Gå til innhold

Hvilken barnebok er dette? (80-90-tallet)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En slektning hadde en bildebok hun pleide å lese for oss barna i familien da vi var rundt 4-6 år. Bildebok med tegnede illustrasjoner:
 

Jeg husker at hovedpersonen var en BIL som hadde oransje PELS over hele seg, og så bodde den bilen hos ei som het Bestemor Svinghjul, og der plukket de epler eller noe. Det var fjell overalt i landskapet, med smale veier som gikk rundt og rundt oppover fjellene, så bilen knapt kom frem uten å rase utfor. 
 

En dag havnet bilen nede i noen underjordiske huler, der det bodde en hel masse bittesmå flymaskiner (med ansikt og øyne), som ikke klarte å finne veien ut alene. Det vokste gassballonger inne i hulen, synes jeg å huske. Alle sammen sydde sammen klærne i kofferten til [han som kjørte bilen] og laget en stor skjerm som de fylte med gassballonger, og så FLØY bilen ut ved hjelp av ballongene og alle de små flyene fulgte etter ut i sollyset og oppdaget at de hadde flotte farger. Flyene ble med dem til bestemoren og spiste epler. 
 

Bilen ble omtalt som «[tostavelsesnavn jeg ikke husker] den ville bilen», som i at den ikke var helt tam.
 

Er det noen som husker denne boken??? Skulle så gjerne funnet den igjen, men får null treff ved å søke på det jeg husker. 

Anonymkode: 0768b...316

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, TUSEN TAKK! 😍 Fantastisk! 

Anonymkode: 0768b...316

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke søkeord og hvilken søkemotor brukte du da, TS? Jeg får opp mange treff på den boka bare ved å søke på Den ville bilen.

Anonymkode: 94f46...f2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Hvilke søkeord og hvilken søkemotor brukte du da, TS? Jeg får opp mange treff på den boka bare ved å søke på Den ville bilen.

Anonymkode: 94f46...f2b

Det kommer nok an på hva slags profil du er tillagt når det gjelder informasjonskapsler. Jeg fikk ikke opp noe som helst om den boken når jeg bare søker på «Den ville bilen». 
 

Du vet at med mindre man bruker alternativer som Duck Duck Go, så har det der mye å si, ikke sant? 😅

Anonymkode: 0768b...316

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...