Gå til innhold

Sesongdepresjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei kvinner 💛

Er det noen her inne som har diagnosen SAD - sesongavhengig depresjon? Eller som føler depresjonen blir forverret rundt denne tiden av året(mars-april-mai)? Symptomer:trøtthet/slapphet/mangel på energi/tiltakslyst. Økt behov for søvn. Endringer i apetitt. Tristhet. Tilbaketrekking fra venner/familie /kollegaer. Skulle gjerne delt erfaringer med deg -som har det slik som meg, eller andre med interesse eller tips/råd. 

*sliten mor søker likesinnede*

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tar du d-vit? Jeg hadde vinterdepresjon for et par år siden. Viste seg at jeg hadde skikkelig d-vitmangel. Så nå tar jeg tilskudd fra september til mai, og har det helt fint.

Anonymkode: 59eba...2e8

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tar du d-vit? Jeg hadde vinterdepresjon for et par år siden. Viste seg at jeg hadde skikkelig d-vitmangel. Så nå tar jeg tilskudd fra september til mai, og har det helt fint.

Anonymkode: 59eba...2e8

Tar tran. Problemet er at depresjonen er verst på våren. Vinteren er ikke problematisk for meg. Det høres jo helt utrolig ulogisk ut,jeg er klar over det.. ts

AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg sikkert slem - men dette virker som en til tilstand man lager en diagnose for. En tilstand som rett og slett kalles "livets opp og nedturer", og som vi alle opplever minst en gang i livet, normalt flere ganger.

Noen blir deppa av vinteren, andre av regn, og nå altså av våren. Kan det tenkes at det er en pollenallergi og ikke en depresjon?

Anonymkode: 11899...1d4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...