AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #1 Skrevet 6. april 2021 Har operert vekk en mistenkelig svulst og venter på prøvesvar. Jeg var nå tilfeldig inne i journalen min på helsenorge for å se på et tidligere notat angående noe annet og så nå at det ligger et brev der fra den som opererte meg. Men det står brev OM pasient. Ikke brev til pasient. Jeg har ikke fått noe varsel om at jeg har fått noe brev. Jeg er så engstelig for svaret at jeg sliter med å åpne dette. Stusser litt på om det virkelig er et brev til meg? Jeg ønsker nemlig ikke å lese notat for jeg syns det er ekkelt. Noen som vet om det er vanlig at det står brev OM pasient i brev som er ment for pasienten? Og hvorfor har jeg ikke fått melding? Er det forresten vanlig å få "dårlige" svar i brev? Anonymkode: fc08b...099
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #2 Skrevet 6. april 2021 Du kan ringe til den avdelingen som har operert deg/tilhørende poliklinikk om det er gått noen uker siden operasjon og du ikke har fått prøvesvar enda. Så kan de sende en melding i journalen din til legen som opererte deg om at du etterspør histologisvar. Anonymkode: be02a...4aa
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #3 Skrevet 6. april 2021 Det er helt vanlig, for brevet er svar til henvisende lege om deg. Du har fått kopi 😊 Anonymkode: 937f9...980 4
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #4 Skrevet 6. april 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Du kan ringe til den avdelingen som har operert deg/tilhørende poliklinikk om det er gått noen uker siden operasjon og du ikke har fått prøvesvar enda. Så kan de sende en melding i journalen din til legen som opererte deg om at du etterspør histologisvar. Anonymkode: be02a...4aa Får jo antakelig svar om jeg åpner det brevet. Bare stusser litt over at jeg ikke har fått noe melding om at det ligger et brev der. Ts Anonymkode: fc08b...099
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #5 Skrevet 6. april 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er helt vanlig, for brevet er svar til henvisende lege om deg. Du har fått kopi 😊 Anonymkode: 937f9...980 Ok. Så det som ligger i journalen er en kopi til meg? Tenker dere at legen hadde ring meg om det var et dårlig svar (kreft?) Ts Anonymkode: fc08b...099
GammelKaktus Skrevet 6. april 2021 #6 Skrevet 6. april 2021 Fastlegen hadde ringt hvis de fant noe illevarslende, men da må hen jo ha lest brevet først.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #7 Skrevet 6. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ok. Så det som ligger i journalen er en kopi til meg? Tenker dere at legen hadde ring meg om det var et dårlig svar (kreft?) Ts Anonymkode: fc08b...099 Det kommer i posten. Anonymkode: e32f0...8a4
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #8 Skrevet 6. april 2021 Hvis det var f.eks kreft så hadde ikke brevet blitt signert og sent ut før du hadde fått beskjed, så jeg hadde åpnet det om jeg var deg. Anonymkode: 443d1...970 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #9 Skrevet 6. april 2021 Jeg fikk nettopp en dårlig beskjed. Da passet de på å ringe før de la svaret i journalen. Lykke til! Anonymkode: 55832...6f5
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #10 Skrevet 6. april 2021 De gangene jeg har fått varsel på at det ligger ett brev til meg -er brevet er direkte adressert til meg. Ikke om det er svar til lege, får det i posten etterhvert men får ikke beskjed via helsenorge. Heller ikke ved div journalnotater. Så det er nok brevmalen som bestemmer når du får en melding om brev. Dårlige nyheter ville du helt sikkert fått via en tlf. før brev. Anonymkode: 319da...205 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå