Mirella Skrevet 29. september 2002 #1 Skrevet 29. september 2002 Er det noen som har peiling pÄ om det gÄr an Ä pusse pipe-muren pÄ nytt,hvis den er malt fra fÞr med maling....?? Eller mÄ man "slipe"/fjerne malingen fÞrst....??? SÄ vidt jeg vet om vil ikke pussen feste seg pÄ en malt overflate,men det finnes kanskje gode rÄd.....????
SuperNova Skrevet 7. oktober 2002 #2 Skrevet 7. oktober 2002 Er ikke helt sikker pÄ om jeg skjÞnte hva du mente, sÄ jeg svarer kanskje ikke pÄ det du egentlig lurer pÄ... :D Men: Der jeg bodde fÞr, hadde jeg en brannmur (altsÄ "pipa" inne i huset, som stod bak peisen). Den var av alle ting tapetsert. Da jeg tok av tapeten, sÄ jeg at den var malt ogsÄ, med ganske blank maling. Det jeg gjorde, var Ä matte ned malingen (sandpapir og salmiakk) og grunne med heftgrunn. Deretter blandet jeg ut sÄnn Heidi-murmaling og malte pÄ med en grov kost. Det satt helt fint, det.
Arnie Skrevet 7. oktober 2002 #3 Skrevet 7. oktober 2002 Smelly, Svaret er nok klart "Nei". For Ä fÄ ny murpuss til Ä sitte mÄ du nok gÄ lÞs med meisel for Ä komme ordentlig inn i den gamle pussen, for Ä fÄ feste. Hvorfor vil du pusse pÄ nytt?
Mirella Skrevet 9. oktober 2002 Forfatter #4 Skrevet 9. oktober 2002 Jeg vil gjerne pusse pipa pÄ nytt fordi jeg syns ikke den er noe pent pusset fra fÞr....!!!! (er det godt nok svar???) Huset (og pipa...) er bare 4 Är gammelt, men pipa er altsÄ IKKE noe pen Ä se pÄ. Den kommer opp mitdt i stua, slik at alle sidene pÄ pipa er synlig. Derfor lurer jeg pÄ om det er heeeelt usansynlig at man kan fÄ ny murpuss til Ä sitte uten Ä mÄtte MEISLE av den gamle.......??? Synes Ä ha hÞrt tidligere om noe man kan male pÄ pipa, en slags heftgrunn.....noen som vet??
Gjest Lea Skrevet 9. oktober 2002 #5 Skrevet 9. oktober 2002 Har jeg svart pÄ denne trÄden fÞr? Eh.. vel! GÄ pÄ et byggvarehus og spÞr etter Hei'di KZ. Det er en slags grunning som fÄr puss til Ä sitte pÄ puss. Du mÄ fÞrst finne ut hva slags maling du har fra fÞr pÄ denne pipa. SÄ spÞr du betjeningen om du kan bruke KZ til denne type arbeid. har bare brukt det pÄ "ubehandlet" mur jeg skjÞnner du!
Arnie Skrevet 9. oktober 2002 #6 Skrevet 9. oktober 2002 Hva med et strÞk strukturmaling? Den gir et tykt lag "smÞrje" som dekker over ujevnheter, gir en ny overflate (som du selv "velger" ved Ä velge type pÄfÞrings-rulle), og i en farge du selv velger. Dersom du Þnsker en relativt glatt og slett overflate, skal det ogsÄ vÊre fullt mulig. Og sÄ er jo dette mye enklere enn Ä gÄ igang med murpussing.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ