Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt en hagegeuppe som ble solgt billig fordi den har bleika puter, og de putene tenker jeg jo at jeg må gjøre noe med. Går det an å bleke resten med klor + tid + tørking i sola? Er det noen som har prøvd dette før? Hvor vanskelig er det eventuelt å sy trekk til å ha over?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å prøve å farge trekkene på nytt?

Anonymkode: f608c...878

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva med å prøve å farge trekkene på nytt?

Anonymkode: f608c...878

Har lest litt nå og det er visst vanskelig å farge slikt møbelstoff. Der det er bleket ser det helt hvitt ut.

AnonymBruker
Skrevet
Polyester skrev (10 timer siden):

Jeg har kjøpt en hagegeuppe som ble solgt billig fordi den har bleika puter, og de putene tenker jeg jo at jeg må gjøre noe med. Går det an å bleke resten med klor + tid + tørking i sola? Er det noen som har prøvd dette før? Hvor vanskelig er det eventuelt å sy trekk til å ha over?

Jeg har sydd nye trekk, det var ikke vanskelig. Valgte et stripete stoff (svake striper) da ble det lettere å få trekkene like og alle sømmer rette. Kjøp stoff som tåler sol! 

Anonymkode: e8f3b...5eb

AnonymBruker
Skrevet

De er 100% polyester, så de de like vanskelig å farge som å bleike med klor. Polyester tåler egentlig ikke klor i det hele tatt.

Hvis du er heldig og putene er samme størrelse, kan du kjøpe nye trekk på Ikea, de er billige.

Anonymkode: 1af1b...904

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte sånne fleecepledd til 29kr på Nille/Rusta, og bare brettet de pent rundt putene, både sitteputene og ryggputene. Pynter med pynteputer til slutt. Veldig praktisk da det bare er å ta de av og vaske de når det trengs, som når man søler når man spiser feks/iskremsøl.

Anonymkode: 27db1...ebe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...