall kokte - er bra, men frukt derimot... Funker ikke for meg ihvertfall. Fiber kan også skape masse bevegelse i magen
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #8 Skrevet 8. april 2021 Anne Liese Braun skrev (10 minutter siden): har du også testet et periode helt uten frukt? Grønnsaker - ihvertfall kokte - er bra, men frukt derimot... Funker ikke for meg ihvertfall. Fiber kan også skape masse bevegelse i magen Jeg er ikke så kjempeflink til å spise frukt, dessverre. Det blir med en banan i ny og ned, that's it 🙈 Ts Anonymkode: 0a237...87b
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #9 Skrevet 8. april 2021 Jeg har det også sånn, føler at jeg får luft i magen av absolutt alt! Blitt konkludert med at jeg har irritabel tarm siden det ikke er utslag på allergi, hadde gastroskopi for 10 år siden uten funn. Burde kanskje tatt en ny... Men forsøkte meg på low fodmap dietten å da føltes magen bra. Kuttet da melk, som jeg aldri har kuttet før, å levde strengt i ca. 2 mnd. Men er et veldig vanskelig kosthold å leve på dessverre. Men man skal jo egentlig tilføre en og en matvare etter en stund da. Men jeg er for utålmodig... Har du prøvd denne dietten? Anonymkode: b92a9...be8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå