Gå til innhold

Kommer dette på rullebladet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har engang blitt kjørt hjem og bortvist av politiet til et bestemt tidspunkt fordi jeg var veldig full og klarte ikke helt å ta vare på meg selv og var nok til sjenanse for andre. De spurte kun om legitimasjonen min.

Engang slo jeg etter ei jente en gang, ikke hardt, og hun tok ingen skade, men vi begynte begge å krangle på forhånd og det hauset seg fort opp. Dette var på nach og de ville ha meg hjem. Politiet kom og sa jeg ikke var ønsket der og bortviste meg. Ble spurt om legitimasjon igjen. Er overhodet ikke en voldelig person, men var full og ble provosert av henne.

Dette er begge deler en stund siden. Har aldri betalt noe bot eller blitt arrestert. Jeg bare lurer på om sånt overnevnt her kommer på rullebladet eller blir noe form for dokumentert? Er det mulighet å få sjekket dette? 

Jeg er kvinne i slutten av 20-årene hvis det skulle ha noe å si.

Anonymkode: 33701...fa3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hendelse nummer to ble ikke anmeldt, politiet ble bare ringt skulle jeg nevne

Anonymkode: 33701...fa3

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer i politiloggen (altså ting som skjer når tjenestemennene er på patrulje), men neppe på rullebladet dersom du ikke ble anmeldt og bøtelagt eller dømt, og det heller ikke ble tatt ut noen siktelse mot deg fra offentlige myndigheter. Bortvisning fører ikke nødvendigvis til slik bot eller siktelse som havner på rullebladet med mindre politiet anser det som så grovt at de går direkte til det skrittet, men som regel fungerer bortvisning som en advarsel, der man gjerne får en sjanse til å dra hjem og sove ut rusen. 

Om disse tingene er lenge siden, så ville du antageligvis ha fått vite om anmeldelse eller bot, så dersom du ikke har hørt noe til nå har du neppe noe å bekymre deg for. Men jeg ville jo roet ned på festinga hvis du er av typen som ofte havner borti bråk. 

Anonymkode: 21a0e...576

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...