AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #1 Skrevet 7. april 2021 Jeg sliter med prestasjonsangst som er ganske hemmende i hverdagen. Det stammer fra alvorlige traumer som liten, og gir seg utslag i at kroppen bare vil krølle seg sammen. Når jeg er trygg går alt (selvølgelig) bra. Men det kan være vanskelig å gjøre ting foran andre, og det er kun vaner jeg har hatt over lang tid jeg klarer å opprettholde. Jeg klarer ikke trene styrke på treningssenteret mitt f.eks, kun løpe på mølle. Jeg får heller ikke til å trene foran eller med samboeren min, fordi jeg får fullstendig angst av å bevege meg foran han i den settingen, og er redd han skal se både meg, bevegelsene, kroppen min og kanskje kritisere at jeg gjør feil. Sistnevnte ville han aldri funnet på å gjøre, men angsten min forventer det. Jeg klarer å leve tilnærmet normalt, men det begynner å bli slitsomt å ikke klare å utvide horisonten, angsten er så enorm at jeg ikke får presset meg over dørstokken engang. Det er klin umulig. Får noe hjelp og behandling, men føler det ikke er nok. Har noen noe tips??? Noen som har opplevd det samme og funnet en "løsning"? Vil bevege meg ut av komfortsonen, men kroppen nekter, og jeg begynner å bli lei. Anonymkode: 49a0e...ecf
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå