Gå til innhold

Fjerne føflekk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en ekkel føflekk jeg vil ha vekk, men ønsker ikke fastlegen min skal gjøre det.. kan jeg be om henvisning til sykehus eller vil fastlegen nekte dette? 
Eventuelt så er jeg villig til å få den fjernet privat.. men vil helst til hudlege på sykehus..

må jeg ha en begrunnelse for ønsket mitt?

Anonymkode: c926f...97d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har en ekkel føflekk jeg vil ha vekk, men ønsker ikke fastlegen min skal gjøre det.. kan jeg be om henvisning til sykehus eller vil fastlegen nekte dette? 
Eventuelt så er jeg villig til å få den fjernet privat.. men vil helst til hudlege på sykehus..

må jeg ha en begrunnelse for ønsket mitt?

Anonymkode: c926f...97d

Fastlegen kan henvise deg til en privatpraktiserende hudspesialist, med offentlig avtale, som fjerner føflekken. Det koster en egenandel på under kr 500.   Han kan også henvise deg til hudavd på nærmeste sykehus, samme egenandel som hus hudspesialist.  Alternativt kan du gå på Volvat og få flekken fjernet der, men da koster det deg et par tusen kroner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har en ekkel føflekk jeg vil ha vekk, men ønsker ikke fastlegen min skal gjøre det.. kan jeg be om henvisning til sykehus eller vil fastlegen nekte dette? 
Eventuelt så er jeg villig til å få den fjernet privat.. men vil helst til hudlege på sykehus..

må jeg ha en begrunnelse for ønsket mitt?

Anonymkode: c926f...97d

Fastleger gjør vel ikke slikt lenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thyra skrev (1 time siden):

Fastleger gjør vel ikke slikt lenger?

Jo, legen min fjernet en i fjor. Og skal dit igjen, for å fjerne to.

Anonymkode: fc410...e68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thyra skrev (4 timer siden):

Fastleger gjør vel ikke slikt lenger?

Min har fjernet to på meg

Anonymkode: ab568...e5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fjernet mange, både hos lege hudspedialist og plastisk kirurgisk (en synlig og stor i ansiktet). Jeg vil anbefale deg at du får legen til å henvise deg til en hudspedialist som samarbeider med helfo. Da betaler du bare vanlig egenandel (2-300ish) og de sjekker også alle føflekkene dine med noe laseropplegg. Kanskje du har flere som bør fjernes, kanskje ikke. Legene har ikke dette apparatet, men du må ha time for å bli henvist 👍

Anonymkode: b8a87...007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...