AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #1 Skrevet 7. april 2021 Da jeg lå på sykehuset, fikk jeg av og til noe kalt næringsdrikk/proteindrikk. Bl. a sånn som dette: Næringsdrikk Er det bare på apoteker de selger disse? Var ganske dyre. Spiser nokså lite enda, så tenkte jeg ville kjøpe noen og drikke innimellom. Anonymkode: 3cd84...046
minikrølla Skrevet 7. april 2021 #2 Skrevet 7. april 2021 Dersom der er en spesiell grunn til at du må bruke nærsingsdrikker, så kan du spørre legen om å få det på resept Dersom der er for eksempel får å få i seg næring ved kreft eller svært alvorlig spiseforstyrrelse, så kan du få det på blå resept. 1
minikrølla Skrevet 7. april 2021 #3 Skrevet 7. april 2021 Glemte å svare på det, men ja, er bare på apotek jeg vet om at de finnes. I alle fall de godkjente merkene. Ps: 1 sånn flaske tilsvarer 2 skiver brød med pålegg, så om du tenker over det så er det egentlig ikke såååå dyrt. 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #4 Skrevet 7. april 2021 minikrølla skrev (1 time siden): Dersom der er en spesiell grunn til at du må bruke nærsingsdrikker, så kan du spørre legen om å få det på resept Dersom der er for eksempel får å få i seg næring ved kreft eller svært alvorlig spiseforstyrrelse, så kan du få det på blå resept. Så enkelt er det ikke. Først må det søkes HELFO om vedtak for å få det på blå resept og for å få vedtak må man ha en alvorlig sykdom og en spesialist innenfor den sykdommen er den som må søke. Anonymkode: c6f40...d12 3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #5 Skrevet 7. april 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Da jeg lå på sykehuset, fikk jeg av og til noe kalt næringsdrikk/proteindrikk. Bl. a sånn som dette: Næringsdrikk Er det bare på apoteker de selger disse? Var ganske dyre. Spiser nokså lite enda, så tenkte jeg ville kjøpe noen og drikke innimellom. Anonymkode: 3cd84...046 Kun på apotek ja Anonymkode: c6f40...d12
minikrølla Skrevet 7. april 2021 #6 Skrevet 7. april 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Så enkelt er det ikke. Først må det søkes HELFO om vedtak for å få det på blå resept og for å få vedtak må man ha en alvorlig sykdom og en spesialist innenfor den sykdommen er den som må søke. Anonymkode: c6f40...d12 Ja, jeg arbeider på apotek, så dette er jeg fullstendig klar over... Det første steget er uansett å ta kontakt med en lege... Dersom legen ikke mener at vedkommende trenger næringsdrikker, så blir det jo ikke satt i gang noe søkeprosess. Jeg sa aldri at det var lett, men muligheten er der 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #7 Skrevet 7. april 2021 Sjekk ut med24.no 😄 Vanlige apotek på Internett har det kanskje også, du kan sjekke ut Farmasiet.no, for eksempel. Anonymkode: cad99...37e
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #8 Skrevet 7. april 2021 Smaker skikkelig ekkelt! Emment og søtt. Jeg ville heller lagd mine egne. F.eks kremfløte, sukker, eggeplomme og ønsket juice (eple, appelsin, ananas, tropisk osv) og kjørt i en mixer. Anonymkode: 2271b...705
maseprateren Skrevet 7. april 2021 #9 Skrevet 7. april 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Da jeg lå på sykehuset, fikk jeg av og til noe kalt næringsdrikk/proteindrikk. Bl. a sånn som dette: Næringsdrikk Er det bare på apoteker de selger disse? Var ganske dyre. Spiser nokså lite enda, så tenkte jeg ville kjøpe noen og drikke innimellom. Anonymkode: 3cd84...046 De er dyre og innholdet er ikke verdt pengene. Les hva det inneholder. Lag smoothie selv, det er mye bedre og halve prisen. Er du bekymret for vitaminer kan du ta vitaminpille etter å ha sjekket blodet hos legen. Ha lett spiselig mat tilgjengelig som banan. Skjær brødskivene i to deler med forskjellig pålegg
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #10 Skrevet 7. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): minikrølla skrev (49 minutter siden): Ja, jeg arbeider på apotek, så dette er jeg fullstendig klar over... Det første steget er uansett å ta kontakt med en lege... Dersom legen ikke mener at vedkommende trenger næringsdrikker, så blir det jo ikke satt i gang noe søkeprosess. Jeg sa aldri at det var lett, men muligheten er der Da burde du kanskje ikke legge det frem sånn som du gjorde Anonymkode: c6f40...d12
minikrølla Skrevet 7. april 2021 #11 Skrevet 7. april 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Anonymkode: c6f40...d12 Neivell, beklager😂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå