AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #1 Skrevet 7. april 2021 Klør meg i mitt ikke så tekniske hode her.. Telenor skryter av sitt fantastiske nett som skal rekke over det meste, men det gjør det ikke. Kjøpte derfor et Google nest med tre enheter. Smart tver krever ledning fra et nest, playstation likeså. 2 tver og en playstation har derfor et nest hver. Siste tvn og også andre enden av huset får ikke noe nett. Til stor frustrasjon. Stort hus men likevel så skulle jo dette være fantastisk nett. Aner ikke om det går ann å koble sammen to pakker med nest men tror ikke det. Er jeg helt teit som forventer at Google nest med tre enheter burde dekket huset? Anonymkode: b0674...add
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #2 Skrevet 7. april 2021 Er dette en variant av Mesh nettverk? Vi er i alle fall strålende fornøyd med vårt. Vi har fiber fra Telenor og mesh. Riktignok fiberpakke som er et knepp opp. Det dekker to hjemmekontor som stadig har parallelle videomøter, overvåkingskameraer og ringeklokke, 4 øvrige PCer og Pads, 5 google home enhenter, apple TV (all TV strømmes), sonossystem, og sikkert 20+ enheter til av småelektrisk. Er du sikker på at det er satt opp riktig? Jeg slet i begynnelsen med at enhetene hoppet tilbake til det vanlige nettet, og ikke koblet seg på via meshboksene, måtte derfor be de glemme dette. Anonymkode: 730e5...03d
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #3 Skrevet 7. april 2021 Fiber finnes ikke her vi bor så det er det ikke. Anonymkode: b0674...add
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #4 Skrevet 7. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fiber finnes ikke her vi bor så det er det ikke. Anonymkode: b0674...add Det kan være årsaken. Et meshnettverk gir ikke bedre nett, eller sterkere nett. Det sørger bare for at det nettet du har jevnere dekning i boligen. Så mulig totalen blir for mye. Derfor vi har utvidet fiberpakke, og ikke bare minste. Så mange enheter vi har på nett, og videomøter på toppen, da holdt ikke fiber+mesh på 220 kvadrat grunnflate, og mellom etasjer. Men tre bokser er mer enn nok når nettet var kraftig nok. Anonymkode: 730e5...03d 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #5 Skrevet 7. april 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det kan være årsaken. Et meshnettverk gir ikke bedre nett, eller sterkere nett. Det sørger bare for at det nettet du har jevnere dekning i boligen. Så mulig totalen blir for mye. Derfor vi har utvidet fiberpakke, og ikke bare minste. Så mange enheter vi har på nett, og videomøter på toppen, da holdt ikke fiber+mesh på 220 kvadrat grunnflate, og mellom etasjer. Men tre bokser er mer enn nok når nettet var kraftig nok. Anonymkode: 730e5...03d Huset mitt er nesten det dobbelte av ditt. Likevel sier jo Telenor at nettet har stor rekkevidde. Anonymkode: b0674...add
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #6 Skrevet 7. april 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Huset mitt er nesten det dobbelte av ditt. Likevel sier jo Telenor at nettet har stor rekkevidde. Anonymkode: b0674...add Mer enn 440 kvadratmeter grunnflate på ett plan? Da trenger du sterkere løsninger Anonymkode: 730e5...03d
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #7 Skrevet 7. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mer enn 440 kvadratmeter grunnflate på ett plan? Da trenger du sterkere løsninger Anonymkode: 730e5...03d To plan Anonymkode: b0674...add
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #8 Skrevet 7. april 2021 Fordelt på to plan ca 400 kvm. Telenor sa det ikke skulle være noe problem. Føler meg lurt. De vet jo at det ikke finnes fiber her Anonymkode: b0674...add
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #9 Skrevet 7. april 2021 Hvilken type nett er det du har?, mobilt bredbånd eller ADSL?. WIFI dekningen på eget nett vil jo være den samme om det er fiber eller ISDN fra 1996 inn til huset. Anonymkode: d589f...bda
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #10 Skrevet 7. april 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Klør meg i mitt ikke så tekniske hode her.. Telenor skryter av sitt fantastiske nett som skal rekke over det meste, men det gjør det ikke. Kjøpte derfor et Google nest med tre enheter. Smart tver krever ledning fra et nest, playstation likeså. 2 tver og en playstation har derfor et nest hver. Siste tvn og også andre enden av huset får ikke noe nett. Til stor frustrasjon. Stort hus men likevel så skulle jo dette være fantastisk nett. Aner ikke om det går ann å koble sammen to pakker med nest men tror ikke det. Er jeg helt teit som forventer at Google nest med tre enheter burde dekket huset? Anonymkode: b0674...add Har du kjøpt den nyeste nest-typen? Våre har ikke noe med nett å gjøre iallfall. For gammel nest er det ikke noe problem med å koble pakker sammen Anonymkode: 12f5e...5fb
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #11 Skrevet 7. april 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): To plan Anonymkode: b0674...add Vi har 3. 220 er grunnflaten vår. Mesh-oppsettet virker fint mellom etasjene, er ikke brannskille her. Så telenor har rett på det punktet. Anonymkode: 730e5...03d
newman01 Skrevet 8. april 2021 #12 Skrevet 8. april 2021 Ganske dumt å plassere to Nest-enheter ved siden av hverandre i stua for å ha kablet nettverk til Playstation og TV. Kjøp heller en billig switch med 5 porter. Da kan du koble Nest-enheten i den og TV+Playstation i switchen. TP-LINK TL-SG105 Switch - Switch - Komplett.no Ellers skal Google Nest støtte Ethernet Backhaul, som gjør enhetene koblet sammen med kabel. Det kan gjøre nettverket mer stabilt. Forutsetter riktignok at man trekker bredbåndskabel mellom enhetene, men kan være verdt det om huset er kranglete. Men sliter du med dårlig dekning eller dårlig hastighet? Skjønner ikke helt hva du klager på egentlig... 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #13 Skrevet 8. april 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Vi har 3. 220 er grunnflaten vår. Mesh-oppsettet virker fint mellom etasjene, er ikke brannskille her. Så telenor har rett på det punktet. Anonymkode: 730e5...03d 660 m2 hus altså😂 Anonymkode: 61cc7...a9e
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #14 Skrevet 8. april 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): 660 m2 hus altså😂 Anonymkode: 61cc7...a9e Har vi diskutert bruksareal? Tenker du det er unormalt når det inkluderer skråtak, kjeller, garasje, utleieenhet, og boder at husets grunnflate er 220? Hva er for øvrig ditt bidrag i tråden? Anonymkode: 730e5...03d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå