AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #1 Skrevet 6. april 2021 Jeg har gått på ppiller i mange år men valgte å slutte på de fordi jeg ville se om det hjalp på depresjonen jeg har hatt i mange mange år (dystymi). Jeg fikk ekstreme cystekviser i ansikt, rygg og nakke. Jeg har aldri slitt med uren hud, heller ikke før jeg startet på ppiller da jeg var 16 år. Jeg leste at man kan få utbrudd av kviser osv når man slutter på ppiller men hadde aldri i min villeste fantasi trodd at det skulle bli så ille... selvtillit= -10. Jeg taklet ikke å se meg selv med så uren hud, det gjorde vondt i tillegg fordi kvisene var så store og vonde. Jeg merket at humøret derimot ble mye lettere og jeg følte meg ikke lenger som at en mørk sky konstant hang over meg. Men så startet jeg på ppiller igjen fordi jeg ikke klarte å se meg selv med så uren hud. Jeg turte ikke dra på butikken eller være sosial lenger og jeg følte meg som verdens styggeste person. Kvisene ødela selvtilliten min totalt. Nå som jeg startet på ppiller er huden min fin igjen men arrete i ansikt og på ryggen. Men, humøret mitt er like dystert som det var sist jeg gikk på ppiller. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg ønsker ikke slutte på ppiller for jeg er livredd jeg skal få tilbake de vonde store cystekvisene som ødela huden min helt, få arr osv... men igjen så vet jeg også at ppillene gjør meg dyster. Humøret er flatt hele tiden. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Er som å velge mellom pest og kolera det her. Noen som har opplevd lignende? Anonymkode: f8fa1...79e
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #2 Skrevet 7. april 2021 Det trenger ikke å være enten eller. Har du vurdert isotretinoin? Når du er såpass plaget så er det ofte anbefalt. Den kuren reddet huden og selvtilliten min i hvert fall. Anonymkode: 62c72...b94 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #3 Skrevet 8. april 2021 AnonymBruker skrev (På 7.4.2021 den 2.52): Det trenger ikke å være enten eller. Har du vurdert isotretinoin? Når du er såpass plaget så er det ofte anbefalt. Den kuren reddet huden og selvtilliten min i hvert fall. Anonymkode: 62c72...b94 Hørt at det er så mange ulemper å gå på den. At man kan bli suicidal og få ekstrem tørr hud osv? Anonymkode: f8fa1...79e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå