AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #1 Skrevet 6. april 2021 Har en mann som ble født med underbitt. Jeg selv ble født med alt for stort overbitt. Jeg har blitt nysgjerrig på hvor arvelig dette er, men finner ingen informasjon om dette på nett. Er det 50% sjanse for at barnet får underbitt og 50% sjanse for overbitt, eller er det mulig at barnet ikke arver noen av delene? Ingen av foreldrene til mannen min har underbitt, men er visst to andre i slekten hans som har. Han er enebarn, så dette er noen litt lenger ute i slekten. I min familie har både min mor og bror også overbitt. Jeg skjønner at det ikke finnes noen fasit på hvor stor sannsynlighet det er for at barnet får det ene eller andre, at gener er litt tilfeldig, men lurer likevel på om noen har noe mer kunnskap eller erfaringer enn meg. Anonymkode: 5b6ce...944
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #2 Skrevet 6. april 2021 Både jeg og mannen har normalt bitt. Vi har to barn, der den ene har overbitt og den andre har underbitt.. Så alt kan skje. Anonymkode: 1f8f7...5d9
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #3 Skrevet 6. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Både jeg og mannen har normalt bitt. Vi har to barn, der den ene har overbitt og den andre har underbitt.. Så alt kan skje. Anonymkode: 1f8f7...5d9 Og ingen andre slektninger med underbitt? Anonymkode: 5b6ce...944
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå