AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #1 Skrevet 7. april 2021 Her bruker vi vel omtrent en time til halvannen time i uka. To voksne. Føler det er helt greit, men ser at mange andre i samme situasjon bruker langt mer. Bruker vi unormalt lite tid på dette? Anonymkode: af050...cd2
Gjest Lunaris Skrevet 7. april 2021 #2 Skrevet 7. april 2021 I uka? Jeg bruker minst en time per dag.
Million Skrevet 7. april 2021 #3 Skrevet 7. april 2021 En time eller halvannen time på en hel uke? Mener du hver, eller dere to tilsammen? Jeg brukte vel et kvarter på bare å folde håndklær og kluter som var rene og tørre i stad, og legge på plass etterpå. Det er et lite gjøremål, en enkelt dag, som tilsvarer en fjerdedel av ALL tiden du bruker på en hel uke på husarbeidsgjøremål. Høres merkelig ut at dere kan bruke så lite. Sikker på at du har beregnet riktig? 1
PoisonIwy Skrevet 7. april 2021 #4 Skrevet 7. april 2021 Sikkert 60-90 min hver dag. Oppvask, Vaske klær, henge opp, brette. Støvsuge daglig pga hund og barn. Rydding av leker, kopper etc. Også lett tørking over speilet og servanten på badene. Tørke dusjvegg etter dusjing. Ta ut søppel.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #5 Skrevet 7. april 2021 Det er jo bare den tiden som går med til å rydde kjøkkenet etter middag, fylle og tømme oppvaskmaskinen. Vasker dere ikke klær eller hus? Jeg tenker også at innkjøp og matlaging går under husarbeid. Anonymkode: ab68d...ffb
Gjest Lunaris Skrevet 7. april 2021 #6 Skrevet 7. april 2021 En helt vanlig dag består jo av minst å sette på oppvaskmaskin. Sette på tre vaskemaskiner. Tromle klær. Henge opp klær som ikke kan tromles. Brette og legge på plass klær. Støvsuge. Gå med søppel. Vaske trappa. Tørke over flater (mye speil og glass), vaske alle dørhåndtak. Så er det å sette på plass fra oppvaskmaskina, sette inn i oppvaskmaskina, rengjøre kattedoene, evt vaske gulvene, skifte på sengene osv osv. Er alltid noe å gjøre. Til Ts: hvor ofte rengjør dere filtre i viftene, F eks kjøkkenvifta? Vasker toalettet? Rengjør slukene?
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #7 Skrevet 7. april 2021 Million skrev (29 minutter siden): En time eller halvannen time på en hel uke? Mener du hver, eller dere to tilsammen? Jeg brukte vel et kvarter på bare å folde håndklær og kluter som var rene og tørre i stad, og legge på plass etterpå. Det er et lite gjøremål, en enkelt dag, som tilsvarer en fjerdedel av ALL tiden du bruker på en hel uke på husarbeidsgjøremål. Høres merkelig ut at dere kan bruke så lite. Sikker på at du har beregnet riktig? Tilsammen. Å brette noen klær tar da ikke mange minuttene? Ja, jeg er sikker på at jeg har beregnet riktig. Er vant med å arbeide effektivt, men kan ikke se at det skal utgjøre så voldsomt mye. Anonymkode: af050...cd2
Million Skrevet 7. april 2021 #8 Skrevet 7. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tilsammen. Å brette noen klær tar da ikke mange minuttene? Ja, jeg er sikker på at jeg har beregnet riktig. Er vant med å arbeide effektivt, men kan ikke se at det skal utgjøre så voldsomt mye. Anonymkode: af050...cd2 Man regner matlaging som en del av husarbeidet, for eksempel. Gjør du? Er det inkludert i den halvannen timen i uka du oppgir, så skjønner ikke jeg hva du driver med. 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #9 Skrevet 7. april 2021 Million skrev (1 minutt siden): Man regner matlaging som en del av husarbeidet, for eksempel. Gjør du? Er det inkludert i den halvannen timen i uka du oppgir, så skjønner ikke jeg hva du driver med. Matlaging er ikke husarbeid for meg. Det er matlaging. Anonymkode: af050...cd2 4
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #10 Skrevet 7. april 2021 Vi bruker også ca. 3 timer til sammen i uka. Har ikke barn/hund, og bor i leilighet. Er nok derfor Anonymkode: 186d5...87b
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #11 Skrevet 7. april 2021 Definisjon på husarbeid er ulik, kan jeg se. Matlaging er for meg en del av husarbeidet, gå ut med søppel, ta ut og sette inn i oppvaskmaskin, klesvask, bretting av klær, støvsuge, tørke støv osv er da husarbeid i mitt hode. Så det går vel en time eller halvannen hver dag. Anonymkode: d81f0...bea
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #12 Skrevet 7. april 2021 På en vanlig uke, max 3isj timer. Vasker stort sett en maskin tøy i uka. Og skifter sengetøy samtidig. Med bretting tar det ca 15-20min aktivt arbeid. Støvsuger og vasker gulv 2 ganger i uka. 20min x2. Selve matlagingen regner jeg ikke som husarbeid, og vasker + rydder opp store ting mens jeg lager mat. Så vasking av kjøkkenet går fort, gjøres også 2 ganger i uka. Oppvaskmaskinen går 1 gang i uka. 3x20min. Vasker badet 1 gang i uka. 25-30min Vanlig rydding og andre småting kanskje 10min pr dag, som regel ikke det engang. Også tar jeg storrengjøring ca hver 3de mnd. Som feks filter i kjøkkenvifte, sjekker og renser slukene, spesielt på badet i dusjen. Vasker gulvlister, gardiner, i alle kriker og kroker, osv. Men, jeg bor alene i en liten leilighet, uten dyr. Og jobber mye, så er ikke mye hjemme til vanlig. Hadde nok brukt endel mer tid om jeg hadde hatt større leilighet eller hus. Anonymkode: 696d0...271
Gjest Smeltemann Skrevet 7. april 2021 #13 Skrevet 7. april 2021 Regner med det går 8 timer i uka. Har aldri regnet på det, er ikke meg som bedriver de syssler.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå